Tips på äldre RPG spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2004

Tips på äldre RPG spel?

Jag har fått för mig att det skulle vara skoj att köra något gammalt RPG från tiden innan det var waypoints överallt och man fick utforska själv.

Funderar på nått av Might and Magic eller Morrowind. Hade Morrowind på XBOX för länge sedan men hade inte tålamodet att spela Elder scrolls fören Oblivion kom med waypoints men känner mig redo att prova något mer old school igen.

Någon som har erfarenhet av Might and Magic eller andra liknande open World RPG från tiden innan Oblivion?

Ska vara first person helst. Möjligtvis third person men inte isometric fågelvy. Inte Ultima eller Baldurs Gate eller likande.

Dreamcast is forever. Shenmue lives!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2011

Star Wars: Knights of The Old Republic 1 och 2 är ju riktigt nice spel

i7-6800k @ 4.2GHz | MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB SLI | HyperX Savage DDR4 2400MHz 64GB | ASUS X99-A II | Be Quiet Dark Rock Pro 3 | Samsung 850 EVO 1TB SSD | Samsung 850 EVO 512GB SSD | Samsung 830 128GB SSD | WD Green 2TB HDD | Corsair HX1000i 1000W PSU | Corsair Carbide Clear 600C

Mining Rig
Biostar B250 | Celeron G4400 | 6X Asus Dual GTX 1060 | 8GB DDR4 | Corsair AX860 PSU | EthOS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Gothic-serien kanske skulle vara något.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå -> Nordmaling
Registrerad
Jul 2007

Swotor och Vampire: The Masquerade (Bloodlines iirc). Jag hade även rekommenderat Neverwinter Nights 2 men den är inte FPS.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Apr 2017

@dagas: Risen serien, har inte testat det ännu. Ligger och möglar bort i mitt Steam library. Men ser intressant ut ,

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Bloodlines är så sjukt bra. Jag avskyr rpg men just bloodlines har jag lirat igenom säkert 4 gånger.

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 1700 @ 3,9| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Colorful 1080 | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Wizardry 8 kan kanske vara något för dig, det är ett riktigt bra spel i samma stil som Might and Magic-serien. Som 8:an indikerar är det en hel serie det handlar om, men de äldre spelen i serien är kanske lite väl gamla för dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2011

Morrowind är verkligen grymt men första två Fallout spelen är bra om du är villig att spela annat än FPS.

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: Intel Core i7-7700K 4.9 ghz 1.35 vcore deliddad.
GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X TRIO.

05/01/92

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2004

Vampire älskade jag 2004. Funderar på att köra igen men ute efter mer open World och utforskning. Kotor spelen körde jag också massor när de var nya. Gothic och wizardry får jag kolla in mer bara hört talas om dem. Tiden har jag också i Steam men minns att jag inte gillade det mer än att jag körde en timme max.

Skickades från m.sweclockers.com

Dreamcast is forever. Shenmue lives!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Arx Fatalis?

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Back in the box
Registrerad
Sep 2005

Morrowind är ju världens bästa spel så det är bara att sätta igång!
Annars är Might and Magic 6 ett mycket bra gammalt rollspel.

"Neeeein! Inte stjäla dyrbart krigsmaterial från Guderian." -Weeblie lever sig in i MaLos HOI3 spelande...
Skippy R.I.P. 17/7 2006