Forumdelen sponsras av

Nära köpa en Sony 55XE8096 att ha som datorskärm. Invändningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2014

Nära köpa en Sony 55XE8096 att ha som datorskärm. Invändningar?

Tar gärna en hård sanning än flera år av missnöjdhet.
Pengarna bränner i fickan och tänkte nu köpa denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4141758

Den ska bara vara skärm till datorn. Det som värderas är nästan enbart att den har okej input lag, stöd för Chroma 4:4:4 (vilket de flesta har) och att den har bra färgåtergivning. Ej kurvad heller. Hög nits är väl att föredra också, och på det området är den lite svag, så jag tänkte kolla med er först innan jag slår till. Finns det någon Samsung för under 11.000kr som klår denna, utan att man ska behöva vänta på black friday?

Det finns ett par Samsung KU6*** och MU6*** som jag inte har full koll på. Kanske någon har några åsikter? Väljer Sony mest för att jag har läst om XD800-serien.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2015

Av recensioner att döma så är XE-serien väldigt snarlik XD-serien när det kommer till input lag, och den snittar runt 30-35ms, vilket inte är superbra år 2017. Både LG och Samsung har paneler som är snabbare, men hur de ligger i pris jämfört med modellen du spanar på vet jag ej. Men klart värt att fortsätta undersöka innan du gör ett köp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2014

30-35ms är helt acceptabelt för min del iaf. Har skräddarsytt en lista med ett dussintal Samsung-modeller. Är det någon av dessa KU/MU-modeller som möjligtvis är snäppet bättre i form av.... kanske nits eller allmän bildåtergivning? Vill väl undvika att bilden totalhavererar i färgåtergivning om man t.ex. lägger sig ner i soffan.

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=tillv_pop_produkt_namn...

Drar till rtings och kollar nu, återkommer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2015

30ms är _okej_, men tänk på att det är medelvärde som sagt.

Enda vettiga är väl egentligen att åka ut till en välsorterad butik och inspektera. Be att få plugga in en medtagen laptop eller något och kolla hur läget ligger till med både input lag och bild osv.