klassiska arkad spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2009

klassiska arkad spel

Hej jag undrar om det finns någonstans att få tag i spel som

1 1942 de där skjutar spelen som man såg uppifrån
2 Gunship Microprose eller liknande kan vara från windows store
ja det är de typer av spel jag skulle vilja få tag i
så tips på var man kan få tag i sådana arkad spel är mycket uppskattat

MVh
Petri

[MSI GE70 2OE-014NE]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

@Legopappa:
Mame?

Nuvarande stationär:
I7 5960x @4,5GHz : 64Gb DDR4 @ 2666MHz : Asus x99 deluxe : Gigabyte Titan x @ 1300/8000 : Samsung 2x256Gb 850 PRO ssd + 1x256Gb 950 PRO M.2 nvme : Corsair HX 750w : Cpu + Gpu i Custom loop från EK i ett NXTZ s340

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

GOG säljer Tyrian 2000 till ett mycket bra pris, endast 0kr Det är ett riktigt bra spel som liknar 1942 lite, men i rymden. De har även Raptor: Call of the Shadows som också anses vara en riktig klassiker i samma genre. Tyvärr verkar de inte ha fått tag på just 1942.

När det gäller spel liknande Gunship så har jag sämre koll, men du kan ju kolla runt på GOG och se vad som finns. GOG fixar till gamla spel så att de går att köra på moderna operativsystem och säljer endast spel utan kopieringsskydd, och det är CD Projekt (skaparna av The Witcher-serien) som ligger bakom ifall du undrar vad det är för sida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004

En del gamla arkadspel finns som konverteringar på Steam och gog mfl...
Tex har SNK konverteringar av Metal slug spelen, Shock troopers, samt några beat em up spel.

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vittsjö
Registrerad
Sep 2008

1942 verkar det finnas en del gratisversioner av direkt i webläsaren om det duger.
Fanns ju även en port till nintendo så duger det är det bara att ladda ner en emulator och köra.

Är du ute efter liknande spel så verkar det fortfarande som att de är populära i japan och det finns en hel del på steam, sök efter bullet hell eller shot em up så borde du hitta något som passar.

Tyvärr har jag ingen koll på helikoptersimulatorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Raiden finns ju på GoG om det är den typen av spel TS letar efter.

Raiden Legacy [Raiden Fighters / Raiden Fighters 2 / Raiden Fighters Jet]
Raiden IV - OverKill (2015)

Skrivet av perost:

GOG säljer Tyrian 2000 till ett mycket bra pris, endast 0kr Det är ett riktigt bra spel som liknar 1942 lite, men i rymden.

Stargunner finns också gratis på GoG.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2009

wow tackar grabbar och tjejer
det är typ 1942 spel verkar ju finnas en del liknande ute i alla fall

[MSI GE70 2OE-014NE]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Jag har använt Mame ända sedan starten för 20 år sedan. En guldgruva för den som gillar klassiska arkadspel.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H