Permalänk

Köpråd Samsung C24FG73

Hej, har varit nyfiken på Samsungs gamingskärmar men inte velat köpa pga lila motion. Men efterkommaren C24FG73 sägs ha fixat det men hittar bara en enda svensk sida som säljer den för 4200:- (Power.se) när den kommer in i lager 3 September.
På Amazon UK finns skärmen för knappt 3000 sek vilket är än rejäl skillnad från sveriges pris.

Vet någon om större affärer som Komplett, Inet, Webhallen mm får in denna skärm och till vilket pris?
Är det värt att beställa från Amazon?

Har även kollat på Asus MG248Q som är en bra skärm som ligger på drygt 3000.
Freesync ett plus då jag har AMD RX Grafikkort.

Tack på förhand mvh Filip!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 @ 3.9Ghz (Stock Cooler) / EVGA GTX 1070 Ti FTW2
16Gb Corsair Vengeance RGB Pro 3200Mhz (White) / NZXT H200i (White)
Asus ROG B450-i Strix / Samsung Curved 24" 144hz 1920x1080p
(Steelseries) Arctis 5 / M800 / Rival 100 / QCK XXL
League Of Legends / Rainbow Six Siege / PUBG

Permalänk
Hedersmedlem

@Filip0318 *Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Filip0318: Jag vet inte hur det är med beställningar från UK nu när de ska gå ur EU. Har du otur så kan du bli tullad på en skärm därifrån. Vill du då försäkra dig om att inte bli tullad och istället köper från butiker inom Norden så kan jag rekommendera Proshop.

https://www.proshop.se/Bildskaerm/Samsung-24-Bildskaerm-CFG7-...

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Medlem

År åxå intresserad av denna skärm men finns väldans dålig info om den. Som TS säger man vill ju gärna inte råka ut för lila nyans mojäng felet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av of-doom:

År åxå intresserad av denna skärm men finns väldans dålig info om den. Som TS säger man vill ju gärna inte råka ut för lila nyans mojäng felet.

Skickades från m.sweclockers.com

Har använt den nu i 2 månader och är sjukt nöjd, bästa 1920x1080 144hz imo. Inga spår av lila-felet och väldigt fina färger för en tn skärm.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 @ 3.9Ghz (Stock Cooler) / EVGA GTX 1070 Ti FTW2
16Gb Corsair Vengeance RGB Pro 3200Mhz (White) / NZXT H200i (White)
Asus ROG B450-i Strix / Samsung Curved 24" 144hz 1920x1080p
(Steelseries) Arctis 5 / M800 / Rival 100 / QCK XXL
League Of Legends / Rainbow Six Siege / PUBG

Permalänk
Medlem

Köpte 27" varianten för 4200kr från ComputerSalg, som jag för övrigt kan rekommendera men man ska inte förvänta sig leveranser på 1-2 dagar.

Köpte först en MSI Optix c27 som har samma panel som 1:a generationen av denna panel, den var också skitbra och inget lila skit som jag hittade på den i alla fall men den led av sjuk backlight bleed så returnerade den till Elgiganten.

Den här skärmen är helt fantatisk även om jag inte riktigt får till färgerna exakt som jag vill ha men då använder jag gamla IPS-panelen som sekundär.

För övrigt verkar gen2 av MSIs 27" skärm finnas för billigt, vet dock inte vad det är för nyheter i den eller om det är samma panel:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4471440