Playerunknown's Battlegrounds får stor uppdatering och optimeras för budgetsystem

Permalänk
Cyberman

Playerunknown's Battlegrounds får stor uppdatering och optimeras för budgetsystem

Utvecklaren Bluehole meddelar nu att Playerunknown's Battlegrounds inom kort får en ny uppdatering, vilken bland annat lägger till vädereffekter och optimeringar för budgetsystem.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Avstängd

Då de uppdateras till budgetsystem kanske konsolerna får ta del av spelet i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Då de uppdateras till budgetsystem kanske konsolerna får ta del av spelet i framtiden?

Ja, det kommer ju till Xbox One senare i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Då de uppdateras till budgetsystem kanske konsolerna får ta del av spelet i framtiden?

Det är redan klart att PUBG ska komma till xbox

Permalänk
Medlem

Vad är det stora fina med spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Vad är det stora fina med spelet?

Det är skoj helt enkelt

Permalänk
Medlem

@Equilibrium: Genren. Det är typ hela spelet. Det finns i princip 2 "funktionella" battle-royale spel och det andra, King of the kill är mycket mer arkadigt (samt äldre). Pubg är mer åt sim-like ala Arma hållet. Spelet är trevligt, men är bara så populärt pga det tar i princip upp 90% av alla som är intresserade av en "ny" eller outforskad genre som blir mer populär för varje minut.

Permalänk
Medlem

Är det så att spelar man på Low så försvinner foilage? Har inte testat själv men ibland tycker jag att man blir skjuten när man ligger i högtgräs/buske och kan omöjligt synas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Är det så att spelar man på Low så försvinner foilage? Har inte testat själv men ibland tycker jag att man blir skjuten när man ligger i högtgräs/buske och kan omöjligt synas.

Precis därför du blir skjuten. Om man vet vad man skall leta efter så är det ganska lätt att se någon i gräset. En del är bättre på att se än andra så det där är olika. Men generellt, campers blir ofta lätt upptäckta.

Permalänk
Medlem

@Hymer:
Vad jag förstår det som så är det en del foliage som försviner medan en del är kvar
samma med view distance

Permalänk
Medlem

Ta tag i BOT-problemet bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Ta tag i BOT-problemet bara.

Hade du spenderat tid på att öppna patchnoteringarna istället för att skriva det där inlägget så hade du sett följande:

Idle players earning BPs
We have implemented rules that will not allow idle players to earn BPs. We will monitor this and improve the current system going forward.

• Revised the BP methodology to prevent BP farming and idle users from gaining BP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Är det så att spelar man på Low så försvinner foilage? Har inte testat själv men ibland tycker jag att man blir skjuten när man ligger i högtgräs/buske och kan omöjligt synas.

Gräs renderas inte efter en viss distans = Ligger du ner och spelare är långt bort ser dom dig men inte gräset.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom implementerar Vulcan.

Permalänk
Medlem

Trevligt att de gör så spelare inte måste köpa nytt grafikkort utan kan lägga pengarna på att köpa presenter i spelet istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hulkenstrong: det är ju uber lamt. Gratis wallhack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@hulkenstrong: det är ju uber lamt. Gratis wallhack.

Well så är det i PUBG så...Ser du en användare kan dom se dig med oavsett gräs eller ej. Gräs som skydd är mest gångbart i dom mindre cirklarna. Gräs rendering har inget med inställningen att göra så kör på very low eller ultra genererar samma "view distance".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@hulkenstrong: det är ju uber lamt. Gratis wallhack.

Skrivet av hulkenstrong:

Well så är det i PUBG så...Ser du en användare kan dom se dig med oavsett gräs eller ej. Gräs som skydd är mest gångbart i dom mindre cirklarna. Gräs rendering har inget med inställningen att göra så kör på very low eller ultra genererar samma "view distance".

Gräset rendaras inom ~150m obereonde av view distance eller foliage. Smokes försvinner på samma avstånd har jag för mig - men det var säkert 200 gameplaytimmar sen jag prövade avståndet på smokes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Vad är det stora fina med spelet?

Inte mycket utöver att det finns potential.
Körde ett game igår, såg en bil röra sig och hörde skott två gånger (en när jag dog från 1000000000m), slutade på 10:e plats och sprang 4 maratonlopp.
fysiken är bökig minst sagt, känns som man väger 300kg och rör sig på is. Aggression premieras verkligen inte, sitt still och vänta är vinnande ledord.

Permalänk

Om detta spel kan bli så stort osv och utvecklarna kan lägga ner tid o pengar på uppdatering. Varför kan man inte göra detsamma med DayZ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Om detta spel kan bli så stort osv och utvecklarna kan lägga ner tid o pengar på uppdatering. Varför kan man inte göra detsamma med DayZ ?

För att det inte är samma utvecklare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hothep:

Inte mycket utöver att det finns potential.
Körde ett game igår, såg en bil röra sig och hörde skott två gånger (en när jag dog från 1000000000m), slutade på 10:e plats och sprang 4 maratonlopp.
fysiken är bökig minst sagt, känns som man väger 300kg och rör sig på is. Aggression premieras verkligen inte, sitt still och vänta är vinnande ledord.

Verkligen inte sant, spelet handlar mycket om taktik och strategi, att bunnyhoppa runt och twitchskjuta folk med noscope är givetvis inte vägen till framgång. Men det finns lägen där det lönar sig att vara aggressiv, och lägen där man måste springa in i ett hus besatt av fiender för att inte ha dem i ryggen medans man avancerar mot den säkra zonen. Har själv inga problem med fysiken, den känns lagom. Bilarna beter sig lite wonky ibland, men det är typ det.

Permalänk
Medlem

Gick det att köra spelet i mer än 60fps? Är det tillräckligt optimerat för att få en trevlig upplevelse?

Permalänk

Vad innebär detta? De pratar om skuggor osv, men spelet var väl inte så GPU drivet från början, de krävde väl mer CPU som jag förstod de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Gick det att köra spelet i mer än 60fps? Är det tillräckligt optimerat för att få en trevlig upplevelse?

Jadå, det går jättebra. Med datorn i min sign ligger jag som oftast över 100 fps (ofta runt 120), dock i 1080p Low. Använder lägre inställningar för att lättare kunna urskilja silhuetter och få högre framerate. Så om du föredrar ögongodis så blir det lite tyngre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Går fint

@Mocka: ja kör också men ca 100fps men dock på 1080p ultra (6700k+1080ti)

Permalänk

@Gottis81:

NÄHÄ?????? Det jag menar att denna typen av spel verkar väldigt populärt, så förstår inte varför DayZ fixar buggarna&fuskarna som alla stör sig på så kanske de hade gått lika bra för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axxident:

Jadå, det går jättebra. Med datorn i min sign ligger jag som oftast över 100 fps (ofta runt 120), dock i 1080p Low. Använder lägre inställningar för att lättare kunna urskilja silhuetter och få högre framerate. Så om du föredrar ögongodis så blir det lite tyngre.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret.

Skrivet av sorenb89:

@Mocka: ja kör också men ca 100fps men dock på 1080p ultra (6700k+1080ti)

Samma system som mig då, det borde betyda att man inte får mer än 75fps vid 1440p. Hade hoppats på mer men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hawkiz:

Hoppas dom implementerar Vulcan.

Kan du någ glömma då PUBG är nu Nvidia sponsrad.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Vad är det stora fina med spelet?

Tror faktiskt det kan ha att göra med att survival spel är intressant för många men att man ofta inte vill lägga timtal på det, här spelas det i matcher istället. Tyckte det var ganska skoj när jag lirade med en vän men min GPU är inte i starkaste laget så att man optimerar för sämre hårdvara är gött. Kunde få lite fps drops även när jag kör på lägsta. Förbannade 960m