Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söder
Registrerad
Jun 2014

Black screen med DP och 144hz

Hej! Det är så att jag äger en Aoc 2770G4 27" skärm som har börjat strulla när jag kör 144hz via DisplayPort, alla andra kablar funkar prima!

Skärmen börjar flickra och tillslut bara blir svart och får ingen anslutning till skärmen, börjar bli lite irriterande

Har testat med två olika kablar men det har inte löst problemet, någon smart här som har en idé?

Glömde nämna att jag har ett 1080ti ifall det hjälper

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Hur har du felsökt? Vad har du testat mer än byta till en annan kabel? Har du kontrollerat drivrutiner, loggböcker, andra inställningar, sett om andra med samma grafikkort... vilket det nu är... har liknande fel, kollat temperaturer, kollat med annan skärm... osv osv. Lite mer än bytt kabel behöver du göra!

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

Kolla så att inte pin 20 är kopplad i dp-kabeln då flera haft problem med det. Du kan läsa mer om det här.