Radio- och TV-avgiften tas bort – ersätts av skatt med maxtak på 1 300 kronor

Permalänk
Medlem

@anon286564:

Jag läste på lite närmare om SD och vad Mattias Karlsson sagt om Public Service (PS).

Det finns andra falanger inom partiet som tycker annorlunda om PS, men som vi vet är det Åkesson och Karlsson som styr.

I princip menar han att Public Service är OK som det är men den av SD upplevda vänstervridningen eller partiskheten skulle kunna styras upp bättre med ett nytt sändningstillstånd/styrdokument. Alltså nuvarande nivå på finansiering och volym av programproduktion tycks av SD vara helt okej. Inget att hämta här om man vill ha mindre "TV avgift/skatt".

Jag läste Karlssons artikel på Nyheter Idag och jag tycker det var komik på låg nivå. Han påstår att SVT skulle vara en garant för att program görs på Svenska, eller från glesbygden? Att det görs program som är traditionsbundna och Allsång på skansen är fantastiskt.

Han får det att låta som att PS är ett nav i Svensk kultur som allt roterar runt.

Nej jag tycker personligen det är genomskinligt. Det är gratis PR tid man värnar om. (min personliga uppfattning). SD är oerhört skickliga att föra ut sina budskap med små eller ringa medel i fientliga miljöer. T-bane kampanjen som exempel.

För om det verkligen är så att Karlsson menar detta, så har han bevisligen aldrig tittat på TV4 som kör i princip samma typ av program som SVT fast icke skattefinansierat, Sport, Nyheter, Allsång, Drama produktion, Renovering (ajaj Timell sitter dock fast i badtunnan för tillfället), matprogram, morgonsoffor etc. etc.

mvh.