Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

Mitt cs startar i fel skärm

Varför vägrar mitt cs starta upp på min primära skärm? Om jag använder mig av Win + Shift + Vänster Pil så funkar det tills jag rör andra skärmen då flyger den tillbaka. Har skärmen jag vill ha som primär inställd som primär både i AMD settings och i bildskärmsinställningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Teckomatorp
Registrerad
Jun 2010

Har du testat att ladda ner ett program som låser spelet vid den primära skärmen? Hade samma problem tidigare men löste sig efter det.

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@sjosa: Ofta med frågor runt CS har det ganska lite med själva skärmen att göra utan problemet ligger vanligtvis i just CS. Brukar komma ett par frågor i månaden om just CS och varför det blir svart skärm, fel frekvens och liknande. I den mån det svaras handlar det just om att ställa specifika parametrar inom CS.

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarKöpguide för skärmPixelklockanDVI & VGAHDMITVLjusstyrkaTV 2016/17TV-priserTV för sport

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

@sjosa: Har du Windows 10 ? 2 skärmar, ska spela på den ena ?
Har själv 3 skärmar och kör bara 1 skärm i spel om det inte är ETS2.
Vet inte om detta hjälper men så löste jag mitt . https://cdn1.tekrevue.com/wp-content/uploads/2015/12/startech...
Annars kan du väl ändra skärm i csgo ? har för mig man kunde det i settings.

Antec P180 i7 920 4.2GHz Asus p6tSE 24GB Zotac GTX 470 Tagan BZ800W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

@Saaskii: jag laddade precis ned displayfusion och då funkar det, men tyvärr har jag bara 30 dagar trial och är ej sugen att lägga ned pengar på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

@ExcZist: windows 10 ja, har tre skärmar, vill spela på ena ha annat uppe på dem andra två

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

@sjosa: det är så jag kör , du borde inte ha något problem med det
Har heller inte något extra program för det som du tankade ner
Funkar ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

@ExcZist: jo jag vet att det bör gå men förstår ej varför det strular atm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av sjosa:

@ExcZist: jo jag vet att det bör gå men förstår ej varför det strular atm

Nu har jag inte spelat CS:GO på ett tag men i inställningarna i spelet så finns det väl ett alternativ för vilken skärm som ska användas? (Primary eller Monitor 1 eller något dylikt). Testa kolla om du hittar det.

Asus Z99A II | i7 6800K | 4x8 GB Corsair Dominator Platinum | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair AX760 | Samsung 840 250GB | Fractal Design Define S | Noctua NH U12S | BenQ XL2411Z | Logitech G930 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Shiftypants:

Nu har jag inte spelat CS:GO på ett tag men i inställningarna i spelet så finns det väl ett alternativ för vilken skärm som ska användas? (Primary eller Monitor 1 eller något dylikt). Testa kolla om du hittar det.

Jo det finns, har kört 3 skärmar ett tag nu och kan välja skärm i spelet, även i windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

@Shiftypants: Har kollat det där och ej hittat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

@ExcZist: Hur gör man?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

@sjosa: Hur man gör ?

Så här får jag sitta om jag inte får skärmarna att funka .

https://www.youtube.com/watch?v=bjuYn0xYnG8

Windows 10 har en bugg .
Räcker jag stänger av datorn och drar ut en skärm och sätter i den igen och sen startar datorn igen få funkar det inte.