Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Val/skillnad av LG Oled tv

Går i tankarna på att köpa en LG Oled 4k TV. Men jag vet inte skillnaden eller vilken man bör välja av årets (för de slutar väll på 7v?)modeller? Speciellt mellan
LG Oled65B7V
LG Oled65C7V
LG Oled65E7V (lite i dyraste laget, men är det fösrsvarsbart så är den med intressant.)
Motsvarande i 55tum är med intressanta.
Sän fins ju G och W med, men de är för dyra just nu.

Tvin kommer att användas mäst till tv-spel och film och kommer troligen inte sitta på väggen. Behöver inte häller ha bra högtalare då jag självklart kommer ha separata.
Ska också säja att jag kommer vänta med att köpa till Black fredag eller mellandagarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2002

B7 har silverram runt displayen. Annan fot än dom andra
C7 har svart ram runt displayen. Annan fot än dom andra
E7 har bättre soundbar

Alla har likadana paneler så bildkvaliten är densamma på alla produkter. Köp den billigaste är min rekommendation.

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Vad Aeqvist säger, B7 för pris, E7 för soundbar annars har dom samma bild.

System: i5 3570K, Z77X-D3H, Corsair 12GB VENGEANCE, SSD 256GB Samsung 830, EVGA 1080 SC, Noctua NH-U14S, CMPSU-650HXEU 650W, Antec P280 + BenQ XL 2410T & Windows 10 Home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

E7an har även bättre byggkvalitet med bla en platta på baksidan av TVn för ökad stabilitet. Den har också stöd för 3D och det ingår 3D glasögon. Finns säkert mer saker men tycker inte det är värt om prisskillnaden inte är mer än några tusenlappar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Valet är B7 varje gång om du inte är miljonär och spenderar pengar på teknikprylar för utseende.

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av Jompa79:

E7an har även bättre byggkvalitet med bla en platta på baksidan av TVn för ökad stabilitet. Den har också stöd för 3D och det ingår 3D glasögon. Finns säkert mer saker men tycker inte det är värt om prisskillnaden inte är mer än några tusenlappar.

Ingen 2017 modell har stöd för 3D. E6 har däremot 3D, dock förra årets modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Jompa79:

Den du tänker på är förra årets modell E6. LG 2017 OLED modeller har inget stöd för 3D, inte ens dyraste modellen W7 har 3D.
Alla 2017 OLED B/C/E/G har samma SoC, skillnaden är designen och ljudet.
B7 - Stereo ljud
C7/E7/G/W har Dolby Atmos ljud. E7 har dubbla mottagare och PiP.
Om man vill ha Atmos soundbar skall man köpa C7 och om det är värt ca 3 tusen mer än B7 får man avgöra själv.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av XPerion:

Den du tänker på är förra årets modell E6. LG 2017 OLED modeller har inget stöd för 3D, inte ens dyraste modellen W7 har 3D.
Alla 2017 OLED B/C/E/G har samma SoC, skillnaden är designen och ljudet.
B7 - Stereo ljud
C7/E7/G/W har Dolby Atmos ljud. E7 har dubbla mottagare och PiP.
Om man vill ha Atmos soundbar skall man köpa C7 och om det är värt ca 3 tusen mer än B7 får man avgöra själv.

Tänkte såklart på E6an och B6an vilket kan vara en väldigt bra affär om man får tag på ett utgående ex till bra pris. Tycker inte de nya modellerna har tillräckligt mycket nytt för att de ska vara värda priserna de står i nu, kommer garanterat vara mycket lägre under BF /mellandagarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Okej Tack för alla svar
Nej bättre ljudbar är meningslöst att lägga pengar på så E modellen kan man då utesluta.
Då får det bli en B7 eller C7 när det "stora" reorna drar igång till vintern om någon är sänkt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Helllodar:

Valet är B7 varje gång om du inte är miljonär och spenderar pengar på teknikprylar för utseende.

Nja utseende är viktigt det med. Men när jag köper något så kommer jag ha det tills det går sönder, så med andra ord något man kan trivas med ett bra tag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Aeqvist:

Ingen 2017 modell har stöd för 3D. E6 har däremot 3D, dock förra årets modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket jag tycker är synd Hade inte kostat LG något mer att ha med det i de "billiga" alternativen. För Oled+3D+4K+65tum kan det bli bättre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Apr 2002

16 000 fucking kronor för en inbyggd soundbar? Är det ens bra ljud?

Live for fun, Loyal to none