BÄSTA nätagget till min specifikation

Permalänk
Medlem

BÄSTA nätagget till min specifikation

Tjena! Min dator fick lite problem och har efter en del googlande och testande kommit fram till att problemet var PSUN. Så jag säger hejdå till min lojala Corsair CX500m och letar nu en ny. Undrar alltså vilket nätaggregat som skulle vara bäst till mina specifikationer. Budgeten just nu är lite tajt så ju biilligare ju bättre, så länge det är säkert. Uppskattar all hjälp otroligt!

Specs;

MSI Geforce GTX 980ti 6gb
Intel Core i5 6600k 3,5ghz
Kingston HyperX 8GB (2x4GB) DDR4 2133MHz Fury
Gigabyte GA-Z170N-WIFI, Socket-1151
Samsung EVO 256gb ssd
Fractal Design Define Nano S Fönster

Notera också att jag kör på ett väldigt litet chassi så storleken på nätaggregatet kan inte vara mycket större är mitt tidigare, det vill säga (150 × 86 × 160 mm)

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Kolla på nya Seasonic Focus Plus i 80-Guld.. Dom är korta ATX och fullt modulära. Prestandan går inte få mycket bättre och priset är väldigt bra med tanke på kvalitet och prestandan.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

EVGA G3 lär även passa, 85 x 150 x 150mm

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett evga g2 650w för 900kr. Bra kvalité än så länge. Inte värt att snåla på nätagget då det följer med hela vägen och står för stabilitiet.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Vad skiljer ett 650w nätagg från ett annat 650W nätagg? Skulle den här kunna fungera? https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/nataggregat/icke...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeRd:

Vad skiljer ett 650w nätagg från ett annat 650W nätagg? Skulle den här kunna fungera? https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/nataggregat/icke...

Fungerar gör det definitivt. Frågan är väl om det är bästa möjliga komponent för pengarna (där har jag ingen aning på nätagg tyvärr). Skillnaden mellan 2 olika nätagg som levererar samma Watt är hur pass slitagetåliga komponenterna är, ljudnivå, kvalitet på komponenter som ger lägre rippel etc.

Hoppas dock nån mer kunnig än jag kan inflika varför det där nätagget skulle ha "Skylake stöd" som inte vilket annat nätagg som helst med 8pin CPU har.

Permalänk

Corsair RM650X 650W.
Passar in med ditt chassis mått och fungerar ypperligt. Har ett själv. Tyst och fint.
Snåla inte på nätaggregatet. Det driver datorns alla komponenter/förser dem med spänning.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Right, tror ni att den här räcker till? https://www.inet.se/produkt/6900042/corsair-cx550m-550w#specs

Det är nämligen så att jag bara ska ha datorn i tre månader till, sedan säljer jag den i delar så att den ska hålla jättelänge är inte en prioritering.

Permalänk
Hedersmedlem

Men... om du ska sälja datorn i delar efteråt, varför inte bara satsa på en ny fin PSU nu, som du sedan har till nästa bygge?

Eller har du tänkt sluta ha dator helt efteråt eller?

Köpa en PSU nu för att sälja om 3 månader är ju på gränsen till kapitalförstöring...

Permalänk
Medlem

Kör på ett EVGA GQ, tycker det ligger perfekt i prisklass mot prestandan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MickeRd:

Right, tror ni att den här räcker till? https://www.inet.se/produkt/6900042/corsair-cx550m-550w#specs

Det är nämligen så att jag bara ska ha datorn i tre månader till, sedan säljer jag den i delar så att den ska hålla jättelänge är inte en prioritering.

Då är rubriken i tråden lite fel, eftersom du ber om det bästa nätagget när du egentligen vill ha det billigaste som rekommenderas. Alltså det billigaste möjliga som inte är ren skit.

Det du länkade funkar nog absolut för ditt ändamål.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för missledande titel. Jo jag hade lätt köpt ett bättre om jag så skulle bygga nytt. Men jag planerar en utomlandsflytt så det blir avvaktande på dator helt och hållet från och med om tre månader. Men tack!