Rekommendationer för KVM, USB, HDMI-switchar

Permalänk
Medlem

Rekommendationer för KVM, USB, HDMI-switchar

Har idag ett ormbo bakom mitt skrivbord då jag har följande saker som måste kopplas in:

PS4, Stationär och en dockningsstation för jobbdatorn.

Söker efter någon vettig lösning som gör att jag kan växla mellan enheterna på ett smidigt sätt, först tanken var KVM-switch men de är oftast dyra samt att de har vissa begräsningar.

Jag behöver kunna växla mellan 2 skärmar som är en bit ifrån varandra beroende på vad jag gör då jag har en Racing-rigg som används både för PS4 och den stationära ( jobbigt att flytta runt stolarna ).

Är också i behov av att använda samma Mus & Tangentbord till Stationär/Laptop, en switch för byta skärm vid behov.

Nätverket är inga problem, finns både switchar och WiFi som löser det problemet.

Låter lätt, men de lösningar jag kollat på fixar inte detta... Rekommendationer?

Permalänk
Rekordmedlem

Beroende på hur delarna används kan du kanske använda mjukvara till en del saker, huvudkravet är att enheten som tillbehöret är anslutet i är igång, att jobba via fjärrskrivbord och flytta mus och tangentbord via Synergy om man inte kör fjärrskrivbord är nått du kan titta på.
https://symless.com/synergy

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag använder en Aten US424 USB-switch för tangentbord/mus, och en kombination av input select och en billig Deltaco HDMI-switch för skärm. Kan man någorlunda enkelt välja vilken input skärmen ska visa så ger det rimligtvis bäst bild (gäller iofs att ha tillräckligt många anslutningsmöjligheter på skärmen också).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Beroende på hur delarna används kan du kanske använda mjukvara till en del saker, huvudkravet är att enheten som tillbehöret är anslutet i är igång, att jobba via fjärrskrivbord och flytta mus och tangentbord via Synergy om man inte kör fjärrskrivbord är nått du kan titta på.
https://symless.com/synergy

Synergy har jag kollat på tidigare när det bara handlade om 2 PC, kommer tyvärr inte fungera i det här fallet, speciellt inte om ska använda ratten.

Skrivet av irkasmork:

Jag använder en Aten US424 USB-switch för tangentbord/mus, och en kombination av input select och en billig Deltaco HDMI-switch för skärm. Kan man någorlunda enkelt välja vilken input skärmen ska visa så ger det rimligtvis bäst bild (gäller iofs att ha tillräckligt många anslutningsmöjligheter på skärmen också).

Lutar mot något sånt här, skulle dock behöva 3 inputs, och sen får jag väl köra 3 till 1 HDMI på båda skärmarna, men blir en del kablar då