Permalänk
Avstängd

Fråga om facebook

Jag ett riktigt konto på facebook som jag loggar in på från min dator från samma router hemma. Sen har jag skapat en hel del fakekonton som blir illa kvickt blockad av facebook. Mitt riktiga konto är reggad för flera år sen. Hur avgör facebook det? Att mitt riktiga konto är reggad för länge sen och låter den vara kvar medan ny reggade konton blockas då de anser att de är fakekonton?

Permalänk

Tror inte att det fungerar så som du misstänker överhuvudtaget. Antingen är det någon som anmäler eller så gör du dumheter. Ditt nya konto saknar dock en massa privilegier som ett årsgammalt konto har, så din teori är inte helt osaklig men som sagt... de stänger inte ner ett konto för att det kommer från samma dator eller IP osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoilBleed:

Tror inte att det fungerar så som du misstänker överhuvudtaget. Antingen är det någon som anmäler eller så gör du dumheter. Ditt nya konto saknar dock en massa privilegier som ett årsgammalt konto har, så din teori är inte helt osaklig men som sagt... de stänger inte ner ett konto för att det kommer från samma dator eller IP osv.

Grejen e att ingen kan anmäla kontot eftersom jag inte ens har hunnit lägga till någon eller kommentera något. Det dummaste" jag gjort med fakekonto är att öppna en sida och inget mer. Har läst det här fenomenet på andra sidor också och de undrar samma sak. Ett program har facebook som känner igen något men vad det är kan jag inte svara på.