Min webshop gått från topp till skit

Permalänk

Min webshop gått från topp till skit

Hej

Vill först bara säga att jag kan ingenting om datorer, programvaror, knappt baskunskaper för hur information lagras och skickas över nätet.
Men här är mitt problem:

2011 öppnade jag en webshop via etsy.com som är en marknadsplats för handgjorda grejer, kläder i mitt fall.
Jag anlitade en kille för att jobba med sökord och dra folk till min webshop, jag fick ett alternativ domän namn också som dirigerar trafiken till min etsyshop. Guv vet vad mer han gjorde, men affärerna gick spikrakt upp. Livet var toppen!

2014 skildes vi åt som ovänner. Från att ha 1500 besökare varje dag till min webshop gick jag ner till typ 15. Eftersom jag kan noll om hans arbete, så lyckades jag inte vända trenden utan pysslade med annat istället. Nu vill jag göre en comeback. Har jag gjort det förr så kan jag få igång det igen, men det går jättetrögt. Jag har gamla kunder som säger att de inte "kan se" min webshop längre.
Statistiken, där jag kan följa antal besökare, vad dom har tittat på, vad jag har sålt, verkar inte stämma längre.

När jag gör en Google sök på mitt varunamn + sökord får jag endast upp gamla bilder på varor jag inte säljer längre, men inga nya bilder från min shop som är aktiv går att hitta.

Jag vet inte vad som är min fråga egentligen, men- Vad kan ha hänt? Kan den förre datageniet numera ovännen ha kapat min webshop från omvärlden på något sätt?

Varför sr jag inte mina varor på google sök? bara fem år gamla bilder, varav man klickar på länken kommer man till gamla sociala posts som pinterest.

Borde jag skrota hela webshoppen och starta om? men då förlora 1000 + goda feedbacks från kunder som är otroligt bra för shoppen i sig, för att locka nya kunder.

Jag ämnar att lära mig allt om webtrafik, sökord och webbsidor själv i fortsättningen...

tack för all hjälp jag kan få!

Lina

Permalänk
Medlem
Skrivet av linaswebshop:

Kan den förre datageniet numera ovännen ha kapat min webshop från omvärlden på något sätt?

Nej, däremot kan han ha tagit bort dess listning från Google.
Redigera dina företagsuppgifter på Google

Nu är ovanstående bara en gissning, då jag inte har pysslat med sådant själva, jag vet bara att för att "synas" på Google krävs typ sådant.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.