Permalänk
Medlem

Högtalarsystem

Hejsan,
nu är det så att jag jobbar på en skola och ska beställa in ett högtalarsystem eller dylikt.

Behöver ca. 7 högtalare och ca. 2 subwoofer som man skulle kunna koppla ihop med varandra och köra via Bluetooth eller så vidare.
Högtalarna ska sitta runtom i cafeterian.

Min fråga är då,
har ni några förslag?
Bästa hade varit ett system man även skulle kunna bygga på med tiden och dra fler högtalare vid behov.

Budget ligger runt 15-20 tusen. Så ja, lär nog inte va dem mest ultimata.
//Mv.h.

Permalänk
Medlem

Det behöver inte bli skit för att du ber om hjälp på ett forum. Risken är dock väsentligt mindre om du vänder dig till proffs som sysslar med den här typen av installationer.

Mitt tips är att göra det även om du får mindre för pengarna. Det är ett bättre sätt att spendera skattepengar.

Alternativet är att du _lär dig_ vad som är lämpligt och _varför_. Det kräver dock ganska mycket jobb/intresse.

Permalänk
Medlem

Tillägg/fundering

Hur faller nåt sånt här in under LOU? Kan man kringgå LOU genom att låta fakturan från thomann smyga sig in bland fakturorna för whiteboardpennor och kaffe till lärarnas fikarum?

Den som vet får gärna fylla i... Både vad som faktiskt gäller och vad som försiggår ute i verkligheten.