Får bara ut max 40MB/s via USB 3.1 (SSD->128GB Kingston HyperX), vad kan vara problemet?

Permalänk
Medlem

Får bara ut max 40MB/s via USB 3.1 (SSD->128GB Kingston HyperX), vad kan vara problemet?

jag får inte ut mer än 40 MB i sek när jag överför till mitt usb. har kingston hyperx och de ska gå snabbare. vad kan vara problemet?

det går snabbt mellan hårdiskarna.
jag kan ju inte ha kopplat in sladden till fel usbuttag på moderkortet för det passar ju inte ens

Visa signatur

CPU: Intel Core 980 i7 Hexa Processor i7-970GPU: Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5
RAM: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB Moderkort: Gigabyte G1.Guerrilla, Socket-1366
Burk: Cooler Master HAF 932 Big Tower Svart Hdd Western Digital VelociRaptor® 600GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironi81:

jag får inte ut mer än 40 MB i sek när jag överför till mitt usb. har kingston hyperx och de ska gå snabbare. vad kan vara problemet?

det går snabbt mellan hårdiskarna.
jag kan ju inte ha kopplat in sladden till fel usbuttag på moderkortet för det passar ju inte ens

?
USB 3.x passar i ett USB2-uttag. (Bakåtkompatibelt)

(Om inte ditt minne råkar ha C-kontakt, dock ett uttag som ditt moderkort knappast har)

Edit: har du sladd till ditt USB-minne?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

?
USB 3.x passar i ett USB2-uttag. (Bakåtkompatibelt)

(Om inte ditt minne råkar ha C-kontakt, ett uttag som ditt moderkort knappast har)

De interna kontakterna skiljer sig dock.

http://silverstonetek.com/images/products/g11303050-rt/g11303...

http://img.dxcdn.com/productimages/sku_113265_3.jpg

Med det sagt, så borde du inte kunna få ut 40(om än nära) ur USB 2.0. Kan det vara så att du har 3.0 eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNoNa:

De interna kontakterna skiljer sig dock.

http://silverstonetek.com/images/products/g11303050-rt/g11303...

http://img.dxcdn.com/productimages/sku_113265_3.jpg

Med det sagt, så borde du inte kunna få ut 40(om än nära) ur USB 2.0. Kan det vara så att du har 3.0 eller liknande?

Jag kommenterade endast TS påstående om kontakter som inte passar.
(Mittåt, Missade att han utsaga sannolikt handlade om de interna kontakterna.)

Hur exakt tror du att TS har mätt överföringshastigheten?
(USB 3.0, är specat för upp till 5 Gbit/s (625 MB/s), men i praktiken uppnår man under 400MB/s)

EDIT:
Frontpanelen på TS chassi verkar bara stöda USB 2.
http://www.coolermaster.com/case/full-tower/haf-932/

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironi81:

jag får inte ut mer än 40 MB i sek när jag överför till mitt usb. har kingston hyperx och de ska gå snabbare. vad kan vara problemet?

det går snabbt mellan hårdiskarna.
jag kan ju inte ha kopplat in sladden till fel usbuttag på moderkortet för det passar ju inte ens

Jag uppdatera Bios på moderkortet (Asus Tuf x299 Mark 1)och nu ligger jag på 225MB istället.

konstigt att det inte fungerar direkt

Visa signatur

CPU: Intel Core 980 i7 Hexa Processor i7-970GPU: Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5
RAM: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB Moderkort: Gigabyte G1.Guerrilla, Socket-1366
Burk: Cooler Master HAF 932 Big Tower Svart Hdd Western Digital VelociRaptor® 600GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ironi81:

Jag uppdatera Bios på moderkortet (Asus Tuf x299 Mark 1)och nu ligger jag på 225MB istället.

konstigt att det inte fungerar direkt

Vad har du för hårddisk SSD?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vad har du för hårddisk SSD?

Samsung evo 950

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core 980 i7 Hexa Processor i7-970GPU: Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5
RAM: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB Moderkort: Gigabyte G1.Guerrilla, Socket-1366
Burk: Cooler Master HAF 932 Big Tower Svart Hdd Western Digital VelociRaptor® 600GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ironi81:

Samsung evo 950

Skickades från m.sweclockers.com

Glömde fråga vad har du för usb minne?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Glömde fråga vad har du för usb minne?

HyperX Savage 128 gb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core 980 i7 Hexa Processor i7-970GPU: Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5
RAM: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB Moderkort: Gigabyte G1.Guerrilla, Socket-1366
Burk: Cooler Master HAF 932 Big Tower Svart Hdd Western Digital VelociRaptor® 600GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ironi81:

HyperX Savage 128 gb

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du prova den i en USB port med USB 3.0?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Extern disk lider av write buffer cache flush, ticka för "turn off windows write-cache buffer flush" för usb disken i device manager så ska du se att den hoppar upp 240+ MB/s.
Du måste dock använda safe disconnect som om du vore en mac människa efter det.

Permalänk
Hedersmedlem

@ironi81 *Tråd flyttad, rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum, se §3.1 i forumreglerna.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vad för typ av filer är det du försöker flytta? Är det många små filer du försöker överföra så går det ju inte lika fort som när du för över 1 stor fil.