Skärm för webbutveckling och design, Budget 15.000

Permalänk
Medlem

Skärm för webbutveckling och design, Budget 15.000

Hej.

Jag behöver en ny skärm till webbdesign och utveckling.

Jag hade tänkt att köra på en imac, men möjligheten att kunna spela vinner.

Har därför satt upp en budget på 15.000 för en skärm som kommer drivas av ett 1080TI

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk

Från egen erfarenhet inom webbdesign, tänk på att webben visas i sRGB och majoriteten sitter på TN paneler, så att ha en skärm som visar mer än sRGB måste kalibreras till det. Vid design för webb kan det vara bra att ha en vanlig dålig TN panel brevid en VA/IPS så du kan dra över grafik där och jämnföra. Så en kolorimeter är en bra investering x-rite/datacolor.

Vid självaste kodningen spelar det ju mindre roll... men absolut flimmerfri och inte pwm för att vara snäll mot ögonen, och skulle nog inte rekommendera 4k då allt blir väldigt smått på 27"-30" utan att använda zoom.

Permalänk
Medlem

@clevestam:

Jag har en "kass" skärm, om inte flera att kolla på. Men många uppdragsgivare sitter på imacs, vilka tenderar att ha mycket bättre paneler.

Permalänk
Bildexpert 📺

@visa: Med 15 tkr har du möjlighet att sikta på en bra riktigt skärm tillsammans med mätutrustning så att du kan lita på färgerna. Till exempel att sikta på en Eizo Coloredge-modell.