Wharfedale D10 Subwoofer

Permalänk

Wharfedale D10 Subwoofer

Någon som har någon info om Wharfedale D10 Subwoofer? Har googlat men bara hittat väldigt lite info...

Den finns till nedsatt pris på hififreaks.se

Lite specar från Wharfedale

Jag letar efter en enkel men bra aktiv sub som komplement till Audioengine A5.

Någon som äger den och vill dela sina erfarenheter/intryck? Eller som har handlat från hififreaks?

Allmänt tyckande uppskattas också!

Permalänk
Medlem

Så... Jag hade inte lurat mig på att det är "nedsatt" pris, hififreaks kör konstig prissättning...
Hififreaks har funnits ett tag i Danmark, blöder dock pengar där på sistone. Men du lär få dina prylar i alla fall.

Har dock inte lyssnat på subben, så ifall den är värd pengarna eller inte kan jag inte uttala mig om
Jag hade förmodligen satsat på en sån här istället https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3342579

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Så... Jag hade inte lurat mig på att det är "nedsatt" pris, hififreaks kör konstig prissättning...
Hififreaks har funnits ett tag i Danmark, blöder dock pengar där på sistone. Men du lär få dina prylar i alla fall.

Just modellen D10 verkar inte vara så vanlig, men de ställen jag hittat den på verkar ta runt dubbla priset för den... Hififreaks kanske säljer ut saker om det går dåligt för dem, hoppas att det inte påverkar min garanti om de går omkull

Citat:

Har dock inte lyssnat på subben, så ifall den är värd pengarna eller inte kan jag inte uttala mig om
Jag hade förmodligen satsat på en sån här istället https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3342579

Xtz verkar få mycket kärlek, jag har tittat på dem också, men jag har egentligen inte lust att lägga 1000kr till och den är på 8tum isf 10tum som D10 är... Håller tummarna för att Wharfedalen är ett fynd!

Permalänk
Medlem

@Heliosphan: Yes, i värsta fall betalar de ju returfrakten!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Permalänk
Medlem

fungerade för mig

Beställde dessa från hififreaks http://hifi-freaks.se/hogtalare/kompakta-hogtalare/wharfedale... kom efter 3 dagar, Var misstänksam mot siten men iom att de har Klarna som betalsätt så kan man ju inte bli blåst, supernöjd!! Sneglar också på subben...var därför jag hamna i tråden Av erfarenhet gör Wharfdale bra grejer tycker jag.

Visa signatur

A64 2800+ |9x250=2250mhz 1.500v|
KV8 Pro-3rd Eye | 2x512mb Crucial Ballistix 2.5-2-2-10 2.8v| 160gb SATA | Levicom 500W | SB Audigy 2 ZS | MSI 6800GT 256MB 400/1100| Hercules prophetview 17"tft |

Permalänk

Jag beställde D10:an men hittade sen en beg XTZ 8.17 som lät bra så D10:an blev stående ouppackad innan den fick åka tillbaks till Danmark... 8´verkar räcka bra för mig, jag vågar dessutom inte spela med den så mkt pga grannarna...

Kul att du är nöjd Sonic_1, du kan väl höra av dig här vad du tycker om D10:an om du slår till på den...?