Butiken Computersalg, erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Computersalg är en butik som jag bojkottar sedan flera år eftersom att de försöker sälja piratkopierade produkter som att det vore orginal. Jag köpte en hugo boss parfym kit med parfym och deo i en låda samt fick med en lös deo på köpet från computersalg via cdon på blackfriday 2018. Och alla sakerna som kom hem var mycket dåliga piratkopior. Skickade in produkterna till tillverkaren som verifiera att det verkligen var kopior produkterna trots det vägrade både qliro samt computersalg att stryka fakturan.

Läser man runt lite i prisjakt omdömena om butiken upptäcker man att jag är långt ifrån ensam högvis med folk har i åratal klagat på detta och computersalg brukar mest bara folk att deras produkter köps in via alternativa kanaler och till följd av detta kan inte tillverkaren verifiera varan. Vid en snabbkoll på deras omdömen så har dem även sysslat med saker som att skicka ut billiga kinesiska no name saker istället för märkesvaror

Fanns även exempel i deras omdömen på folk som köpt spisar och fått hem öststatsvarianten av spisen som inte ens hade samma strömtyp som vi har i västeuropa...

En seriös butik skulle inte hålla på med sådana saker därför så bojkottar jag dem och rekommenderar andra att göra det med

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Kikar på:

LG34" widescreen

Där Computersalg är nästan 2000 sek billigare än övriga, tex netonnet.
Men något skaver, känns olustigt att beställa genom Computersalg, eller är det bara jag som oroar mig i onödan?

Det räcker att en sak strular så är ju de 2000 sek inte värda något i besparing.

Oroar jag mig i onödan och borde beställa från Computersalg?

Permalänk
Medlem

Långsam leverans, samt otroligt långsam returhantering samt reklamation är min upplevelse.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Lite det intrycket jag fått, då struntar jag i dem. Vill inte vara dumsnål

Permalänk
Medlem

Bara handlat där 3-4 gånger genom åren och upplever att leveransen gick fort. Oftast beräknad leverans 2-3 dagar men har fått dem efter 1-2. Bor i Svealand så det kan ju av förklarliga skäl korta ned leveransen något jämfört med mer norr ut.

Har inte behövt strula med returer dock och det är ju oftast där återförsäljare visar sina sanna färger i service och kundbemötande.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Beställde denna via CDON: https://cdon.se/hemelektronik/philips-e-line-288e2a-led-skarm...

Fick hem skärmen, men visade sig vara Philips E-Line 272E1GAEZ som är en LCD FullHD. Läste sedan produktbeskrivningen och ser följande:

Philips E-line 272E1GAEZ/00 - LED-skärm - 27" - 3840 x 2160 4K @ 60 Hz - IPS - 300 cd/m² - 1000:1 - 4 ms - 2xHDMI, DisplayPort - högtalare - svart med struktur
sku: 272E1GAEZ/00
brand: Philips

Alltså två olika modeller på produktsidan men både rubriken och produktbeskrivningen beskriver det som 4K och LED. På kvittot står det "Philips E-line 288E2A - LED-skärm - 28" - 3840 x 2160 4K @ 60 Hz - IPS - 300 cd/m2 - 1000:1 - 4 ms - 2xHDMI, DisplayPort - högtalare - svart med stru 272E1GAEZ/00"

Alltså även där två olika modeller. Mailade ComputerSalg som skötte det jävligt snyggt ändå, fick retursedel direkt för att skicka tillbaks den jag fick och i samma veva löser dom en ny försändelse med Philips E-line 288E2A.

Leveranstid inget att klaga på heller, beställde i torsdags, fick på fredagen. Än så länge inget att klaga på mer än att just den produktsidan på CDON så här i efterhand ser lite konstig ut.

Permalänk
Medlem

någon som vet vad som menas med grafikkort det står "låda" i beskrivningen på?
är det med enklare förpackning till förbyggda datorer kanske?
samma kort men bara enkel förpackning. som vissa cpuer

exempelvis:
https://www.computersalg.se/i/9587335/msi-radeon-rx-7900-xtx-...

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

någon som vet vad som menas med grafikkort det står "låda" i beskrivningen på?
är det med enklare förpackning till förbyggda datorer kanske?
samma kort men bara enkel förpackning. som vissa cpuer

exempelvis:
https://www.computersalg.se/i/9587335/msi-radeon-rx-7900-xtx-...

En ren gissning, men de förefaller ibland att använda samma översättning som Amazon. Har sett andra produkter hos dem med liknande text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAvliden:

En ren gissning, men de förefaller ibland att använda samma översättning som Amazon. Har sett andra produkter hos dem med liknande text.

Fick svar från CS nu.
Dem har olika leverantörer till en modell av grafikkort.
Därför är det olika artikelnummer
Löst

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Har handlat från CS tidigare och det har inte varit några problem. Men denna packning tog priset...
Till råga på allt så är även plastförpackningen sprucken i hörnet efter en stöt.

Hoppas den lever längre än jag bär samma kalsonger i sträck