Hej, vet någon vart man kan köpa denna skärm: lg27ud68

Permalänk

Hej, vet någon vart man kan köpa denna skärm: lg27ud68

Har bestämt mig för att köpa denna 4k skärm till min nya 1080 TI. Men den enda som jag hittar är lg27ud58 på webhallen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Enligt prisjakt finns den hos ett par butiker, men de allra billigaste butikerna har rätt dåligt betyg. Annars har du den nya LG27UD69 istället, den säljs av proshop till ett lägre pris än 68:an. Den enda nackdelen som 69:an verkar ha jämfört med 68:an är ett mindre Freesync-intervall enligt denna recension, men det spelar ju ingen roll för dig eftersom du ändå inte kan använda Freesync.

Permalänk
Skrivet av owns good:

Har bestämt mig för att köpa denna 4k skärm till min nya 1080 TI. Men den enda som jag hittar är lg27ud58 på webhallen.

Tack men det är inte riktigt samma skärm.

Permalänk
Skrivet av perost:

Enligt prisjakt finns den hos ett par butiker, men de allra billigaste butikerna har rätt dåligt betyg. Annars har du den nya LG27UD69 istället, den säljs av proshop till ett lägre pris än 68:an. Den enda nackdelen som 69:an verkar ha jämfört med 68:an är ett mindre Freesync-intervall enligt denna recension, men det spelar ju ingen roll för dig eftersom du ändå inte kan använda Freesync.

Är det en legit affär? Finns den i Sverige?

Permalänk
Bildexpert 📺

Det finns idag ingen nordisk distributör för LG:s datorskärmar. LG Electronics i Norden för inte produkterna i sitt sortiment, vilket märks om man besöker den svenska webbsidan. Datorskärmar finns inte på www.lg.com/se

Därför sker försäljning vanligtvis i små volymer från små firmor som importerar dem. Vilket förstås påverkar tillgängligheten och utbudet. Tyvärr också för Sweclockers som testar då det inte finns någon som tillhandahåller testexemplar.

Förhoppningsvis ändras detta då det finns ett intresse för LG:s skärmar, inte minst gamingskärmarna, vilket undertecknad har påpekat för LG. Vi får väl se om isen släpper.