Permalänk
Medlem

Råd till en (sömnlös) amatör!

Hej på er,

Jag står i startgroparna för att för första gången köpa en stationär gamingdator. I en annan tråd har jag fått hjälp med vilka komponenter jag skall köpa, men det är en sak som fortfarande håller mig vaken om nätterna - vilken processor skall jag köpa?!

Rådet jag fick var Ryzen 5 1600, men samtidigt har jag börjat snegla mot de nya Coffee Lake-processorerna, och av den anledningen har jag försökt läsa på, jämföra och kolla youtube-videos... Men ändå spretar all information åt olika håll, och jag pendlar fram och tillbaka mellan processorerna.

Grafikkortet jag kommer köpa är ett Gtx 1080, och min önskan är att få bra grafik, med en bra FPS-rate, som kan stå sig några år.
(Hur man sedan definierar bra grafik vet jag inte, eftersom jag inte riktigt hänger med i snacket om 1440hz, 4K-grafik etc.)

Det jag kommer göra är att spela spel som PubG, Overwatch, och i framtiden spel som (liknar) BF1, The Witcher, Skyrim etc.

Och nu vänder jag mig till er! Kan någon hjälpa en glad amatör med sitt första processorval?

Tack på förhand!

Hälsningar,

Albanach

Permalänk
Medlem

1600:an kommer dra runt spelen exakt lika bra för nästan halva kostnaden

Permalänk
Medlem

@Albanach: Ptja, ha is i magen och vänta en månad.
Så fort det har kommit tester vet vi hur den presterar och klockar. Single Core performance, hur dom gör med IHS denna generation och vad priset blir i slutändan.