Vart ska man hyra ts3 server?

Permalänk
Medlem

Vart ska man hyra ts3 server?

Hallå, jag är på jakt efter att hyra en ts3 server, men vart är bäst att hyra ifrån?
Det jag behöver är:
12 slots
Stabil
Bra/snabb support
Låg latency

Är swedishost bra? Eller finns det något bättre ställe att hyra från?

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Varför inte discord? Grattis och fungerar jätte bra, finns ingen begränsning på antal personer vad jag vet.

Permalänk
Medlem

@Spixel: Kör discord i dagsläget, men föredrar TS3 alla dagar i veckan.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

swedishhost.se
gamelaunch.se

Permalänk
Medlem

https://secure.multiplay.co.uk

Denna kan jag rekomendera, bara gått ner 1 gång under 1½ år för mig och då var det för 5 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spixel:

Varför inte discord? Grattis och fungerar jätte bra, finns ingen begränsning på antal personer vad jag vet.

För att du pratar på någon annans server? Som dessutom är utan kostnad i pengar, vad betalar du med? Naturlig skeptisism är sunt, pratar hellre på en server man har Mer kontroll över. Teamspeak är bra grejs..

Discord känns mest rörigt för en retro-person som mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Min klan hyr från teamspeak3.com. Jag brukar ligga på runt 45 ms till servern. Den har stupat en gång sedan maj, var nere i ett par minuter mitt i natten. Kanske var en planerad omstart och jag hade bara missat mailet ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har ingen av gänget möjlighet att sätta upp en egen? Bra mycket roligare och det kräver snudd på ingenting i hårdvara. Upp till 32 slots är gratis utan licenstjorv. Perfekt om det är kontrollen över det hela ni är ute efter, en hyrd server är ändå en hyrd server och någon annan som rår om.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera en $5 VPS från DigitalOcean. Enda nackdelen är att det krävs lite pill att komma igång men det finns många guider. Jag har ~20ms till Amsterdam.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

@MadMantiz:
Drog ett mail till teamspeak för ett par år sedan och frågade om man kunde få en 500 slots server licens, fick frågan tillbaka om det var för kommersiellt bruk, svarade att det var till ett gaming Community och vips så fick jag licenskod dagen efter

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Har ingen av gänget möjlighet att sätta upp en egen? Bra mycket roligare och det kräver snudd på ingenting i hårdvara. Upp till 32 slots är gratis utan licenstjorv. Perfekt om det är kontrollen över det hela ni är ute efter, en hyrd server är ändå en hyrd server och någon annan som rår om.

Det hade såklart varit det bästa, men den enda med kunskap om detta är jag, och jag har inget tillgängligt att sätta upp servern på, sen har jag ett alldeles för ostabilt nät för att garantera att servern ligger uppe när jag inte är närvarande. Så då får det helt enkelt bli att hyra server.

Jag tackar för alla förslag, och ska kolla lite närmare på dem.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk

https://www.clanwarz.com/
~40kr i månaden för 15 slots

Permalänk
Medlem

@Rawrgasm: Har skickat ett PM till dig med lite förslag

Permalänk
Medlem

Hyr själv en ts3 server av multiplay.com. 15 slots 80kr för 3 månader. Server i Stockholm. Lätt att uppgradera till fler slots om man vill också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 MK: Aorus Z390 Elite CPU: i9 9900K kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI RX 6800 Gaming Z Trio RAM: Corsair 32GB 3200Mhz CL16 SSD: Corsair Force MP510 960GB, 2X Samsung 850 EVO 500GB PSU: Seasonic FOCUS Plus 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Jag kan kanske bjuda på en Teamspeak server i ett halv år framåt på 32 slotts, är du intresserad så kan jag försöka lösa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wl3y:

@MadMantiz:
Drog ett mail till teamspeak för ett par år sedan och frågade om man kunde få en 500 slots server licens, fick frågan tillbaka om det var för kommersiellt bruk, svarade att det var till ett gaming Community och vips så fick jag licenskod dagen efter

Det var som sjutton, se där!

Skrivet av Rawrgasm:

Det hade såklart varit det bästa, men den enda med kunskap om detta är jag, och jag har inget tillgängligt att sätta upp servern på, sen har jag ett alldeles för ostabilt nät för att garantera att servern ligger uppe när jag inte är närvarande. Så då får det helt enkelt bli att hyra server.

Jag tackar för alla förslag, och ska kolla lite närmare på dem.

Jag förstår. För mig är också Teamspeak det naturliga valet. Lycka till med jakten!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

@Rawrgasm Varsågod att använda min!😁 knappt nån inne på den och servern står ändå igång 24/7. Skicka pm så kan vi snacka om det

Visa signatur

CCNP R&S