Google authenticator hur återaktivera efter nyinstallation av telefonen?

Permalänk
Medlem

Google authenticator hur återaktivera efter nyinstallation av telefonen?

Jag installerade om operativsystemet på min telefon och missade förstås Authenticator-appen. Nu är jag lite låst på sidor som använder den för tvåstegsvalidering då jag ej kan logga in på dessa. Swedroid är en sådan till exempel.
Går det att fixa en ny valideringskod i authenticator för "borttappade" sajter?
Hittar inget i appen eller på sidan och google hjälpte mig inget heller så nu frågar jag här.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3Johan:

Jag installerade om operativsystemet på min telefon och missade förstås Authenticator-appen. Nu är jag lite låst på sidor som använder den för tvåstegsvalidering då jag ej kan logga in på dessa. Swedroid är en sådan till exempel.
Går det att fixa en ny valideringskod i authenticator för "borttappade" sajter?
Hittar inget i appen eller på sidan och google hjälpte mig inget heller så nu frågar jag här.

du får logga in på tvåstegs-verifierings-sidan hos google, ta bort ditt gamla authenicator och skapa ett nytt.

Ta bort det genom att trycka på soptunnan och sen kan du välja att skapa ett nytt i listan nedanför.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

du får logga in på tvåstegs-verifierings-sidan hos google, ta bort ditt gamla authenicator och skapa ett nytt.

https://i.imgur.com/zsyFEhk.jpg

Ta bort det genom att trycka på soptunnan och sen kan du välja att skapa ett nytt i listan nedanför.

Mja det har jag redan gjort, fast det är ju bara för själva googlekontot. De andra koderna är fortfarande borta.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3Johan:

Mja det har jag redan gjort, fast det är ju bara för själva googlekontot. De andra koderna är fortfarande borta.

Förstod det som du använt google authenticator som flerstegsverifiering hos de olika sidorna.
Är det andra egna genom appen (jag har lastpass till exempel) sså blir det tyvärr svårare :/

Du borde la dock kunna ta dig in genom din dator som kanske raden är godkänd och där ifrån ta bort tvåstegsverifiering?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Ja förhoppningen var att jag kunde kika på datorerna men jag var förstås utloggad där också.
Har kontaktat Swedroid så vi får se om det går den vägen.
Det är mycket man lär tänka på i den här teknikvärlden.

I värsta fall får jag väl flasha in den gamla imagen av telefonen igen och göra om och rätt.

Visa signatur

///Arch