Passar denna skärm till min Lenovo Z50-70?

Permalänk
Medlem

Passar denna skärm till min Lenovo Z50-70?

Jag har en Lenovo Z50-70 som är 2 år gammal. Vill köpa en extern skärm till den så jag kan ha större bild - skärmen på laptopen är dessutom ganska dålig. Jag är inte särskilt uppdaterad i hårdvaruläget när det gäller skärmar och datorer men uppskattar en fin och högupplöst datorskärm! Undrar om min dators grafikkort klarar av att driva en modern IPS-skärm på runt 24 tum såsom exempelvis https://www.dustin.se/product/5010816494/ultrasharp-u2515h

Stöder komponenterna i min Lenovo denna sorts skärm? Använder datorn till arbete, surf och film. Spelar inte.

Grafikkort Nvidia GeForce GT 840M
Processor Intel Core i7-4510U

Klarar min dator att driva en sådan skärm med 2560 x 1440 pixlar? Har ni tips på andra skärmar som passar?

Tack på förhand!

Permalänk
Bildexpert 📺

@abke: GT 840M som GPU har inga som helst problem att köra skärmen då 2560x1440/60 Hz över HDMI är en enkel match med dagens mått. Dock vet man aldrig hur begränsade kretsuppsättningar som sitter i själva datorn, men det borde inte vara problem med en apparat som endast är två år gammal. Då får du inte mer än 1920x1080 ut ur datorn. Dubbelkolla handboken eller med Lenovos kundtjänst om du inte har chans att testa själv.

Sedan är GT840M kanske inte en GPU för spelande på den här upplösning. Men det som du strävar efter med helt vanligt datoranvändande ska inte vara till besvär.