Återställning av iPad innan ångerrätt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Återställning av iPad innan ångerrätt

Hej! Köpte en iPad 2017 från Elgiganten för ca 2 veckor sedan, jag känner dock att den inte används lika mycket som jag tänkte mig. Den är i perfekt nyskick med originallåda och tillbehör så jag tror den kommer godkännas som ''nyskick''. Min fråga lyder: Måste/borde jag återställa den helt och hållet innan jag lämnar tillbaka den? Är det ett krav? Känns jobbigt att återställa den helt och håller ifall den inte skulle godkännas som nyskick.

Tack på förhand!

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009

huruvida det är "moraliskt" rätt att göra som du gör låter jag vara osagt,
men erbjuder de 30 dagars öppet köp med prövorätt är det ju bara att utnyttja det

Hade jag jobbat där hade jag inte accepterat en ipad som inte var återställd 100% och dessutom uppstartad utan inlogg så det gick att se. Vad ska jag göra om ditt apple-id fortfarande är länkat och den vägrar släppa enheten?
Även efter avlänkning och total återställning ansåg Apple att enheten tillhörde ägare 1 på en ipad jag hjälpte en bekant med och namngav den med "smulans Ipad" även när han var inloggad på sitt Apple-id

återställ, och logga in/starta enheten utan Apple ID.

Nu vet jag inte hur bra de är, men det finns ju en minimal risk att de kanske missar en återställning av den oavsett, och någon annan får din använda ipad med dina inloggningsuppgifter liggandes kvar.

Att återställa är helt enkelt rätt givet, framförallt som det kan ställa till det ordentligt om du inte gjort det.

Win11 pro | AMD i6 3670c 2.13ghz | Asus mode-kort delux | 16 GB 1337 MHz RAM
Nvidia 6850 | Intel 535ssd 120gb+ 350ssd 120gb | ~2 KB HDD
Fractal design K3 | motionscykel 650W | Dell 27 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

Se till att du är utloggad ur iCloud innan du återställer den.
I och med att du loggar ut kommer den inte heller att fortsätta vara låst till ditt Apple-ID via "Hitta min iPad".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Lindström:

Hej! Köpte en iPad 2017 från Elgiganten för ca 2 veckor sedan, jag känner dock att den inte används lika mycket som jag tänkte mig. Den är i perfekt nyskick med originallåda och tillbehör så jag tror den kommer godkännas som ''nyskick''. Min fråga lyder: Måste/borde jag återställa den helt och hållet innan jag lämnar tillbaka den? Är det ett krav? Känns jobbigt att återställa den helt och håller ifall den inte skulle godkännas som nyskick.

Tack på förhand!

Jag lämnade själv tillbaks en ipad till elgiganten för 1 vecka sen och då frågade dom om det var något på den som jag skulle ha sparat från den. Dom sa att dom alltid återställer den i butik.

Gör en icloud-backup av det du vill ha sparat, eller överför det du vill ha sparat till itunes.

Så mao...är det ett krav att återställa? svar:nej, borde du återställa själv? svar: det underlättar ju lite för dem

Stationär: Core i7 6700K @4.5 | MSI Z170 KRAIT GAMING | Corsair 16GB DDR4 | Noctua NH-U14S | Palit GeForce GTX 1080 Ti GameRock Premium | Corsair TX850M 850W | Fractal Design Define R5 | Samsung EVO 850 1TB | Acer Predator XB271HU | HTPC: NUC8I5 | 250GB SSD | 8GB DDR4 | Platta: Samsung Galaxy Tab A 10.1 | Bärbar: Dell XPS 15 i7 | NAS: AsRock Avoton C2750 | 8GB Ram | 2x6TB WD Red | 128GB SSD Cache