Spel som inte får dig att flippa ur

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2004

Spel som inte får dig att flippa ur

Jag söker efter spel som inte får en att flippa ur.
Spelar Overwatch och det kan ju göra en så förbannad att mord känns lagligt. Tangenbord går sönder osv. Det i kombination med den fruktansvärda spelar skaran som är OTROLIGT Toxic i det spelet.

Toxicity finns ju även i många andra liknande spel, Lol, HOTS, osv. CS är också ett spel som kan få en att bli galen.

Jag är medveten om att långt ifrån alla kännder detta när de spelar och att jag uppenbarligen har ett litet problem med mitt humör.
Men spelens karaktär är ju sådan att man kan bli vansinnig. Så svar om att jag borde ändra på mig kan lämnas någon annanstans.
Jag sökert alltså spel som man kan lira utan att behöva sabba sitt humör helt och hållet den dagen.

Clash Royale är också ett sådant spel som kan få en att koka.
Så snälla hjälp, jag vill spela för att jag tycker det är kul, jag tycker alla dessa spel är kul men de gör mig så otroligt förbannad.
Jag är inte ute efter Sims här utan spel som ändå kan ha snarlik karaktär men som saknar den vidriga spelarbasen som vissa spel har och som ändå gör att man känner att man haft skoj. Spelade otroligt mycket WOW när spelet släpptes och det var faktiskt ett spel som inte gjorde en vansinnig.
Men jag vänder mig till er rutinerade spelare, vilka tips har ni att ge på spel?

#[ ASUS X99-PRO], [Intel i7 5820K 3,3 GHz 15MB], [1TB lagringsdisk, 320GB lagring,Corsair SSD Force Series 120GB,Samsung SSD EVO 850-Series 500GB], [Corsair Vengeance LPX White 32GB (4x8GB) DDR4 / 3200MHz / CL16 samt Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance],[MSI GTX 980 Ti GAMING 6G] Kolla in min youtube kanal: https://www.twitch.tv/therealvariousgaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Sök hjälp, psykolog eller nåt skulle förmodligen vara lämpligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Spela single-playerspel. Jag spelar spel för att koppla av och slippa människor för en stund (som man ju annars har att göra med hela tiden på jobbet, i kollektivtrafiken, affären o.s.v.).
Föredrar helt enkelt artificiell intelligens framför äkta idioter.

Dator: R7 1800X, Asus Prime X370 Pro, 16 GB DDR4 3200, GTX 1070, 2,3 TB SSD, Win10
Emulering / Retro: Lotharek MiST 1.3+ | HTPC: Z8300, 4 GB RAM, 32 GB Flash, Win10+Kodi
NAS: DS218+, 4+8 TB HDD | Server: RPi 3, DietPi (VPN, DDNS, DNS, DHCP, Webb, SQL)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008

Ta det lugnt. Att behålla lugn och fokus är en del av en vinnande strategi. Med åren blir det bättre.

AMD Ryzen 5 2600X, Asus ROG Strix B350-I, 16GB Corsair Vengeance LP 2400MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2013

Koppla-av spel för mig är på konsoll, antingen någon form av bil-spel på Xboxet eller "klassiker" på PS2 (notera hartassar på klassiker). På PC är det inte ofta jag spelar för att bara koppla av. GTA V är dock enormt roligt tycker jag, speciellt när man leker runt med vänner bara, då blir det avkopplande och roligt.

Ska jag dock spela "lugnt" på PC:
CoD MW2
Borderlands 2 (Rekommenderas starkt om du inte kört)
Assassin's Creed
Battlefield 3
Portal 1 & 2

Det är väl de mer lugnande spelen, sen finns det ju mycket bra att spela också som är mindre tävlingsinriktat än OW/CS:GO och mindre irriterande (har själv inte spelat på länge just p.g.a. aggressionen som uppstår).

Det Pepsin nämnde är också ett bra tips, många single-player spel har ett större lugn än MP-spel

CPU [Intel Core i5 4690k] GPU [Asus DirectCUII GTX 780]
PSU [EVGA Supernova G1 650W]
MOBO [AsRock z97M Anniversary]
Chassi [Bitfenix Neos]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Diablo 3. Bara å nöta solo när du tröttnar på retards och sen köra igen. Generellt tycker jag att diablo-commynityt är bra i jämförelse mot många andra.

Ett annat tips är ju wow, vilket är roligt fortfarande

Eller så ser du till att komma bort från PUG-s och hitta team/polare att spela med så slipper du de värsta typerna som kan gå dig på nerverna

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Super Mario 3 med handkontroll

Min dator är Cat-säker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

Euro Truck Simulator 2. Blir inte mer terapeutiskt än så.

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Putt putt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Som ovan nämnt. Single player spel kan vara väldigt avkopplande.

Personligen så är jag väldigt tävlingsinriktad och jag gissar att även du är det eftersom du fortsätter att utsätta dig för spel som gör dig arg men som är väldigt tävlingsinriktade.

Om du gillar FPS så kan jag rekommendera Battlefront om du bara vill gå in och skjuta saker utan att hetsa upp sig över lagkompisar.
Quake Champions är väldigt roligt om man vill avreagera sig efter att ha spelat teamgames.
Custom games i Starcraft 2 eller Dota 2 kan vara jäkligt roliga utan att man behöver engagera sig nämnvärt.

| CPU: Intel 4670K | RAM: Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | GPU: PowerColor Radeon R9-290X PCS+ | Mobo: GA-Z87X-D3H | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: EVGA G2 750W 80+ Gold | Kylare: Corsair Hydro H80i | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005

Planetside 2, visserligen ett väldigt annorlunda fps, men det faktum att det är så många spelare på en server bidrar till att man ständigt slåss med och mot olika folk så det är inte lönt att hänga upp sig över enstaka spelares prestationer, inte ens om man spelar i en outfit/klan.

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silent 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
Toshiba Satellite L855-10U
P5QL, E5300@3640Hz, GTX275, 4GB kingston 800MHz cl4, Threehundred, Zalman 500W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Som tidigare sagt, Diablo och BL2!

Diablo kan vara otroligt frustrerande, men du kan man alltid sänka nivån, också ett helt underbart och väldigt moget community

Work in Progress 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Various Gaming:

Jag söker efter spel som inte får en att flippa ur.
Spelar Overwatch och det kan ju göra en så förbannad att mord känns lagligt. Tangenbord går sönder osv. Det i kombination med den fruktansvärda spelar skaran som är OTROLIGT Toxic i det spelet.

Toxicity finns ju även i många andra liknande spel, Lol, HOTS, osv. CS är också ett spel som kan få en att bli galen.

Jag är medveten om att långt ifrån alla kännder detta när de spelar och att jag uppenbarligen har ett litet problem med mitt humör.
Men spelens karaktär är ju sådan att man kan bli vansinnig. Så svar om att jag borde ändra på mig kan lämnas någon annanstans.
Jag sökert alltså spel som man kan lira utan att behöva sabba sitt humör helt och hållet den dagen.

Clash Royale är också ett sådant spel som kan få en att koka.
Så snälla hjälp, jag vill spela för att jag tycker det är kul, jag tycker alla dessa spel är kul men de gör mig så otroligt förbannad.
Jag är inte ute efter Sims här utan spel som ändå kan ha snarlik karaktär men som saknar den vidriga spelarbasen som vissa spel har och som ändå gör att man känner att man haft skoj. Spelade otroligt mycket WOW när spelet släpptes och det var faktiskt ett spel som inte gjorde en vansinnig.
Men jag vänder mig till er rutinerade spelare, vilka tips har ni att ge på spel?

Finns nog inga tävlingsinriktade multi-player spel som inte skulle göra dig förbannad av det jag kan utläsa. Mitt tips är att hitta något single-player spel du gillar så slipper du spela med/mot andra.

Citera för svar

Asus Prime X370-Pro | AMD Ryzen 7 1800X | G.Skill Flare X AMD Series
16GB 3200MHz DDR4 | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Jag tycker iallafall att Cities Skylines är grymt avslappnande!

i7-4790 - MSi GTX 960

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ower the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Tycker också det är väldigt svårt att hitta multiplayer spel med god stämning idag, även i WoW hamnar man ofta med en hög spyor, hur mycket man än försöker att undvika det, ett av skälen till varför jag slutade spela då jag inte längre tycker det är varken roligt eller utmanande som det ser ut numera.

Bästa tror jag är något slags kombination typ motsvarande gamla Unreal Tournament och liknande.
Dessa upplägg har i allafall fungerat bäst för mig, särskilt (gärna med ett gäng hyggligt svåra bottar som respavnar snabbt och kontinuerligt också så att det blir litet mer balancerat och inte enbart andra spelare... om det är "arena" matcher.) om man tätar ihop det något så att det blir relativt kompakt action och en lagom mängd planerande om det inte är fråga om roliga strategiupplägg av den gamla skolan, men finns tyvärr i princip inga nya sådana spel som fungerar så idag, tyvärr.

Bra NPC fiender, helst som bygger egna läger parralellt med en själv om de tär sådana spel, osv.

"We apologize to nobody" -Tim Steinfort
Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2009

Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO M2 250GB | Asus GeForce GTX 1070 Strix Gaming | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Define R4 | Dell UltraSharp U2412M |

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*tråd rensad*

Vänligen håll er till topic

Citat:

vilka tips har ni att ge på spel?

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2005

Dark Souls serien

Mobo:ASUS ROG RAMPAGE IV X79 CPU:Intel Core i7 3930k@4.6Ghz Ram: Corsair 16GB 1600MHz GPU: Nvidia Asus Strix 1080ti Chassi: Corsair 900D Kylning: Custom loop 1x240mm 2x480mm, PSU:Corsair AX1200i SSD: Samsung 850 EVO 1TB Samsung 840 EVO 500GBMonitor:Asus 27"Rog PG279Q

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009

I alla multiplayerspel så kommer du stöta på idioter som går dig på nerverna, det du kan göra är att antingen skippa multiplayer helt, eller hitta något som inte är så tävlingsinriktat utan istället fokuserar mer på teamwork och att ha kul ihop.

T.ex. Planetside 2 som nämndes ovan kan vara ett alternativ om du vill köra multiplayer FPS, visst finns det många salta karaktärer som man stöter på då och då men om du går med i en outfit så kan du fokusera mer på kommunikationen med dem än dina motståndare (samt enstaka IQ-befriade lagkamrater).

Eller t.ex. Warframe om du känner för att köra PvE, samma visa där att om du går med i en klan och spelar med dem så blir stämningen oftast bättre.

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016
Skrivet av Aldric T:

Euro Truck Simulator 2. Blir inte mer terapeutiskt än så.

Kör inte MP bara.. stöter du inte på idioter ska du bli förvånad! Sen är AI:n dum i huvudet med så det hjälper inte heller..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

Skyrim går alltid. Brukar även träna sikte i CS genom bot-matcher, sällan det läget orsakar någon ilska.

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || ASUS Z87-Pro || Intel i7 4770k + Thermalright Silver Arrow Extreme || GTX 780 || A-data 16GB DDR3 || 4TB HDD + 180GB SSD || Win7 Ultimate 64 || http://goo.gl/J2n1Xg || Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2016

Euro truck simulator 2 låter som något för dig.

3770K - Asus Sabertooth Z77 - Vega 56 - Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4gb - Master Nepton 120XL -
Acer 27" Predator XG270HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Berlin
Registrerad
Dec 2011

Det är okej att bli arg på datorspel. Har dock aldrig blivit det på Skyrim eller HL1. Fallout 4 fick mig dock nästan att rycka loss mitt hår för storyn var så oerhört dålig. För övrigt håller jag mig generellt borta från Overwatch för inte nog med att det är extremt tråkigt har det en vedervärdig community.

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: Intel Core i7-7700K 4.9 ghz 1.35 vcore deliddad.
GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X TRIO.

05/01/92

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Kiirozu:

Kör inte MP bara.. stöter du inte på idioter ska du bli förvånad! Sen är AI:n dum i huvudet med så det hjälper inte heller..

Nej MP ska man undvika och AIns egenskaper lär man sig snabbt mönstret i.

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Låter på gränsen till psykisk ohälsa om aggressionerna blir sådana att du blir våldsam Men samtidigt så vet jag inte om det finns så mycket andra spel där ute, eller snarare, det finns gott om lite mindre "competetive" games där ute men det är extremt tveksamt att du skulle vilja spela dom...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Det är inte spelen det är fel på, det är DU. Sök hjälp eller sluta / minska spelandet.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2017

Kommer aldrig förstå hur folk kan bli så arga att dom vill döda andra människor av att spela spel.
Fast jag förstår visserligen inte folk som arga öht. Om man börjar bli irriterad så stänger man av.

@Various Gaming

Sök hjälp, stäng av spelet, håll dig undan från spel. Varför sätter du dig i situationer som gör dig arg?

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002

Sluta spela Hanzo!

Overwatch har blivit illa på de senaste 4 månaderna har jag märkt. Går att spela och ha kul OM du spelar med minst 4 vänner, gärna full grupp på 6, och kör quick play, eller annat men inte compeditive.
Då kan ni lattja hur mycket ni vill utan att ha prestationsångest.

Annars så ska du kanske spela de spel som du och dina vänner kan tillsammans ha roligt med, eller raggar lite på forumet på spel du vill spela. M.a.o. rekommenderar jag sociala spel utan prestationskrav, analogin är typ att spela fotboll på skoj med vänner än att spela i "compeditive" som i klubblag

f.d. SolidReactor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falun
Registrerad
Apr 2002

Förstår var du kommer i från och är för mycket p12 och är allt från värdelösa spelare till dom som ska vara dryga till fuskare som förstör online spel idag och alternativet är väl privata servrar så slipper man idioter och små ungar

Kerbal är bra terapi för själen samma besige och minecraft är sånna spel jag tycker är sköna att slow spela annars funkar alltid Gta V eller fallout 4

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Redeemer är ett trevligt spel där du kan spöa skiten ur folk. Single Player och lagom svårt. Otroligt tillfredställande när man bara plöjer igenom fienderna. Rekommenderas

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo