Permalänk
Avstängd

Vattenkylningsprojekt, tips, hjälp!

Tjena Swec folk! Jag är sugen på ett nytt projekt. Har funderat på att bygga en customloop med en radiator som är inbyggd i skrivbordet med en reservoar utanför chassit. Det enda jag har lite problem med är hur jag ska styra fläktarna, hade velat ha så att 3pin fläktarna och molex kabeln till pumpen går via någon form av (adapter?) utanför chassit som jag kan koppla in den i ett uttag i väggen. Alltså, finns där någon typ av kontroller så jag kan koppla in 4 eller fler 3pin fläkt kontakter samt 1 molex kabel till pumpen direkt i väggen? Har googlat massor men inte hittat något. Hjälp uppskattas! Tack på förhand

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem

@Koolance94: Jag tror inte det finns något sådan adapter. I värsta fall kan du köra med ett externt nätaggregat, och i absolut värsta fall (eller alternativt) två nätagg varpå den externa har parkopplade pins (24-pins kontakten) för att kunna starta utan moderkortet.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Medlem

Jag använde mig utav

https://www.inet.se/produkt/5320221/ek-cable-pwm-flaktforlang...

och

https://www.inet.se/produkt/6912170/ek-cable-y-splitter-3-fla...

Du kan seriekoppla ihop fläktar så som du vill och sen styra via UEFI, ev. via SpeedFan(fungerar inte alltid som det ska)

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A