Apple lanserar Iphone X, Iphone 8 och Iphone 8 Plus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thecreep:

Ja men varför sjutton har du en 200mb stor fil på din mobiltelefon från början om du vet att det är knöligt att dela med dig av den på jobbet?

Visst, jag skulle gärna se att jag kunde komma åt mer än bara bilder och videos när jag stoppar in kabeln i telefonen. Men jag tycker att du snöar in dig på lite väl specifika och onödiga funktioner.

Men det är dit jag vill komma! Spelar roll vad det är för något! Du vill göra något med telefonen du köpt för 13K men du är begränsad till vad du får göra. Apple sitter så lång upp i röven på folk så dom verkar missa det och dessutom försvara varenda exempel som kommer upp! Bra det fungerar för folk som köper produkten och dom accepterar att hela familjen måste ha Apple produkter för att det ska fungera smidigt, Apple säger tack såklart och det är det som är affärsmålet.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Innan ni skänker era pengar till den rödgröna röran så tänk på att det är billigare att flyga till New York eller Hong Kong och köpa telefonen där.

kostar det bara 2kkr att flyga till Hongkong?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av Grönberg:

"Samtliga nya modeller har stöd för trådlös laddning via den proprietära standarden Qi. Detta innebär att telefonen kommer gå att ladda med redan befintliga lösningar.. "

Tror ni missade den största nyheten, att apple vågar sig använda av en proprietär standard. Hur ska dom nu tvinga folk att köpa deras egna dyrare laddare?

Sweclockers har skrivit fel i artikeln. Proprietär betyder leverantörspecifik, motsatsen till öppen standard, vilket det faktiskt är fråga om när det gäller Qi. Men jag håller med dig att det är en av de större nyheterna att de väljer en öppen standard, och inte en proprietär...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thecreep:

Kanske går att lägga in filer från datorn till telefonen som är annat än bilder och videos?
Har aldrig provat, antog bara att det inte gick eftersom det är Apple.
För jag har ännu inte lyckats spara ner typ en PDF som jag kan få ut via USB-kabeln, utan ha fått använda typ dropbox.

Jag har ej iPad Pron kvar.. Men det var bilder jag förde över med usb-kabeln, kanske inget annat gick.

Men säga vad man vill med kabel, det finns inget lika enkelt. Sedan även om man kör usb-kabel så kan dritt bli installerat på den dator som man använder.

Nå iPhoneX är snygg, mitt problem är att jag vare sig gillar android eller iOs. Man kan diskutera vilken som är bäst, minst dålig tycker jag är bättre. För mycket bloatware, för segmenterat på Android, för krångligt att göra vanliga saker på iOs.
Jag skaffade en iPad Pro som skulle till en kund, att köpa appar som ej var knyten till en person (appleId) utan till en enhet var ett h-lskotta. Det slutade med att kund fick köpa om allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Med email? Dropbox? AirDrop till en Mac? iMessage? OneDrive? iCloud Drive?

Du undviker frågan, vad saknar vi som "lever" i Apples eko-system?

Säg att det handlar om 50 GB som du ska kopiera från din iPhone till en annan persons windowsdator. Inget speciellt osannolikt scenario. Denna person har dessutom endast en 4G-anslutning med 10 GB data per månad. Hur gör du?

Med Android är det bara att plugga i kabeln i dator och telefon, öppna utforskaren och ta en kopia. Säga vad man vill, men det är en ganska idiotsäker lösning. Och många föredrar den typen av flexibilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Men det är dit jag vill komma! Spelar roll vad det är för något! Du vill göra något med telefonen du köpt för 13K men du är begränsad till vad du får göra. Apple sitter så lång upp i röven på folk så dom verkar missa det och dessutom försvara varenda exempel som kommer upp! Bra det fungerar för folk som köper produkten och dom accepterar att hela familjen måste ha Apple produkter för att det ska fungera smidigt, Apple säger tack såklart och det är det som är affärsmålet.

Klart det spelar roll vad "det är för något". Du kommer ju inte med några vettiga förslag på funktionalitet som saknas.

Priset är intw heller ett argument då ingen idag har betalat 13k för en iPhone. Dom flesta har betalat 6000-7000kr.

Skrivet av hakro807:

Säg att det handlar om 50 GB som du ska kopiera från din iPhone till en annan persons windowsdator. Inget speciellt osannolikt scenario. Denna person har dessutom endast en 4G-anslutning med 10 GB data per månad. Hur gör du?

Med Android är det bara att plugga i kabeln i dator och telefon, öppna utforskaren och ta en kopia. Säga vad man vill, men det är en ganska idiotsäker lösning. Och många föredrar den typen av flexibilitet.

Ja, eller 1 petabyte! Seriöst, vad för filer är det ni har på era telefoner?

Videos går som sagt att flytta över via usb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bernd_P1:

roligt att det kommer ifrån nån som sitter på en Nvidia GPU som gör precis samma sak. tycker allmänt att det är rätt lustigt när dem som hatar apple mest för att låsa in sina kunder inte gör samma sak när det gäller GPU:er.

Fast nu har jag både Nvidia och Amd kort.Vart har jag skrivit att jag hatar Apple? Lite lustigt att bli anklagad för både det ena och det andra när det är fakta. Är jag rasist också? Vad är jag mer?

Bara fascinerad och samtidigt beundrar jag Apple då inget annat företag skulle tillåtas göra samma sak utan att tappa användare i stora mängder

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

256gb minne? För att få plats med vad? Vad kör man på dagens 13 laxars mobiler egentligen, fullmoddat Skyrim med HD textures, lol?

Själva har jag fortfarande en LG G2 som jag skaffade för 3200kr, bästa mobilen jag haft och inget jag ens tänker på att byta om den inte pajjar.

Appar i iOS tar rätt mycket mer plats än appar på Android, i vissa fall mer än dubbelt.

Men sen tror jag att dom satte 256 för att visa att man är bättre än andra tillverkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Jag klankar inte ner på folk som föredrar Apple, Stabila telefoner om än väldigt dyra ja men just att folk finner sig i att vara låst till bloatware som itunes vilket det är till 100%! Total kontroll likt ett virus

Sen att Apple har näsan så långt upp i röven på Musik/Filmindustrin avspeglar sig på hur du kan dela DINA filer du har på telefonen!
I Apples värld finns inget annat än Apple, Om du vill dela dina filer med andra enheter så måste det vara en Apple produkt vilket är sinnessjukt men också väldigt smart då hela familjen näst intill tvingas att köra Apple för att kommunicera mellan enheterna

Ingen har behövt använda iTunes sen iCloud kom för fem år sen, kanske dags att uppdatera dina kunskaper liiite?

Går jättebra att dela mina filer till vem jag vill, jag gör som android användarna när dom delar med varandra, går via dropbox/google drive eller iCloud. eller som när android användare delar bilder mellan varanda å skickar dom i facebook chatten

Vad gör du egentligen med din telefon, som ingen annan android användare verkar göra?

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

@jacksonpark:
Antar att du inte är seriös.. Men om du är det, så finns redan S8, den kostar mindre än hälften och är dubbelt så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Men det är dit jag vill komma! Spelar roll vad det är för något! Du vill göra något med telefonen du köpt för 13K men du är begränsad till vad du får göra. Apple sitter så lång upp i röven på folk så dom verkar missa det och dessutom försvara varenda exempel som kommer upp! Bra det fungerar för folk som köper produkten och dom accepterar att hela familjen måste ha Apple produkter för att det ska fungera smidigt, Apple säger tack såklart och det är det som är affärsmålet.

Mja, fast du attackerar ju ett icke problem.
Det finns ju smidiga lösningar för att åstadkomma det du vill, bara det att de är kanske <1% som har nytta av det. Resten klarar sig gott utan och har inget behov.

Jag använder själv bara Apple för att jag får det genom jobbet. Jag kan dock uppskatta det du kallar för "begränsningar". Det gör att allt fungerar mycket bättre oftast. Jag har en Android tablet där jag har mycket mera frihet att göra vad jag vill på, den är jailbreakad bla. Det betyder inte att den automatiskt gör allting bättre. Snarare tvärtom, den hänger sig, appar strular, startar om sig för jämnan osv.

När man köper en Apple är man (förhoppningsvis) medveten om att man köper en mer begränsad lur än andra. Men samtidigt betalar du för en telefon som är enkel nog att din mormor kan använda den.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

AirDrop: https://support.apple.com/en-us/HT204144

Funkar väldigt bra mellan iOS-enheter.

Så det funkar alltså inte med 90% av telefonerna som folk använder?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

@knge:
Exakt, Samsung har gjort OLED skärmarna för iPhone X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Fast nu har jag både Nvidia och Amd kort.Vart har jag skrivit att jag hatar Apple? Lite lustigt att bli anklagad för både det ena och det andra när det är fakta. Är jag rasist också? Vad är jag mer?

Bara fascinerad och samtidigt beundrar jag Apple då inget annat företag skulle tillåtas göra samma sak utan att tappa användare i stora mängder

har du kollat på Nvidia det senaste tiden? dem är ju på bästa väg att blir GPU marknadens Apple. Men ah...som vanligt mäts väl med 2 olika mått.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JZ0NiC:

Ingen har behövt använda iTunes sen iCloud kom för fem år sen, kanske dags att uppdatera dina kunskaper liiite?

Går jättebra att dela mina filer till vem jag vill, jag gör som android användarna när dom delar med varandra, går via dropbox/google drive eller iCloud. eller som när android användare delar bilder mellan varanda å skickar dom i facebook chatten

Vad gör du egentligen med din telefon, som ingen annan android användare verkar göra?

Ja kan så vara men faktum är att namnet Icloud skvallrar om att du måste använda något som Apple tagit fram?
Suck orkar inte..... Nej alla har inte facebook,Alla har inte dropbox. Alla abonnemang har dessutom en begränsning och alla kanske inte kan skicka via dropbox eller drive, Vore det konstigt?. Om du vill lägga den på PC,n på jobbet fungerar det?Eller på vilken PC som helst utan något som har med Apple installerat? Du anser att du har 100% frihet att göra vad du vill och att du utnyttjar enhetens fulla potential och att den är smidigt utformad för dig som användare så du kan på bästa sätt dela med dig av saker exempelvis?

PS: Är det ingen annan som brukar föra över filer från telefonen till datorn av Androidanvändarna?

Skrämmande!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Säg att det handlar om 50 GB som du ska kopiera från din iPhone till en annan persons windowsdator. Inget speciellt osannolikt scenario. Denna person har dessutom endast en 4G-anslutning med 10 GB data per månad. Hur gör du?

Med Android är det bara att plugga i kabeln i dator och telefon, öppna utforskaren och ta en kopia. Säga vad man vill, men det är en ganska idiotsäker lösning. Och många föredrar den typen av flexibilitet.

Jag skulle absolut inte ladda över det till min telefon till att börja med. USB-Minne eller USB-Hårddiskar är inget du använder?

Går ju betydligt snabbare än att försöka trycka in 50GB Data i en telefon.
Bara för att man kan betyder det inte att man måste.

Jag kan absolut köpa om vi snackar småfiler, typ en PDF eller liknande. Men 50GB är väl att ta i för en stackars telefon.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

@Rocklets:
Hur menar du? Face Scanner på S8 är definitivt lika säkert som på iPhone X, men tror att S8 har en bättre säkerhet när det gäller Iris-scannern. Sen har ju S8an en Fingerprint Scanner också, så plus på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Så det funkar alltså inte med 90% av telefonerna som folk använder?

Skickades från m.sweclockers.com

Källor på det?

Typ? http://www.swedroid.se/sa-har-mycket-storre-ar-ios-android-sv...

Permalänk
Skrivet av Wiruz:

Antar att du slipper Itunes? Antar att du har friheten att dela bilder,Videos,Musik och andra filer fritt? Antar att du kan använda bluetooth för att skicka dessa till en annan telefon som det går på resten av alla telefoner? Antar att du kan expandera utrymmet på telefonen med SD kort? Antar att du kan installera appar från andra ställen än appstore? Antar att du kan köpa tillbehör från andra tillverkare ? Frågan är om jag behöver fortsätta?

Jag kör IOS och aldrig använt mig utav iTunes går jätte bra utan faktisk. Säkerhetskopiera bilder gör jag via OneDrive och musik kör jag via spotify och delar listor och musik som vanligt. Installera appar från andra ställen än Appstore är ju inget man vill göra ändå.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr_Lazy:

kostar det bara 2kkr att flyga till Hongkong?

Det kostar visserligen 200kr mer men man får ju en semester i Hong kong på köpet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liquisole:

@lord_vasagos: Har en Honor 9 själv och där är inte det ett problem, något för Apple att ta efter kanske

Haha ge och ta lite ;).. 9an är bra samma 8an med men 7an är lite så man känner att ååå va repig kameran kommer bli om man lägger den på bordet utan skal och tror många kommer känna det med nya iphone och i.a.f jag får lite ångest av sådan konstruktion och lösningen är feta skal eller läderskydd vilket gör dom till en tegelsten

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Ny AppleTV är välkommet rent generellt, även om jag inte har någon nytta av en.

Intressant med 7 olika modeller av iPhones. Egna GPUs verkar också ha kommit, men bara i iPhone 8, 8 plus och X. PowerVR i SE, 6s, 7, 7 plus, ATV 4K, ATV 4-Gen, iPad Mini 4, iPad 9.7, iPad Pro 10.5, iPad Pro 12.9, iPod Touch, HomePod osv, så ImgTec kan väntas sig royalties ett tag till. Hur som helst, väldigt många telefoner i sortimentet. 7 olika modeller, i massor av SKUs, med olika mängd minne och såklart massor färger. Tar helt klart efter konkurrenterna och erbjuder både enklare och mer avancerade modeller.

Permalänk

@Evanswachtz: LG V30 all day son!

Permalänk
Medlem

Krav jag har på en telefon.
1. Kanterna måste minst vara lika tjocka som på iPhone 6/6s. (Hellre något tjockare då 6/6s är i minsta laget)
2. Skall finnas AUX uttag.
3. En hemknapp, gärna fler knappar.

Nej, behåller min iPhone 6s tills mina krav uppnås.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twicefire:

Jag kör IOS och aldrig använt mig utav iTunes går jätte bra utan faktisk. Säkerhetskopiera bilder gör jag via OneDrive och musik kör jag via spotify och delar listor och musik som vanligt. Installera appar från andra ställen än Appstore är ju inget man vill göra ändå.

Och du kan föra över filer från telefonen till vilken dator som helst ? Delar listor och musik som vanligt? Hur är vanligt? Du menar länkar? Inte fysiska filer?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thecreep:

Jag skulle absolut inte ladda över det till min telefon till att börja med. USB-Minne eller USB-Hårddiskar är inget du använder?

Går ju betydligt snabbare än att försöka trycka in 50GB Data i en telefon.
Bara för att man kan betyder det inte att man måste.

Jag kan absolut köpa om vi snackar småfiler, typ en PDF eller liknande. Men 50GB är väl att ta i för en stackars telefon.

Håller med att 50GB är överdrivet på en slö mobil om de nya ej har blivit mycket snabbare.
För min del så 500GB ny data brukar jag flytta med mig mellan olika platser, men om 500GB skulle ta typ 500 timmar på mobilen så är det orelevant om det går eller inte. Det är därför jag inte använder portabla ssd och inte min mobil till detta.

Jag tycker det dock är konstigt att inte många öppet står för att det är skit att Apple har gjort det så krångligt att flytta filer på det absolut vanligaste och enklaste sättet som folk brukar göra det på, detta med högst kompilatet, där det inte är några problem att värddatorn ej har tillgång till internet.

Det är lite som att vi Android ägare skulle säga att fast vi köper en svindyr telefon av senaste modell, så det kvittar det att vi ej kan vara säkra på att vårt operativsystem till denna kommer få uppdateringar genom tillverkarens officiella kanaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

kostar det bara 2kkr att flyga till Hongkong?

Du ska ändå tulldeklarera telefonen när du flyger tillbaka, så det blir moms på ett så stort köp vilket som. Vill man bara smuggla behöver man inte ens ta något flyg till att börja med.

Permalänk
Medlem

Android fanatikerna går bananas , kul att läsa alla kommentarer... Gör vad de kan för att försöka få människor som är nöjda med sina iPhones att byta till något de inte vill ha. Försöker till och med komma på super specifika lägen där iPhone eventuellt inte funkar.
Kan man bara inte bara vara nöjd det man har utan att behöva kasta paj på andra?
Har ni ens haft en iPhone?
Jag personligen köper det som är mest spännande för stunden. Priset spelar mindre roll (har ju jobb) i iPhones fall får man ju officiella uppdateringar i 4års tid.

För övrigt Alltid kul att se Apples presentationer. Man visste ju dock typ allt innan . Som det är nu får dock min honor 8 leva vidare men skulle jag köpa nått under hösten är det nog pixel2 / Nokia 8 eller iPhone 8/x som det hade blivit för mig.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Haha ge och ta lite ;).. 9an är bra samma 8an med men 7an är lite så man känner att ååå va repig kameran kommer bli om man lägger den på bordet utan skal och tror många kommer känna det med nya iphone och i.a.f jag får lite ångest av sådan konstruktion och lösningen är feta skal eller läderskydd vilket gör dom till en tegelsten

Det som gör jag väljer en Galaxy S8 plus istället faktisk , kameran står ut för mycket och önskar inte ha något jäkla skal för att ha den platt på bordet.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är lite som att vi Android ägare skulle säga att fast vi köper en svindyr telefon av senaste modell, så det kvittar det att vi ej kan vara säkra på att vårt operativsystem till denna kommer få uppdateringar genom tillverkarens officiella kanaler.

Du tycker alltså helt seriöst att kunna använda din mobils lagringsutrymme som "usb-sticka" är värt lika mycket som att få nyaste versionen av operativsystemet samtidigt som alla flaggskepp på din 2 år gamla telefon?