Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Hdca modul samsung

Hej har en Samsung UE49KU6175UXXE 49tum smart tv. Beställde ett tvilling kort och köpte en HD-CA modul på Elgiganten Comhems egna bor i ett sånt hus.

Koppa in det exakt som som de stod i manualen men får inte in kanalerna alla får fel meddelande kodadsignal sen "ingen återkomst (12)

Vad gör gör man? Varken samsung eller Comhem har support uppe nu.

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Aug 2009

@Ockeh:

Gjorde en snabbkoll på com hem:

https://www.comhem.se/kundservice/tvmodell

Ser ju inte så bra ut 😢

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Vad skall jag göra nu Då?

Skickades från m.sweclockers.com

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2003

@p.jönns:
Vet inte vad du menar, när jag gör en sökning på kunds modell får jag:
GRATTIS, DIN TV ÄR KOMPATIBEL MED VÅR TV-MODUL FÖR HD!
Med en Tv-modul för HD (även kallad CI+) får du bästa ljudet och bilden - utan boxar, kablar och dubbla fjärrkontroller. Modulen är en kortläsare som tillsammans med Com Hems programkort enkelt sätts direkt i tv-apparaten.

Rekommenderar trådskapare att kontakta ComHem i morgon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av p.jönns:

@Ockeh:

Gjorde en snabbkoll på com hem:

https://www.comhem.se/kundservice/tvmodell

Ser ju inte så bra ut 😢

Den har ju ju uttag för hela modul så varför funkar det inte Comhem kort Comhem modul... fsn va trätt ja blir

Skickades från m.sweclockers.com

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av fredix:

@p.jönns:
Vet inte vad du menar, när jag gör en sökning på kunds modell får jag:
GRATTIS, DIN TV ÄR KOMPATIBEL MED VÅR TV-MODUL FÖR HD!
Med en Tv-modul för HD (även kallad CI+) får du bästa ljudet och bilden - utan boxar, kablar och dubbla fjärrkontroller. Modulen är en kortläsare som tillsammans med Com Hems programkort enkelt sätts direkt i tv-apparaten.

Rekommenderar trådskapare att kontakta ComHem i morgon.

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Dec 2012

Jag fick ringa Canal Digital för att "aktivera" CA modulen och ge dom serienumret på modulen sen gick det.
Vet inte om man behöver göra det via Comhem

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Aug 2009

Jag ber 1000 gånger om ursäkt,kopierade modellbetckningen och klistrade in på Comhem,och fick"tyvärr osv...."

När jag skriver in beteckningen för hand så blir resultatet"grattis osv....".

Sorry!

//pelle

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2003

Från ComHems hemsida:
Ingen åtkomst med HD-mottagare
Nedanstående gäller endast om du beställt utrustning direkt från Com Hem, i övriga fall måste alltid kundservice kontaktas på 90 222.
När du köper en HD-box eller en CI+ modul (kallas TV-modul eller korthållare) behöver en startsignal (som kallas "pairing") skickas till HD-boxen/modulen. Denna skickas under 14 dagar från inköpet, om HD-boxen/modulen inte är inkopplad med rätt programkort under perioden tas startsignalen inte emot, och du måste ringa Com Hem's Kundservice för att få en ny startsignal. För att kontrollera om din startsignal kommit fram, ställ HD-boxen/modulen på kanal 21 (SVT1 HD). Fungerar inte kanalen, ring Com Hem's Kundservice på telefon 90 222. Fungerar kanal 21 (SVT1 HD) men de andra kanalerna får ingen åtkomst avvakta på kanal 21 (SVT1 HD) i 60 minuter utan att slå av din utrustning eller byta kanal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av fredix:

Från ComHems hemsida:
Ingen åtkomst med HD-mottagare
Nedanstående gäller endast om du beställt utrustning direkt från Com Hem, i övriga fall måste alltid kundservice kontaktas på 90 222.
När du köper en HD-box eller en CI+ modul (kallas TV-modul eller korthållare) behöver en startsignal (som kallas "pairing") skickas till HD-boxen/modulen. Denna skickas under 14 dagar från inköpet, om HD-boxen/modulen inte är inkopplad med rätt programkort under perioden tas startsignalen inte emot, och du måste ringa Com Hem's Kundservice för att få en ny startsignal. För att kontrollera om din startsignal kommit fram, ställ HD-boxen/modulen på kanal 21 (SVT1 HD). Fungerar inte kanalen, ring Com Hem's Kundservice på telefon 90 222. Fungerar kanal 21 (SVT1 HD) men de andra kanalerna får ingen åtkomst avvakta på kanal 21 (SVT1 HD) i 60 minuter utan att slå av din utrustning eller byta kanal.

Tack ringde dom precis måste som du skrev ringa dom koppla kortet till min modul som är köpt på Elgiganten.

Skickades från m.sweclockers.com

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.