Visa bildstorlek i Utforskaren

Permalänk
Medlem

Visa bildstorlek i Utforskaren

Hur kan man ställa in så att man ser bildstorlek när man markerar en bild i Utforskaren? Alltså antal pixlar. Windows 10.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

@Elektroman: Verker vara lite begränsat på hur det visas, men hittade detta iaf, du kan sortera alla bilder i en katalog efter storlek:

Om det inte passar rekommenderar jag att skaffa en annan utforskare med mer funktionalitet.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Håller du musen still över en bild borde det ploppa upp en ruta där det bl.a står hur stor bilden är.

Permalänk
Medlem

WoXeR123: Tack men är ute specifikt över att det visas just när man markerar en bild oavsett hur de är sorterade eller grupperade.

Skrivet av m4gnify:

Håller du musen still över en bild borde det ploppa upp en ruta där det bl.a står hur stor bilden är.

Precis det jag är ute efter. Vet att jag har sett det tidigare. Dock är det inte så nu. Så frågan är var kan man aktivera denna funktion?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.