Spel fryser 5-10 sek HJÄLP

Permalänk

Spel fryser 5-10 sek HJÄLP

Hej, spelar en del cs:go och battlefield. Har alltid funkat felfritt till för några dagar sen. När jag spelar cs fryser allt i några sekunder sen är det som det ska i nån minut sen händer samma sak igen och så håller det på. När jag spelar battlefield 2 händer samma sak men blir kickad från servern istället. Någon som vet vad det kan vara för fel? Har testat stänga av virusskyddet och brandväggen, hjälpte inte. Testade också att uppdatera nvidia drivrutiner, hjälpte inte heller. Jag funderar på om det kan vara nåt med windows eller med mitt internet men vet inte riktigt vad jag ska göra.

Operativsystem: Microsoft Windows 10 Pro 64-bit
Processor: Intel Core I7 7700K - Kaby Lake
Moderkort: Gigabyte GA-Z170 Gaming K3 - G1
Ram: Crucial Sport LT 16GB 2400MHz DDR4
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 1070
Hårddisk: 1000GB
SSD: Kingston UV400 - 480GB
Nätaggregat: EVGA GQ Hybrid Modular - 750W

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna felsöka lite.

* Kolla i loggboken om något händer vid den tidpunkten som det fryser.
* Starta en ping mot routern och mot exempelvis google
* Se i aktivitetshanteraren om det är något som tar all kraft för spelet

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

jag skulle tro att något hänt i bios. aktivera XMP
förstår inte riktigt frågan.. är det internet lagg eller dator lagg

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

@Doctor9: Återställde hela datorn så det har funkat ett tag nu, sorry för sent svar. Vet inte om det var internet eller dator lagg.
Tack ändå för svaret!