Sony prissänker Playstation VR

Permalänk
Melding Plague

Sony prissänker Playstation VR

Kort efter att både HTC och Oculus valt att sänka priset på sina VR-headset väljer nu Sony att göra detsamma, där det nya priset nu även inkluderar en Playstation Camera.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som att det fortfarande är lite för dyrt. Det där paketet borde ha sänkts till 4000kr och headsetet 3500kr.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Entusiast

Personligen är jag inte så sugen på att betala mer för PSVR än vad jag betalade för mitt PS4, och jag betalade 1999 kronor så de har en bit att gå

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Som sagt mycket pengar ännu, men de kostar att vara bland de första.

Permalänk
Medlem

Känns fortfarande för dyrt när man kan få "riktig" VR för 7500 (kostar att vara först som personen ovan sa, la 10.000 på min HTC Vive förra sommaren)

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Iom att man kan få en oculus rift för 4300kr just nu så känns detta lite för dyrt fortfarande.

Permalänk

@Gender Bender: Med tanke på att jag har sett headsetet gå ned till 3500kr rätt ofta på "reor" känns denna prissättning helt, off

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Känns fortfarande för dyrt när man kan få "riktig" VR för 7500 (kostar att vara först som personen ovan sa, la 10.000 på min HTC Vive förra sommaren)

Du kan även få "riktig" VR för bra mycket mindre än 7500 SEK (449€ ~ 4272 SEK) om du väljer Oculus Rift över HTC Vive.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

@WoXeR123 5790 verkar de ligga på om man kikar på prisjakt och då tror jag det bara är Xbox handkontrollen.

Skrivet av xpanterx:

Känns fortfarande för dyrt när man kan få "riktig" VR för 7500 (kostar att vara först som personen ovan sa, la 10.000 på min HTC Vive förra sommaren)

Den släpptes väl för 9500kr? Är i alla fall vad jag fick betala köpte min i juli eller augusti förra året. Men jag trodde nästan vi skulle ha Vive 2 nu och att första vive skulle ligga på 4000kr idag, men så fort verkar det inte gå.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Köpte en ps 4 pro förra månaden för VR hade tänkt köpa VR nästa lön . så får gärna gå ner . någon som vet om något bra spel till VR gillar skjutspel .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Paket där 2st move controller ingår har jag aldrig sett att typ webhallen har inne, inte ens lösa move controller. Har funderat på om Sony slutat tillverka dem?

Permalänk
Medlem

De borde passat på att lansera en uppdaterad PU-box oxå. Pinsamt att dagens PU inte kirrar HDR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@WoXeR123 5790 verkar de ligga på om man kikar på prisjakt och då tror jag det bara är Xbox handkontrollen. Den släpptes väl för 9500kr? Är i alla fall vad jag fick betala köpte min i juli eller augusti förra året. Men jag trodde nästan vi skulle ha Vive 2 nu och att första vive skulle ligga på 4000kr idag, men så fort verkar det inte gå.

har du missat rean direkt hos oculus.com? har ju varit stora banderoller där jag också är en nöjd kund. Förövrigt ingår kontrollerna. i det paketet. efter rean kommer vi nog se pris på 5500 med kontroller på rift hos svenska ÅF då oculus kommer permanent prissänka den efter rean.

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Lite samma känsla jag har också, trodde man skulle fått höra rykten om Vive2, Rift2 vid det här laget. Men jag tror tyvärr att det är lite moment 22 där också. Folk är fortfarande inte övertygade om att det är en annat än en gimmick och att det är förhållandevis dyrt.
Tillverkarna vill inte starta v2 av dessa förens dom tror dom kan tjäna pengar på detta.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

@Nautilus011
Tror definitivt det kommer ta fart nu när prissättningen ändrats, tror inte detta bara kommer bli en gimmick. framtiden för VR ligger i multiplayer och den sociala delen. Om två år kommer vive 2/rift med bättre fov/upplösning och inbyggt trådlöst. fram tills dess kommer vi få uppleva mycket bättre utbud och påbyggnadsbart trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GG25:

@Nautilus011
Tror definitivt det kommer ta fart nu när prissättningen ändrats, tror inte detta bara kommer bli en gimmick. framtiden för VR ligger i multiplayer och den sociala delen. Om två år kommer vive 2/rift med bättre fov/upplösning och inbyggt trådlöst. fram tills dess kommer vi få uppleva mycket bättre utbud och påbyggnadsbart trådlöst.

Hoppas du har rätt! Jag är helt såld på VR efter att ha skaffat Gear VR till min S8. Nu väntar jag bara på att det ska släppas ett 4K VR till PC med minst 90 hz. Kommer slå till då oavsett pris

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ottoblom:

Köpte en ps 4 pro förra månaden för VR hade tänkt köpa VR nästa lön . så får gärna gå ner . någon som vet om något bra spel till VR gillar skjutspel .

Farpoint ser intressant ut:
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/farpoint
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4237452

Snart kommer Doom och Skyrim till PSVR:
http://www.eurogamer.net/articles/2017-08-22-skyrim-doom-and-...

Permalänk

Håller med om att headsetet just nu känns en aning för dyrt då konkurrenternas har sjunkit såpass mycket i pris, och inte minst då oculus har haft ett galet bra sommarerbjudande.
Köpte ett ps vr för några månader sedan och ångrar mig iallafall inte en sekund. Euforin som sköljer över mig när jag kör ett race i dirt rally är svårslagen. Ska tilläggas att jag alltid har avskytt bilspel.

Permalänk
Inaktiv

Fortfarande överpris för undermålig teknik. Sedan är väl produkten inte riktad till samma målgrupp som Vive/Oculus, ligger betydligt närmare "smartphone VR"-konsumenten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

Fortfarande överpris för undermålig teknik. Sedan är väl produkten inte riktad till samma målgrupp som Vive/Oculus, ligger betydligt närmare "smartphone VR"-konsumenten.

Ja, de förstnämda riktar sig till PC användare och den sistnämnda till PS4 användare...

Att PS VR skulle ligga närmare smartphone VR makes no sense dock. Hur fick du den idén?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon195163: Tackar ser bra ut

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@WoXeR123 5790 verkar de ligga på om man kikar på prisjakt och då tror jag det bara är Xbox handkontrollen.

449€ fortfarande om du köper direkt från Oculus: https://www.oculus.com/rift/

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB