Vilket tycker ni är det bästa Civ spelet.

Permalänk
Medlem

@Zyriak: Jag håller Civ V som det mest kompletta spelet i serien, nostalgi aside, men har inte provat 6:an än. Vad skulle du säga är det som gör 6:an bättre än 5:an? Jag känner mig inte färdig med 5:an än, så jag inväntar nog en expansion till innan eventuell övergång till 6:an. Men skulle vara intressant att höra din åsikt bara.

- Är AI:n ok?
- Känns de olika sätten att vinna varierade och uppnåeliga?
- Funkar det i multiplayer eller känns det mer anpassat för singleplayer?
- Är "Districts" bra eller anus?

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Utan tvekan det första.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JoBo14:

Hej hållet på med en undersökning och tänkte att man kunde få lite statistik härifrån. Så som ni nog kunde sluta er till från rubriken så gäller det vilket Civ spel som var/är bäst. Tack för kommentarerna.

Civ 5, följt av Civ 6.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag har spelat alla Civ-spel från tiden när jag satt med två diskdrivar på Amigan tills nu när jag har Civilization VI + expansion på en hyfsat mycket bättre dator. Tror faktiskt att Civilization V är min favorit fortfarande. VI är väldigt läckert men det känns som AI:n försämrats.

Civilization IV förbeställde jag en gång i tiden. Älskade det spelet. Musiken är underbar.

I regel kan man säga att alla Civ-spel förbättrats avsevärt när expansionerna kommit.

Permalänk
Medlem

Necromancy? Men tja, civ 4 tveklöst.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Skrivet av JoBo14:

Hej hållet på med en undersökning och tänkte att man kunde få lite statistik härifrån. Så som ni nog kunde sluta er till från rubriken så gäller det vilket Civ spel som var/är bäst. Tack för kommentarerna.

Ägt Civ 5 och 6. Civ 5 är 100 gånger bättre imo, har dock inte kört Civ 6 sens det kom ut

Permalänk
Medlem

Master of magic

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag tycker helt klart att de äldre civ spelen var bättre än de som har släppt de senaste åren. Nu är det så mycket annat som läggs fokus på och spelen blir helt annorlunda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

Civ 6. Gillar dock inte expansionen med loyalties något vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Master of magic

MoM med uppdaterad gfx hade varit intressant. Orkar inte med den där mega basic grafiken idag.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Civ VI med expansion och dlc, tror jag. V:an kommer väldigt nära.
Jag är väl den enda här som tycker Beyond Earth med expansion är kul.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Civ 3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem
Skrivet av ander01se:

MoM med uppdaterad gfx hade varit intressant. Orkar inte med den där mega basic grafiken idag.

Hehe jo det ser jäkligt primitivt ut numer
Ska man försöka se det positivt, så lämnar det mer åt fantasin att fylla ut luckorna... Men det hade varit kul att se en modernare uppfräschning!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.