Apple lanserar Iphone X, Iphone 8 och Iphone 8 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Förutom till alla sina egna Telefoner, TV aparater, surfplattor o.s.v

Visa mig gärna en Samsung tv med oled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Antar att du kan installera appar från andra ställen än appstore?

Ja

Skrivet av Wiruz:

Antar att du kan köpa tillbehör från andra tillverkare ?

Ja

Skrivet av Wiruz:

Antar att du slipper Itunes?

Har aldrig behövt använda Itunes.

Skrivet av Wiruz:

Antar att du har friheten att dela bilder,Videos,Musik och andra filer fritt?

Delar enkelt via google drive.

Skrivet av Wiruz:

Antar att du kan använda bluetooth för att skicka dessa till en annan telefon som det går på resten av alla telefoner?

Vet inte, aldrig behövt göra det. Kommer dock ihåg att jag gjorde det för typ 10 år sedan när smidigare alternativ som exempelvis google drive inte fanns

Luktar fanboy på dina inlägg i denna tråd.
-

Tänkte köpa telefonen då jag föredrar IOS framför android. Men eftersom att den kostar 4k mer än Samsung S8 blir det kanske en sådan istället...

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Haha !! Mellan iOS enheter? Men nu finns det andra telefoner med andra OS som dessutom är större så går det att dela med Android?

Haha !! Android? Nä skoja, sådär beter sig bara fanboys.

Alla i min familj kör iPhone, mina barn får ärva min och fruns när vi byter varannat år osv.
De flesta vänner kör numera iPhone.

Det är med andra ord mer låst och isolerat att köra Android i min vardag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Kan man fortfarande inte dela bilder,filmer eller musik via bluetooth?

Som sagt är fortfarande förbluffad över att folk köper Apple produkter 2017!

Jag är förbluffad över att någon fortfarande använde bluetooth till att dela saker 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Antar att du slipper Itunes? Antar att du har friheten att dela bilder,Videos,Musik och andra filer fritt? Antar att du kan använda bluetooth för att skicka dessa till en annan telefon som det går på resten av alla telefoner? Antar att du kan expandera utrymmet på telefonen med SD kort? Antar att du kan installera appar från andra ställen än appstore? Antar att du kan köpa tillbehör från andra tillverkare ? Frågan är om jag behöver fortsätta?

Nyfiken fråga, hur ofta delar du bilder, videos osv via bluetooth nu för tiden? Finns ju messenger, dropbox, google drive osv. Känner inte att jag har haft behov att göra det på många år nu iaf

Permalänk
Medlem

Inte för att jag bryr mig så mycket om Apple, men fan vad de ska göra namnen förvirrande! Hade aldrig hänt med Jobs bakom rodret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacksonpark:

Fan jag köper direkt!! 13000 är ingenting för en sån telefon ! WOW

Det är en telefon. jag skulle aldrig betala 13000 kr för en telefon.

Permalänk
Medlem

Det här är inte bra. Nu börjar jag bli horny på mobiltelefoner som med hårdvara och datorer. Synd om plånboken min.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se drop test på X och när jerryrigseverything sätter sina kunskaper på den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Ska bli intressant att se hur de presterar. De senaste åren har Apples lurar krossat allt motstånd vad gäller prestanda trots att konkurrenterna haft fler kärnor och mer minne. O andra sidan har de legat lite efter en del av konkurrenterna vad gäller dödyta på skärmen, olika teknologier som trådlös laddning osv. Men nya iPhone X verkar ligga bra till även där. Kan bli en riktig dräpare, enda nackdelen är väl priset.

Japp, ser fram emot lite säkra GB 4 resultat. I och med att den har 4 mindre kärnor som nu kan köras tillsammans med de två större så verkar inte det GB resultatet som cirkulerat idag vara helt omöjligt. Ca 4000 single score och 10000 multi. Helt galet om det stämmer, plus dedikerad AI-krets. De är så långt före konkurrenterna här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiruz:

Antar att du slipper Itunes? Antar att du har friheten att dela bilder,Videos,Musik och andra filer fritt? Antar att du kan använda bluetooth för att skicka dessa till en annan telefon som det går på resten av alla telefoner? Antar att du kan expandera utrymmet på telefonen med SD kort? Antar att du kan installera appar från andra ställen än appstore? Antar att du kan köpa tillbehör från andra tillverkare ? Frågan är om jag behöver fortsätta?

Fast du glömmer fanboyismen, den är otroligt stark fortfarande när det gäller Apple. Apple´s nya har inget revolutionerande, svindyra, kostar lika mycket som en bra spellaptop, finns inget vettigt skäl att betala hutlösa summor för deras telefoner. Men som sagt det är inte förnuftet som styr fanboysen. Helnöjd med min LG V10.

Permalänk
Medlem

Kilopriset på IPhone x är alltså bara runt 63000kr.
Man förstår ju varför Samsung & Apple tjänar sådan enorma summor pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Haha !! Android? Nä skoja, sådär beter sig bara fanboys.

Alla i min familj kör iPhone, mina barn får ärva min och fruns när vi byter varannat år osv.
De flesta vänner kör numera iPhone.

Det är med andra ord mer låst och isolerat att köra Android i min vardag.

Precis det är dit jag ville komma! Är bara förvånad att folk finner sig i att köpa inlåsta produkter men det är ju uppenbarligen något med Apple som gör att folk accepterar det! Har själv haft Iphone kan tilläggas men den eran är förbi och kommer aldrig återkomma så länge man inte får bestämma själv vad man ska dela och inte bla

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Det jag gillar mest med iPhones i allmänhet är annars hur smidigt hela Apples ekosystem fungerar.

Så fort jag kommer hem och sätter telefonen på laddning så säkerhetskopierar den över wifi, bland annat, det funkar hur bra som helst, jag gillar hela hand off-systemet som låter mig fortsätta med telefonen det jag påbörjade med datorn och vice versa samt hur extremt bra Air Play funkar, jag har en Chromecast också men den har jag haft mycket problem med. Inte på grund av min iPhone, utan för att den ofta får för sig att glömma bort mitt wifi-nätverk så jag blir tvungen att fabriksåterställa den för att få det att funka igen.

Jag tycker heller inte att man blir särskilt låst alls, jag skickar aldrig filer över Bluetooth till andra människor, jag använder Google Drive för saker jag vill dela med mig av, och det funkar perfekt även om det inte är Apple som gjort det, och jag behöver inte installera appar från någon annan källa, alla appar jag behöver finns i App Store.

Har i ärlighetens namn aldrig använt iTunes för att synka en iPhone, över huvud taget. Pluggar man in den i datorn kommer jag ändå åt bilderna i den, och jag använder Spotify så har ingen musik som behöver synkas heller.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Visa mig gärna en Samsung tv med oled.

Har väl inte med nånting att göra då det pratas om telefoner och inte tv-apparater?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Japp, ser fram emot lite säkra GB 4 resultat. I och med att den har 4 mindre kärnor som nu kan köras tillsammans med de två större så verkar inte det GB resultatet som cirkulerat idag vara helt omöjligt. Ca 4000 single score och 10000 multi. Helt galet om det stämmer, plus dedikerad AI-krets. De är så långt före konkurrenterna här.

Men du märker ändå inte prestandan, blir ingen skillnad i användandet, bara siffror att visa upp. Det är ju inte som till en pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Visa mig gärna en Samsung tv med oled.

De hade jättemånga för typ 2 år sedan och var typ först med de krökta oledpanelerna men året efter så låg allt fokus på quantum dot och min gissning är att de hade inte volymerna för att sälja OLED även i toppsegmentet (tänk på att LG säljer i lägre volymer än samsung) och att quantum dot är såpass bra och så mycket billigare att det var viktigare att fokusera på en.
De säljer nog av lite av de stora panelerna till typ philips (min gissning bara) och satsar resten på mindre enheter med en större vinstmarginal på själva panelen.

Samsung har i många år varit de absolut största på OLED och LG har legat en bit bakom men LG har verkligen pushat OLED på TV vilket gör att de syns mycket om man just kollar TV för samsung bytte typ.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Att man inte kan se Apples keynotes i andra webbläsare än Safari tycker jag säger en hel del om vilken attityd teknikjättar tillåts ha gentemot sina kunder 2017. Men när konsumenterna beter sig som åsnor så blir det som det blir.

Har haft en stark uppsättning modeller från jättarna p.g.a. jobbet (iPhone 7 och 7+, Galaxy S4, S5 och S6) och kan inte påstå att jag gillat någon av dem. Jag är väl helt enkelt för tråkig för att fatta poängen med att förälska sig i telefoner. Eller företag.

Permalänk

Någon annan som tycker den är... ful? Jämfört med Galaxy S8 och LG V30 så har den väldigt tjocka kanter. Ser ut som en ram just hela mobilen... Besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det är en telefon. jag skulle aldrig betala 13000 kr för en telefon.

Nej det är inte en telefon. Var ju evigheter sedan dessa manicker slutade vara telefoner.

Men visst... telefonfunktionaliteten finns ju faktiskt kvar. Så om någon vill, går det faktiskt att ringa o ta emot samtal på dem. Men det är väl ingen som gör idag?

Slösurf, foton, spel och sociala medier...

Permalänk
Medlem

Kognitiv dissonans deluxe!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Precis det är dit jag ville komma! Är bara förvånad att folk finner sig i att köpa inlåsta produkter men det är ju uppenbarligen något med Apple som gör att folk accepterar det! Har själv haft Iphone kan tilläggas men den eran är förbi och kommer aldrig återkomma så länge man inte får bestämma själv vad man ska dela och inte bla

Fast du missar poängen.
Man saknar ingen funktionalitet och alla enheterna är kompatibla med varandra.

Kan du berätta vad vi alla missar från snälla Google?

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att X val att inte ha touch id låter lite udda. Samsung verkar haft problem med att få face ID säkert, nu tar Apple över stafettpinnen...
Dock är det roligt att de gör ett nytt designsteg med X, men under huven verkar det inte finnas mycket som motiverar det högre priset.
Väntar nog ett år till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Att man inte kan se Apples keynotes i andra webbläsare än Safari tycker jag säger en hel del om vilken attityd teknikjättar tillåts ha gentemot sina kunder 2017. Men när konsumenterna beter sig som åsnor så blir det som det blir.

Har haft en stark uppsättning modeller från jättarna p.g.a. jobbet (iPhone 7 och 7+, Galaxy S4, S5 och S6) och kan inte påstå att jag gillat någon av dem. Jag är väl helt enkelt för tråkig för att fatta poängen med att förälska sig i telefoner. Eller företag.

Går alldeles utmärkt att se Apples keynotes i Microsoft Edge.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Србо:

Fast du glömmer fanboyismen, den är otroligt stark fortfarande när det gäller Apple. Apple´s nya har inget revolutionerande, svindyra, kostar lika mycket som en bra spellaptop, finns inget vettigt skäl att betala hutlösa summor för deras telefoner. Men som sagt det är inte förnuftet som styr fanboysen. Helnöjd med min LG V10.

Jag klankar inte ner på folk som föredrar Apple, Stabila telefoner om än väldigt dyra ja men just att folk finner sig i att vara låst till bloatware som itunes vilket det är till 100%! Total kontroll likt ett virus

Sen att Apple har näsan så långt upp i röven på Musik/Filmindustrin avspeglar sig på hur du kan dela DINA filer du har på telefonen!
I Apples värld finns inget annat än Apple, Om du vill dela dina filer med andra enheter så måste det vara en Apple produkt vilket är sinnessjukt men också väldigt smart då hela familjen näst intill tvingas att köra Apple för att kommunicera mellan enheterna

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

På senaste fredagspanelen sades det att det finns inte dåliga produkter bara dåliga priser. Här är ett bra exempel på dåligt pris. Hade den konkurrerat prismässigt mot OnePlus 5 kanske jag skulle överväga en iPhone X. MEN idag får jag en ny OnePlus 5, Ryzen 7 med moderkort och 16 GB RAM för samma pris som en telefon som det tydligen inte alltid går att logga in på... Och Apple 2 h batteritid längre än föregångaren, bättre än så borde ni kunna. En ny klocka som ska hålla koll på din hälsa och kan varna dig om du behöver uppsöka läkare, hur ska det ske om klockan måste ligga på laddning varje dag?

Permalänk
Skrivet av serdyllon:

Att man inte kan se Apples keynotes i andra webbläsare än Safari tycker jag säger en hel del om vilken attityd teknikjättar tillåts ha gentemot sina kunder 2017. Men när konsumenterna beter sig som åsnor så blir det som det blir.

Går jättebra att se i Edge på windows 10. I alla fall för mig.

Permalänk
Medlem

Jag satsar nog på Mi Mix 2

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Jag hoppas du skämtar?
https://www.androidheadlines.com/2015/08/samsung-increasing-o...
Det var 2015 och Samsung har bara satsat mer och mer på OLED sedan dess.

just det, deras AMOLED. det glömde jag bort
Fick för mig att de inte körde OLED bara för att de inte kör OLED i sin TV

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Nej det är inte en telefon. Var ju evigheter sedan dessa manicker slutade vara telefoner.

Men visst... telefonfunktionaliteten finns ju faktiskt kvar. Så om någon vill, går det faktiskt att ringa o ta emot samtal på dem. Men det är väl ingen som gör idag?

Slösurf, foton, spel och sociala medier...

Det knäppa är att när en person har köpt telefonen för 13 000 kr så har han roligt med den i ca en vecka och sedan tröttnar han på den och använder den sporadiskt som sin förra telefon. Snacka om slöseri med pengar.