Tysta ner server - Förslag på chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Tysta ner server - Förslag på chassi

Tjena,

Har precis flyttat och har tyvärr inte hittat en naturlig plats för min lilla server, som jag bla kör Nexcloud på.
Tidigare stod den i lägenhetsförrådet, men detta saknas i nya lägenheten.
Detta betyder att jag kommer behöva ha den i samma rum som min stationära dator.
Den kanske inte väsnas allt för mycket, men jag känner att 4st WD Red i ett Fractal Design Node 304 är att pressa lite väl.

Tanken är nu att byta ut chassit mot ett lite större och mer ljuddämpat sådant.
Ska man bara slå till på ett Fractal Design Define Mini och vara nöjd?
Eller finns det alternativ man borde titta på?
Tänker ju att det är diskarna som kommer väsnas.
Vill inte ha allt för stort tror jag, har haft tanke på ett Define R5, men känner att det räcker med ett stor chassi i rummet.

Någon som har en liknande setup eller som har några tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Jag har en Fractal define C utan glas, med 2*140mm fläktar fram samt 1*120 mm fläkt bak (alla av Fractal Design Dynamic X2 typen). Har även slängt in en stor be quiet! Dark Rock 3 CPU kylare. Alla fläktar körs på 500rpm. Är skitnöjd, låter inte ett smack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Vill du ha en riktigt liten låda om du vet att du inte kommer lägga till många diskar kan du även titta på ett FD Define Nano S utan fönster. Fronten är ljudisolerad till skillnad från storebror Define S, och du får plats med diskarna om du monterar två inne i själva huvudkammaren, vilket kanske känns lite ghetto, men det blir iaf. tyst och tar inte upp speciellt mycket plats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Tack för råden. Blir att titta på dem båda.
Lär inte utvidga till fler diskar nej... Iaf inte ännu:)

Skickades från m.sweclockers.com