Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Döda pixlar men bara in-game?

Jag har 5-6 döda pixlar på min skärm men bara när jag spelar League of Legends. Är det något fel på skärmen eller spelet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Är döda när du kör denna video i fullskärm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

@Brekker: Nej det är de inte så jag antar att det är problem med spelet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Piao24:

Jag har 5-6 döda pixlar på min skärm men bara när jag spelar League of Legends. Är det något fel på skärmen eller spelet?

Överhettningsproblem?

Om du får "pixelproblem" i spel så lutar det mer åt något sånt. Är pixlarna döda så är dom, oavsett om det är i spel eller i idle. Vad händer om du byter skärm? Är pixelfelen kvar?

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2014

Låter som artifakter från grafikkortet, pga. överklockning/överhettning. Kolla om det är i andra spel också.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det är fel på grafikkortet för varken spel eller skärm kan göra att det blir som du beskriver symptomen.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.