Tips på skärmar (krav 1440p, 144hz, g-sync) ips är ett +

Permalänk

Tips på skärmar (krav 1440p, 144hz, g-sync) ips är ett +

Sitter och letar skärma som en galning, söker specifikationerna ovan. I nuläget har jag full koll på:
Xb271hu
Xb270hu
Pg279q
Pg278q
Aoc agon (minns ej varukod)

Finns det fler märken som erbjuder liknande skärmar? Letar både nya och begagnade så utgångna modeller är absolut aktuella!

Permalänk
Medlem

Jag kan ha fel, men är inte panelerna (IPS iallafall) i skärmarna hos de stora märkena från samma tillverkare? I så fall kan du kanske ta den som är billigast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton1043:

Sitter och letar skärma som en galning, söker specifikationerna ovan. I nuläget har jag full koll på

Bara köp och var nöjd. Sluta leta.
https://www.inet.se/produkt/2205522/aoc-27-agon-ag271qg-g-syn...

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag i förra veckan en Xb271hu. Helnöjd. Rekommenderas starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton1043:

Sitter och letar skärma som en galning, söker specifikationerna ovan. I nuläget har jag full koll på:
Xb271hu
Xb270hu
Pg279q
Pg278q
Aoc agon (minns ej varukod)

Finns det fler märken som erbjuder liknande skärmar? Letar både nya och begagnade så utgångna modeller är absolut aktuella!

Skrivet av mojo90:

Jag kan ha fel, men är inte panelerna (IPS iallafall) i skärmarna hos de stora märkena från samma tillverkare? I så fall kan du kanske ta den som är billigast

Precis som mojo90 skriver så är de flesta skärmpaneler så vitt jag också vet från samma tillverkare.
Detta har varit ett stort argument för diskussion som kan läsas om på nästan varje datorforum.

Köp den som är billigast/snyggast enligt dig själv.

Jag kan rekommendera ASUS ROG Swift PG279Q då den är finast enligt mig och har en bra fot.

Permalänk
Skrivet av Loxi:

Precis som mojo90 skriver så är de flesta skärmpaneler så vitt jag också vet från samma tillverkare.
Detta har varit ett stort argument för diskussion som kan läsas om på nästan varje datorforum.

Köp den som är billigast/snyggast enligt dig själv.

Jag kan rekommendera ASUS ROG Swift PG279Q då den är finast enligt mig och har en bra fot.

Tack för svar! Är inte så aktiv på diverse forum haha, så har inte superkul! Men tack för input!
BLB har ju varit rätt så vanligt förekommande, har du någon koll på ifall någon av modellerna har värre blb än andra?

Ja pg279q är verkligen skitsnygg!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Ja du har nog rätt! Aoc:n är dessutom snyggast, så blir nog den

Skickades från m.sweclockers.com