Kommer Cannon lake vara anpassat för gaming eller är det Coffee lake som är den rätta vägen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Precis har kollat massvis med tester.
Där processorn är flaskhals används bara i benchmarksyfte.
Ingen köper ett 1080ti för att spela på låg upplösning
När man kör på normala novåer dvs max upplösning så är det nästan så att man kan få första generationerna intel core att prestera fullgott.

Jag har personligen gjort egna tester med i7 2600k i73770k i76700k och övrigt samma hårdvara förrutom skylake systemet men alla med samma grafikkort geforce 970.
Skillnaden i siffror var några ynka fps vill jag minnas.
Däremot minns jag hur jag upplevde det hela med fpsmätare och skit av, det var ingen skillnad

Men vill man uppgradera ska man så klart göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gjorde en liknande jämförelse med 2700K mot 6700K ihop med ett GTX 1070 och fick ungefär samma slutsats. Det är väldigt små skillnader med tanke på hur många år som gått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag gjorde en liknande jämförelse med 2700K mot 6700K ihop med ett GTX 1070 och fick ungefär samma slutsats. Det är väldigt små skillnader med tanke på hur många år som gått.

Väldigt små skillnader mellan 2700k och 6700k i spel? Hur liten blir skillnaden mot ryzen då? noll? mega liten?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Silcan:

Väldigt små skillnader mellan 2700k och 6700k i spel? Hur liten blir skillnaden mot ryzen då? noll? mega liten?

Ja, 2600K och 2700K står sig fortfarande väldigt bra mot Intels senaste processorer, framförallt överklockat.

Det beror ju helt på hur spelet i fråga hanterar trådar. Ju färre trådar desto större möjlighet för högre prestanda för Intels processorer. Ju fler trådar spelet hanterar, desto mindre blir skillnaden mellan Intels och AMDs processorer. Har man mer än spelet igång så kan Ryzen knappa in och dra förbi, se exempelvis: http://www.sweclockers.com/test/24180-amd-ryzen-threadripper-...

Och då är det inte som att någon av tillverkarens processorer inte skulle klara av att spelas med, tvärtom, kvittar mer eller mindre vad man väljer. Viktigare är valet av GPU.