Wifi avstängd på riktigt? Smart TV

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

För att vara märkvärdiga..

Om det skulle varit så farligt skulle det stått på alla WIFI-routrar ''WIFI skadar dig och dina barn allvarligt och utsätter dig för digital kastrering''

Bara ett jippo som försöker slå igenom för att skrämma folk..du vet, allt bekvämt ska ju vara farligt och dödligt!

Det stod inte på tobak heller innan man fick igenom nya lagar. Det är ju problemet att de stora vinstdrivande bolagen som står bakom trådlös teknik har lobbyister som ser till att lagar som skadar deras verksamhet inte stiftas.
Läs på, sluta vara ett får.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Belsebull:

Kommer bara att tänka på följande när du skriver så..

https://www.youtube.com/watch?v=77GGn-E607E

En miljon rapporter som sponsrats av läkemedelsbolagen. 1 som är oberoende. ;P

Permalänk

Ett exempel på tankens kraft är väl jag själv. Har haft en avsliten sena i axeln cirka 10 år vilket bland annat påverkat nerverna och skapad kraftlöshet och problem med finmotorik i höger arm och hand. Besvären kom framförallt när jag utövande racketsport eller pilliga saker. Tillslut gick det så långt att bara av att titta på andra som gjorde dessa saker så fick jag fysiska känningar i armen. Det lustiga var att om jag tittade på något jag inte trodde var en sak som skulle orsaka besvär för mig (fick då inga känningar) och sedan fick testa saken och det visade sig att jag faktiskt fick besvär så, nästa gång jag tittade på det, fick jag känningar.

Nu är jag logisk nog att inse att det här såklart bara satt i mitt huvud men det gjorde det inte desto mindre till ett problem för mig. Dock gick jag inte runt och sanerade min omgivning på alla former av pilliga saker eller krävde att andra ska sluta med det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Självklart har ni rätt att avstå, men nej - Det finns mig veterligen ingen verifierad oberoende forskning som har visat några som helst hälsorisker med varken wi-fi, GMO föda eller aspartam. Länka gärna till någon sådan om ni har, jag är genuint intresserad.

Det finns upprepade försök och tester där folk med elallergi endast uppvisat symptom då de trodde att elektrisk utrustning var aktiv. Alt. att de vid blindtester inte kunde avgöra om elektrisk utrustning var närvarande i huvud taget.

Se t.ex
Rubin, James; J Das Munshi J, Simon Wessely (March–April 2005). ”Electromagnetic hypersensitivity: a systematic review of provocation studies”. Psychosomatic Medicine 67

Där visar man att av 31 vetenskapligt genomförda undersökningar så kunde endast två (2 st!) påvisa någon statistisk signifikant effekt. Dock visade den ena av dessa två att försökspersonerna mådde bättre vid aktiverad elutrustning. Så de två studierna motsäger varandra.

5st av studierna kunde antingen inte återskapas med samma resultat alt. berodde på statistiska artefakter. Resterande 24st studier kunde inte påvisa någon som helst effekt

Men om du trots detta vill minska strålningen i ditt hem så råder jag dig att istället börja i en annan ände. Bildskärmarna i en TV eller datorskärm, mikrovågsugnar, elektriska element, vattenkokare, elledningar m.m. m.m. sänder vart och ett ut mångdubbelt mer strålning än wi-fi och bluetooth. Det borde därmed vara betydligt viktigare att begränsa sådana källor. Annars silar du mygg och sväljer kameler.

Det finns en massa bevis på att GMO inte är hälsosamt, dessutom används Roundup till i princip alla GMO grödor. Du vill inte käka roundup. Faktiskt... Har ni verkligen svårt att Googla, det finns så mycket info att tillgå. Eller kommer all er kunskap från Illustrerad Vetenskap och Aftonbladet??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Havreboll647:

Ett exempel på tankens kraft är väl jag själv. Har haft en avsliten sena i axeln cirka 10 år vilket bland annat påverkat nerverna och skapad kraftlöshet och problem med finmotorik i höger arm och hand. Besvären kom framförallt när jag utövande racketsport eller pilliga saker. Tillslut gick det så långt att bara av att titta på andra som gjorde dessa saker så fick jag fysiska känningar i armen. Det lustiga var att om jag tittade på något jag inte trodde var en sak som skulle orsaka besvär för mig (fick då inga känningar) och sedan fick testa saken och det visade sig att jag faktiskt fick besvär så, nästa gång jag tittade på det, fick jag känningar.

Nu är jag logisk nog att inse att det här såklart bara satt i mitt huvud men det gjorde det inte desto mindre till ett problem för mig. Dock gick jag inte runt och sanerade min omgivning på alla former av pilliga saker eller krävde att andra ska sluta med det.

Kroppen varnar ju dig genom smärta när du utför något som du på grund av skada ej klarar av, sen kommer hjärnan ihåg det till nästa gång så du inte gör det igen. Dock kan ju omständigheterna ändras eller så kan det faktiskt vara bra att uthärda smärtan och träna upp den sjuka armen igen.
Detta har dock inget med den här frågan att göra, jag känner inte av något negativt av Wifi! Jag har tagit ett beslut baserat på vetenskapliga bevis. Det finns säkert de som är känsligare än mig som känner av det direkt men överlag är det de långsiktiga konsekvenserna som är problematiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Ingen som undrar varför varannan unge idag har diagnosen ADHD och lär sig läsa senare etc.??

Anledningen till att diagnoser blivit så vanliga är för att för 20 år sedan diagnosticerade man inte överhuvudtaget. Det handlar helt enkelt om att man inte haft kompetens, och uppdrag, för att hantera det. Det har man i dag.
Jag vet inte om jag tror på att man lär sig läsa senare, rent generellt, snarare tvärt om. Att däremot så många får en dåligt utvecklad förmåga för att läsa och skriva ser jag som ett misslyckande i skolväsendet, snarare än att barnets förmåga tryter.
Skolan har förlorat sin förmåga att motivera sina elever, och utbildningsnivån sjunker som resultat. Snarare ett politiskt fel.

För att vara tydlig. Jag har bara sett en dubbel blind test med flera el-överkänsliga, samtidigt, och deras resultat var sämre än om man gissar. Det betyder dock inte att problemet inte finns, och jag har ingen aning om hur mycket forskning som gjorts på området, så jag tänker inte debatera el-överkänslighets vara eller icke vara. Faktum är att oavsett om det är en "verklig" fysisk åkomma, eller "bara" psykosomatiskt, så skapar det ett verkligt obehag för den påverkade. Att göra något så man mår bättre, verkar vara rätt drag. Jag håller bara inte med om att det skulle bidra till ADHD, eller läs-svårigheter. Det finns andra orsaker, som påverkar så många fler, och behöver åtgärdas.

Skrivet av anon284015:

Det är skillnad på naturliga magnetfält och artificiella sådana.

Nja.. Magnetfält är magnetfält. Vad som KAN skilja, är fältstyrka, permanent, eller växlande, och om växlande, frekvens.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Det finns en massa bevis på att GMO inte är hälsosamt, dessutom används Roundup till i princip alla GMO grödor. Du vill inte käka roundup. Faktiskt... Har ni verkligen svårt att Googla, det finns så mycket info att tillgå. Eller kommer all er kunskap från Illustrerad Vetenskap och Aftonbladet??

Du tror på flatearth eller hur ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Det finns en massa bevis på att GMO inte är hälsosamt, dessutom används Roundup till i princip alla GMO grödor. Du vill inte käka roundup. Faktiskt... Har ni verkligen svårt att Googla, det finns så mycket info att tillgå. Eller kommer all er kunskap från Illustrerad Vetenskap och Aftonbladet??

Du får som sagt vänligen förklara var du fått din "kunskap" ifrån. Hjälper ju om vi ska Googla...
Tro inte på allt som någon anonym säger på Youtube! Du kommer må bättre då!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon284015:

Det stod inte på tobak heller innan man fick igenom nya lagar. Det är ju problemet att de stora vinstdrivande bolagen som står bakom trådlös teknik har lobbyister som ser till att lagar som skadar deras verksamhet inte stiftas.
Läs på, sluta vara ett får.

Skillnad på dåtidens forskning och dagens..Du tror inte att _om_ det skulle varit så farligt som de påstår WIFI är borde varit mer konkreta bevis?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon284015:

Kroppen varnar ju dig genom smärta när du utför något som du på grund av skada ej klarar av, sen kommer hjärnan ihåg det till nästa gång så du inte gör det igen. Dock kan ju omständigheterna ändras eller så kan det faktiskt vara bra att uthärda smärtan och träna upp den sjuka armen igen.
Detta har dock inget med den här frågan att göra, jag känner inte av något negativt av Wifi! Jag har tagit ett beslut baserat på vetenskapliga bevis. Det finns säkert de som är känsligare än mig som känner av det direkt men överlag är det de långsiktiga konsekvenserna som är problematiska.

Och ändå så fortsätter vi att nysa som är extremt dödligt eller andas luften som bryter ner dina röda blodceller etc etc..

Sex är extremt farligt, även dödligt...trots detta är det en extremt viktig nyckel för liv..ironiskt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@anon284015
Du verkar ha, som många andra, fastnat i en sökbubbla med resultat som visar dig vad som du beräknas vilja se baserat på tidigare sökningar, klicks och liknande.

Pröva DuckDuckGo.com eller Startpage.com ett tag, jag lovar, det hjälper.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MiST:

Du tror på flatearth eller hur ?

Skickades från m.sweclockers.com

Nå skulle gårdagens forskare tänka som dagens hade vi antagligen fortfarande trott att jorden var platt.
Noll intresse av att avancera och tänka utanför lådan. Bara stödja redan bestämda ideer in i absurdum och ta pengar under bordet för att hävda grejer som gör kyrkan/regeringen/bolagen nöjda

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Ursäkta att jag hoppar in, men elöverkänslighet finns inte, det är en inbillad "diagnos". Håller med en tidigare skribent att det bästa vore kanske att klä in TV:n i aluminiumfolie (om man nu inte vill ha folien på huvudet istället)

Hur vet du det?

Permalänk
Inaktiv

Okej, jag ger upp. Lås tråden snälla. Den har tagits över av teknikvärldens inkvisition

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Jag anser mig ha rätt att vara kritisk till åsikter, speciellt som de inte har någon grund att stå på. Sedan menar du att du när du träffar religiösa människor från olika trosinriktningar följer deras regler och förordningar? Måste ju bli ganska jobbigt. Själv anser jag att man inte kan ställa sådana krav på andra människor.

Kan ju sträcka mig till att säga att jag stängt av telefonen och ha den på ljudlös så kommer den ju inte att påverka personen i fråga. Eftersom det rör sig om en placebo-effekt så räcker det med att den troende tror att den är avstängd.

Tittat på Better Call Saul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Okej, jag ger upp. Lås tråden snälla. Den har tagits över av teknikvärldens inkvisition

Har till stor förnöjelse läst igenom tråden. Hur kommer det sig att du vägrar att inse att det är du som har bevisbördan? Att upprepa "det är bara att googla" istället för att presentera källor och att hävda att alla stora företag och politiker är köpta för att dölja farorna med WiFi är rent löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

För att tala klarspråk: Du ger inte direkt ett intryck av att tänka sammanhängande. Definitivt inte rationellt. Istället för att grubbla i nedåtgående spiraler med allt djupare inbillad uppfattning om hur världen hänger ihop, vore det inte bättre att själv fördjupa och utbilda dig? Ett ämne i taget, steg för steg?

Det är väl inte så konstigt så länge WiFi i TVn fortfarande är på?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon284015:

Det är avstängt via menyn. Inställt på Av.
Men då Apple TV, PS4 och Samsung smart tv tydligen ändå har radion på trots att de i menyn är inställt på Av så var jag fundersam på om även Philips Android TV är det. Jag skall undersöka möjligheten att operera ut Wifi adaptern från TVn.

Det är skillnad på att stänga av den elektriska kretsen och att inte aktivt använda den. Att inte använda den är enkelt att välja själv men huruvida det även innebär att den stängs av elektrisk är svårare att säga men att välja att inte aktivt använda wifi kommer garanterat att reducera den radioenergi som sänds ut i rummet men det behöver inte innebära att radiodelen är helt inaktiverad.

Utan att mäta eller mekaniskt frånskilja radiokretsarna så vet man inte vad som händer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

Hur vet du det?

Det finns inga forskningsresultat som visar på detta däremot många resultat som visar på motsatsen. Men har du någon forskning som visar på det så släng upp en länk här.

Skrivet av Baxtex:

Tittat på Better Call Saul?

Nej, är den bra? Får väl ta en titt

Ett tips till TS: nästa gång du har en fråga som bottnar sig i konspirationsteoretiska grunder så välj en annan formulering. Exempelvis: min TV får störningar av sin egen Wifi-modul, är nöjd med den i övrigt och garantin har gått ut. Kan jag stänga av modulen på något enkelt sätt och verkligen verifiera att den är avstängd helt?

Om du nu inte är intresserad av en balanserad debatt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krippa75:

Har till stor förnöjelse läst igenom tråden. Hur kommer det sig att du vägrar att inse att det är du som har bevisbördan? Att upprepa "det är bara att googla" istället för att presentera källor och att hävda att alla stora företag och politiker är köpta för att dölja farorna med WiFi är rent löjligt.

Fortfarande, det var inte jag som började. De som vill överbevisa mig har bevisbördan. jag ville ha svar på en fråga om Wifi i min TV.
Syftet var inte att starta en diskussion. Men det är lätt att ryckas med av bara farten när fåren kommer bräkande ut ur sina fållor
Det är ju en typ av underhållning det här också

Kan tillägga att jag skriver från en dator uppkopplad via ethernet kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Det finns inga forskningsresultat som visar på detta däremot många resultat som visar på motsatsen. Men har du någon forskning som visar på det så släng upp en länk här.

Det fanns förmodligen många forskningsresultat som sa att cigaretter var ofarliga också, men dom var uppenbarligen fel. Min poäng är inte att påstå att elöverkänslighet finns och själv har jag fler enheter som strålar i mitt hem än jag kan komma ihåg och oroas inte speciellt mycket av det. Men att utifrån det dra slutsatsen att det givet inte är farligt är enligt mig trångsynt på samma sätt som det är det i största allmänhet att anta att "vi vet allt om allt".

Min personliga erfarenhet i livet är att de som oftasts har fel är de som är mest övertygade om att de har rätt. De som har mest rätt brukar vara de som är är smarta och pålästa men som ändå har en medvetenhet om att man kanske inte vet allt om allt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon284015:

Ingen som undrar varför varannan unge idag har diagnosen ADHD och lär sig läsa senare etc.??

Har nog snarare att göra med att vi förändrat hur vi hanterar "problematiska" barn.. Nu anpassar sig skolan efter eleven. Förr anpassades eleven efter skolan. Vi har också en hel del, bortom skolan, som uppmuntrar de med uppmärksamhetskrav. Sociala medier är ett fint exempel, men telefonen i sig är väl just det. Du ska alltid ha något för dig, du ska alltid babbla, osv.

Skrivet av anon284015:

Nu är ju var och varannan mjölkallergiker och gluten intolerant.

Intolerant och allergi är ganska viktigt att skilja på. De som påstås ha problem med mjölk påstås vara intoleranta, vanligen. Intolerans är rätt harmlöst, vad jag vet. Mjölkallergi är dock en annan femma. Ena är laktos, och andra är ett mjölkprotein. Laktos-intolerans är i min erfarenhet bara ont i magen och talande bakdel. Detta sägs många ha utan att riktigt ha känt till det. Själv så sket jag i det, då skolan serverade så trist mat. Tillslut märkte jag inget. Men nog fick jag diagnosen i åldern då jag ännu inte kunde tala.

Skrivet av anon284015:

Nuförtiden har man tydligen bytt ut Jesus till Jobs och Gates. Internet är den gudomliga kraften som binder oss alla samman och nåde den som talar illa om wifisternas heligaste. The almighty wireless!

Hmm.. Håller med i viss mån. Inte av skälen du tänker på. Snarare att ingen längre bryr sig om att ha rätten till ett privatliv, att människor "inte" kommer kunna ersättas av automatiserade system, osv. Detta är för mig lite otroligt att företagen lyckats tysta ned. Ska dock inte ta den diskussionen vidare. Tänkte bara att du kanske skulle finna det intressant att jag dragit liknande slutsats med annan utgångspunkt.

Skrivet av anon284015:

Fråga: Varför har man förbjudit Wifi i skolor i t.ex Frankrike?
Svara på det ni. Om det är ofarligt så finns det ingen rimlig förklaring till varför man skulle förbjuda det??!

Eftersom vissa här har svårt att använda Google så får ni en länk som kanske hjälper er på traven.
https://ehtrust.org/france-new-national-law-bans-wifi-nursery-school/

Ptja.. I länken så står det att det motiverades med att vi inte är säkra på om det inte är skadligt. Så det är väl mer att tolka som en lag i förebyggande syfte. Snarare än att de vet att problem finns. Har du någon länk som bevisar det hela så läser jag gärna, men än så länge är jag skeptisk.

Edit: Visst ja.. Glömde själva trådens syfte..

Som jag har förstått det så är det snarare ovanligt att trådlösa kommunikationen verkligen stängs av. De brukar ofta sitta där och sända/ta emot även när de "stängts av". Ett väldigt vanligt säkerhetshål med blåtandsenheter, har jag läst/hört. Brukar tydligen bara vara en mjukvaruspärr. Vilket egentligen inte är så konstigt, då det inte är många som bryr sig om detta. I det läget finns det inte någon större mening att lägga pengar och tid på det området i kretsschemat.

Permalänk
Skrivet av anon284015:

Kroppen varnar ju dig genom smärta när du utför något som du på grund av skada ej klarar av, sen kommer hjärnan ihåg det till nästa gång så du inte gör det igen. Dock kan ju omständigheterna ändras eller så kan det faktiskt vara bra att uthärda smärtan och träna upp den sjuka armen igen.
Detta har dock inget med den här frågan att göra, jag känner inte av något negativt av Wifi! Jag har tagit ett beslut baserat på vetenskapliga bevis. Det finns säkert de som är känsligare än mig som känner av det direkt men överlag är det de långsiktiga konsekvenserna som är problematiska.

Kroppen varnar för något den tror är skadligt. Det är helt orimligt att man får fysiska smärtor bara för att man plötsligt inser att det här är något som, om jag gör det, bör göra ont. Det är precis samma som med elallergiker som inte känner något förrän dom kommer på att dom borde komma något. I enlighet med dom studier och exempel som hänvisats till tidigare.

Detta är precis det som myndigheterna också menar. Det är ingen tvekan om att personer får fysiska symptom av att vara nära el eller strålning men det är ingen medicinsk bakgrund utan en psykologisk. Det är därför besvären först uppstår när personen för vetskap om att det dom tror sig vara känsliga mot faktiskt finns i deras närhet.

Det är också därför inga upprepningsbara experiment som är dubbelblinda kan påvisa detta tillstånd kopplat till en medicinsk åkomma.

Permalänk
Medlem

Åh Better call Saul, min favorit!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

Det fanns förmodligen många forskningsresultat som sa att cigaretter var ofarliga också, men dom var uppenbarligen fel. Min poäng är inte att påstå att elöverkänslighet finns och själv har jag fler enheter som strålar i mitt hem än jag kan komma ihåg och oroas inte speciellt mycket av det. Men att utifrån det dra slutsatsen att det givet inte är farligt är enligt mig trångsynt på samma sätt som det är det i största allmänhet att anta att "vi vet allt om allt".

Min personliga erfarenhet i livet är att de som oftasts har fel är de som är mest övertygade om att de har rätt. De som har mest rätt brukar vara de som är är smarta och pålästa men som ändå har en medvetenhet om att man kanske inte vet allt om allt.

Det finns mycket riktigt något som kallas "försiktighetsprincipen", men i det här fallet så är det verkligen inget som bör tillämpas. Det är orimligt att försöka åtgärda psykiska problem/symtom genom att åtgärda den fysiska miljön. Det kan hjälpa vissa svårt framskridna fall (som då får bo mitt ute i skogen utan el och annan bekvämlighet) men inte för (psykiskt) friska människor.

Att jämföra med cigarettrökning är ju inte görbart, även på den tiden man hävdade att detta var ofarligt fanns det forskning som visade på farligheten. Det finns inte för denna åkomma, tvärtom.

Ditt sista stycke är mycket talande och visar lite var konspirationsteoretikerna och vetenskapsförnekarna kan hämta sin näring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Dessutom har jag småbarn och forskning visar att de är extra känsliga för strålning. Jag vill därför minimera strålning så mycket jag kan. Jag kan inte hugga ner 4G masten men jag kan eliminera så mycket som möjligt hemmavid.
Ingen som undrar varför varannan unge idag har diagnosen ADHD och lär sig läsa senare etc.??

Korrelation är inte samma sak som kausualitet. Ja, det är mer strålning i luften idag, och den typen av diagnoser har ökat stadigt, men det finns absolut inget som bevisar att det ena hänger ihop med det andra.

Om vi nu ska sidetracka lite tror jag snarare det ökande antalet diagnoser handlar om en smalare normalkorridor; när jag var grabb betraktades man som en förvisso stökig, men ändå fullt normal unge. Man fick inte ADHD-diagnos för att man inte klarade av att sitta som ett levande ljus i en skolbänk timtals i sträck. Att ungarna lär sig läsa senare tror jag också har en enkel förklaring; det finns så jäkla mycket annat att göra under regniga kvällar än det fanns när jag var grabb. Vilken unge vill fördriva tiden med läsning när det finns spel i paddan liksom?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Det finns mycket riktigt något som kallas "försiktighetsprincipen", men i det här fallet så är det verkligen inget som bör tillämpas. Det är orimligt att försöka åtgärda psykiska problem/symtom genom att åtgärda den fysiska miljön. Det kan hjälpa vissa svårt framskridna fall (som då får bo mitt ute i skogen utan el och annan bekvämlighet) men inte för (psykiskt) friska människor.

Att jämföra med cigarettrökning är ju inte görbart, även på den tiden man hävdade att detta var ofarligt fanns det forskning som visade på farligheten. Det finns inte för denna åkomma, tvärtom.

Ditt sista stycke är mycket talande och visar lite var konspirationsteoretikerna och vetenskapsförnekarna kan hämta sin näring.

Har aldrig sagt att man ska åtgärda några psykiska problem, så har du läst det finns nog anledning till oro för just psykiska problem.

Är nog snarare du som är vetenskapsförnekare när du utgår ifrån att det inte i framtiden kan komma ny kunskap som omkulkastar tidigare teorier. Hade du levt för 100 år sen med samma uppfattning hade du förmodligen avfärdat både Higgs-partikeln och Kvantmekaniken eftersom dåtidens vetenskap inte kände till dessa. Och förmodligen varit lika övertygad då som nu om att du har rätt

Permalänk
Medlem

Vira in Tv:n i folie. Eller släng ut den och köp en tv som inte är smart.
Kan lova dig att det är inte Wifi barn får adhd av.
Det är smörjan som sänds på Cartoon Network. Nickelodeon. Foxkids. Mfl. Som är 10000 gånger farligare för barn.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

Har aldrig sagt att man ska åtgärda några psykiska problem, så har du läst det finns nog anledning till oro för just psykiska problem.

Är nog snarare du som är vetenskapsförnekare när du utgår ifrån att det inte i framtiden kan komma ny kunskap som omkulkastar tidigare teorier. Hade du levt för 100 år sen med samma uppfattning hade du förmodligen avfärdat både Higgs-partikeln och Kvantmekaniken eftersom dåtidens vetenskap inte kände till dessa. Och förmodligen varit lika övertygad då som nu om att du har rätt

Eftersom det är en psykisk åkomma så är det ju det du säger. Men, men.

Mina åsikter baseras på att blindtester inte ger utslag... det innebär att de som anser sig vara drabbade inte påverkas av strålningen utan av något annat. Antagligen är detta något annat rent mentalt betingat.

Visst, det kan komma någon/något "spökkraft/-fenomen" som skulle kunna förklara det hela men den kommer då att vara helt frikopplad från strålningen i alla fall.

Suck, jag skulle ju sluta. Nog nu! Usch!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av improwise:

Har aldrig sagt att man ska åtgärda några psykiska problem, så har du läst det finns nog anledning till oro för just psykiska problem.

Är nog snarare du som är vetenskapsförnekare när du utgår ifrån att det inte i framtiden kan komma ny kunskap som omkulkastar tidigare teorier. Hade du levt för 100 år sen med samma uppfattning hade du förmodligen avfärdat både Higgs-partikeln och Kvantmekaniken eftersom dåtidens vetenskap inte kände till dessa. Och förmodligen varit lika övertygad då som nu om att du har rätt

Bra skrivet.
Dagens så kallade forskare i ett nötskal. Ingen vilja att lära sig något nytt, utan bara hålla kvar vid sådant som redan godtagits i de gamla stofilernas fina kretsar. Man kan ju bli utan funding ifall man forskar i något alltför kontroversiellt.