Permalänk

Tv för ps4 pro

Ska slå på stora trumman och skaffa en tv till mitt blivande spelrum i källaren. Har läst mig till att Samsungs modeller ska vara väldigt bra (Kommer bara ha tvn till mitt ps4 pro). Så googlade lite hit och dit och tänkte slå till på förra årets modell ks7005 som tydligen inte finns längre...
Har ni några tips/erfarenheter?
Vill egentligen bara få ut max av konsolen!

Mvh General

Permalänk
Medlem

@General4life: Har du någon budget? 5000, 10, 15, 40?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Bildexpert 📺

@General4life: Är kvaliteten på HDR kritiskt? Kanske inte idag men tänk också ett par år framåt.

Permalänk
Medlem

LG B7

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Arcec:

@General4life: Har du någon budget? 5000, 10, 15, 40?

Tänker mig nog ett tak på 15k...

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@General4life: Är kvaliteten på HDR kritiskt? Kanske inte idag men tänk också ett par år framåt.

Visst är det så. Det verkar ju vara sån skillnad på just HDR. De flesta apparater jag kollat på har HDR men det säger väl egentligen ingenting.
Har du några rekommendationer?

Permalänk
Bildexpert 📺

@General4life: För bra HDR behöver du läsa tester där man stämmer av PQ-tonkurvan, når den större färgrymden och ljusstyrkan. Det finns väldigt många apparater där ute som tar emot HDR10signaler men inte klarar något av ovanstående. Eller välgjorda apparater likt många IPS-modeller som gör rätt ifråga om tonkurvan men saknar såväl färgomfång som ljusstyrka. LG:s LCD:er är sådan modeller.

Det som utmärkte Samsung KS7-modeller var att den hade allt detta på en bra nivå till vad som kanske var de lägsta priserna bland 2016-modellerna. Vill du finna en apparat som är bra på HDR idag behöver du sikta på OLED-modellerna eller en VA-baserad och ljusstark modell. De senare måste man ofta läsa sig till genom tester hur bra de är. Detta ställer också en del krav på budgeten. Men vi kan kallt räkna med lägre priser framåt de första reorna.

Permalänk
Medlem

Väcker liv i den här rackaren förhoppningsvis.. jag blir inte riktigt klok på TV-apparaternas vara och inte vara. Imorgon tänkte jag inhandla ett PS4 Pro och en 49” TV. Kan nån SNÄLLA bara säga vad jag ska köpa för att få ut mest av konsolen, helt enkelt så att jag slipper tänka själv... TACK!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@Babi: Kolla min guide:

https://www.sweclockers.com/artikel/24802-infor-black-friday-...

Du behöver en TV som listas under "toppmodeller" och gärna med så låg latens som möjligt.