Netflix är sena på släppa Star Trek Discovery 😕

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Nov 2003

Netflix är sena på släppa Star Trek Discovery 😕

Har laddat ett tag för nya Star Trek serien som kommer på Netflix.
Releasedagen kommer (1 dag efter USA) och jag jobbar eftermiddag. Prefekt 😊😊
Lämnar barnen på skolan åker hem och laddar med lite frukost och kaffe för att sedan bänka sig framför Tv:n.
Hmm inget på nya releaser. Söker på serien och hittar infon nya avsnitt kommer 25:e september.
Visst 25:e är inte över men ändå. Serien finns tillgänglig på diverse sidor på nätet, men när man nu betar för en tjänst så vill ju jag kunna nyttja den.
Game of Thrones släpptes kl 03.00 varje måndag och jag trodde att samtliga serier släpptes vid den tiden.
Återstår att se om den kommer under dagen.

i5 4670k 4.0GHz |MSI Z87-S02 INET EDITION ATX | Corsair Vengeance 1600MHz 8GB | Asus GeForce GTX 980 Ti Strix Gaming DirectCU III | Fractal Design Define R4 Svart | Be quiet 730W | Samsung SSD 120GB | SilverStone Argon AR02 | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2004

Ja, morr. Jag laddade likadant. The besvikelse.

Mvh
David

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Uppfattat det som lite godtyckligt när netflix släpper avsnitt, men 9-10 brukar de senast ha varit ute de gånger jag laddat på morgonen.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Ep 1+2 finns tillgängliga nu iallafall, så om inte din eftermiddag börjar kl. 11 så hinner du nog.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Såg att episod 1 och 2 har kommit ut. Jag trodde att det var en film och inte serie, hört att den har haft mycket problem och troligen inte kommer att bli så bra. Först så tänkte jag inte se på'n då den verkar vara ganska ointressant och trailern var inte bra.

Kanske kommer att se första avsnittet bara för att se vad som är upp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Frejoh466:

Såg att episod 1 och 2 har kommit ut. Jag trodde att det var en film och inte serie, hört att den har haft mycket problem och troligen inte kommer att bli så bra. Först så tänkte jag inte se på'n då den verkar vara ganska ointressant och trailern var inte bra.

Kanske kommer att se första avsnittet bara för att se vad som är upp.

Den var fast i produktionscirkusen rätt länge innan den började spelas in, vilket kan betyda precis ingenting egentligen. Det var väl rätt många arga nördar som inte kunde acceptera att det var en kvinnlig kapten, så för dem lär det vara en fruktansvärd serie.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av keyser:

Den var fast i produktionscirkusen rätt länge innan den började spelas in, vilket kan betyda precis ingenting egentligen. Det var väl rätt många arga nördar som inte kunde acceptera att det var en kvinnlig kapten, så för dem lär det vara en fruktansvärd serie.

Det är sällan att det är för att det är kvinnlig skådespelare. Var väl inga arga "nördar" på Wonder Woman filmen? Vad jag har läst så är det mer att den vart R-rated då det verkar inte vara vad folk vill ha i sin Start Trek film/serie. Plus att det är inte ett bra täcken på att det tar så lång tid, då om allt var bra så skulle ju det inte ta sån lång tid att föröka fixat.

Du är väl samma folk som säger att den nya Ghostbuster filmen fick dålig kritik bara för att det var det var kvinnor i den. Själv så tyckte jag att den var skräp. Tror inte att folk vill att den ska vara dålig bara för att. Men har kollat på IMDB och ser inte bra ut just nu. Så får väl se.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Frejoh466:

Det är sällan att det är för att det är kvinnlig skådespelare. Var väl inga arga "nördar" på Wonder Woman filmen? Vad jag har läst så är det mer att den vart R-rated då det verkar inte vara vad folk vill ha i sin Start Trek film/serie. Plus att det är inte ett bra täcken på att det tar så lång tid, då om allt var bra så skulle ju det inte ta sån lång tid att föröka fixat.

Du är väl samma folk som säger att den nya Ghostbuster filmen fick dålig kritik bara för att det var det var kvinnor i den. Själv så tyckte jag att den var skräp. Tror inte att folk vill att den ska vara dålig bara för att. Men har kollat på IMDB och ser inte bra ut just nu. Så får väl se.

Oj oj, känsligt ämne.

Nya Ghostbusters-filmen var kass för att manuset var kasst (eller obefintligt?).
Helt säker på att samma skådisar kunde gjort en schysst film med ett ordentligt manus. Jag hade gärna sett en riktig uppföljare på originalen, t.ex. kunde tjejerna köpa upp firman av de gamla gubbarna som är trötta på att jaga spöken - för att få med lite inslag med den gamla ensemblen så kunde de vara tjejernas mentors under upplärningstiden, som riktiga roller.

Edit: Wonder Woman hade för övrigt varit en ganska märklig film med en manlig skådis i huvudrollen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Har kollat runt lite nu, och det verkar vara ganska så mixat.

Star trek fans tycker inte om den då den bryter mot lore vilket jag förstår är heresi. Största problemen verkar vara;

• För mörkt, Star trek ska vara mer posetiv

• Mycket drama

• De verkar inte tycka om huvudrollskådespelaren

• Filmfotografi verkar vara extremt skakig

Folk som inte är ett Star trek fan verkar dock tycka om den, är igen fan av Star trek, tycker bara om rymdfilmer som är i kort tillförsel.

Så kanske är bra? Fått upp lite av hoppet.

Skrivet av keyser:

Oj oj, känsligt ämne.

Du sa just att folk som inte tyckte om filmen var för att "nördar" inte ville ha kvinnlig skådespelare, inte för att filmen kanske var dålig utan för att de är sexistiska. Vilket ja, det är ett känsligt ämne i dagens samhälle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Frejoh466:

Folk som inte är ett Star trek fan verkar dock tycka om den

Låter som reboot-filmerna.
De har ingenting med Star Trek att göra, de är allmän rymdaction där folk av nån anledning heter likadant som karaktärerna i ST:TOS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Frejoh466:

Har kollat runt lite nu, och det verkar vara ganska så mixat.

Star trek fans tycker inte om den då den bryter mot lore vilket jag förstår är heresi. Största problemen verkar vara;

• För mörkt, Star trek ska vara mer posetiv

• Mycket drama

• De verkar inte tycka om huvudrollskådespelaren

• Filmfotografi verkar vara extremt skakig

Folk som inte är ett Star trek fan verkar dock tycka om den, är igen fan av Star trek, tycker bara om rymdfilmer som är i kort tillförsel.

Så kanske är bra? Fått upp lite av hoppet.

Kommer ge denna en chans, kommer säkert följa den då det är lite tunt med Scifi i serieformat just nu...
I folks ögon är jag nog en riktig Trekkie - sett alla filmerna och alla serierna - men jag är samtidigt helt öppen för lite förändring och uppdatering så länge andan finns kvar.

Citat:

Du sa just att folk som inte tyckte om filmen var för att "nördar" inte ville ha kvinnlig skådespelare, inte för att filmen kanske var dålig utan för att de är sexistiska. Vilket ja, det är ett känsligt ämne i dagens samhälle.

Jag sa att det fanns nördar som var arga, inte att alla nördar var arga eller att det var nördigt att vara arg. Det fanns ju de som gjorde en stor grej av det så snart det blev känt att de skulle ha en kvinnlig kapten. Vilket är rätt tragiskt. Star Trek som koncept har ju alltid varit tolerant med kön och raser i samarbete.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Awakeruad:

De har ingenting med Star Trek att göra, de är allmän rymdaction där folk av nån anledning heter likadant som karaktärerna i ST:TOS.

Tyckte att reboot-filmerna var ganska bra faktisk. Såg att några tyckte att den skulle ha varit bättre om det inte var Star trek, samt att det var för lite utforskning. Så de verkar använda namnet för att få fler tittare vilket, kanske är lite dumt eller genialt?

Nu ser jag dock lite fram emot att se vad allt handlar om. Är dock lite osäker på dramat då huvudkaraktären verkar vara lite ostabil. Men får väl se om någon timmer eller så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Nån som vet om den finns i 4K på Netflix?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

Okej nu har jag sett igenom avsnitten som finns på Netflix.

Skrivet av Awakeruad:

Detta citat tycker jag beskriver serien hittills, och jag tror inte att det kommer att ändras. Jag har sett alla Star Trek serier (inte den tecknade) och gillar i fallande ordning TNG, TOS, Voyager, DS9, Enterprise......
Detta är som Star Trek beaktat, rent skräp. Kunde inte bry mig mer på vilket kön skådespelarna har men de får ju allt träigt skådespeleri i serien hittills att framstå som Oscars-material.
Om de ska utspela sig i en alternativ tidslinje som de nya filmerna kan de väl vara tydliga med det? Filmerna var åtminstone det, annars så har de redan sabbat upp Kanon helt.
Det känns inte alls som star trek, var är de filosofiska frågorna, var är tron på att människan kan bättra sig själv?
Tror inte jag kommer fortsätta titta.

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Även om jag faktiskt älskar Shatner och den rollen han har i ToS så kan väl ingen här tycka att Star Trek någonsin haft bra skådespelarinsatser, eller?
Visst, Nimoy och Quinto är ju faktiskt bra skådisar och jag tycker verkligen om Quinto som Spock men för tusan, insatserna är i regel väldigt dåliga.

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av backspace:

Även om jag faktiskt älskar Shatner och den rollen han har i ToS så kan väl ingen här tycka att Star Trek någonsin haft bra skådespelarinsatser, eller?
Visst, Nimoy och Quinto är ju faktiskt bra skådisar och jag tycker verkligen om Quinto som Spock men för tusan, insatserna är i regel väldigt dåliga.

Jag tror det är lite "Ju förr desto bättre" över det hela.
Så fort något rebootas eller uppdateras så är det alltid det värsta som hänt. Gärna innan man gett det en chans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleftehamn
Registrerad
Dec 2002

Star Trek är inte på riktigt, så jag bryr mig into om, om nånting inte verkar vara efter canon. Det viktigaste är om det är bra eller ej. Bara sett första avsnittet och förhåller mig neutral men jag kommer fortsatt följa serien.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Sätt båda avsnitten nu.

Huvudkaraktären tycker jag inte om, känslomässigt tåg vrak. Vet inte mycket som sagt om Star trek lore, men även jag märkte att det var fel, bryr mig dock inte så mycket om det.

Den är väl meh. Ligger på samma plats som The Orville, dock så är The Orville så dum. Men kommer nog att fortsätta att kolla på Star trek och hoppas på att dramat inte drar iväg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Maj 2004

@RaveHole: Kollade precis i LG's netflix app och där går den inte upp i mer än 5.53Mb/s - 1080.
Men det är hdr (dolby vision). Lite märkligt då netflix trailern kör utan hdr men med 15Mb/s 2160

i7 6700k | Asus Z170 Pro Gaming | Gigabyte G1 Gaming 1070 | Corsair 16 GB DDR4 3000MHz C15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Orisons:

...var är tron på att människan kan bättra sig själv?

Verkligheten har kommit ikapp manusförfattarna.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2015

Ingen hatar Star Trek mer än Star Trek-fans. (citerat från en review på imdb)

Tycker detta summerar läget rätt bra. Trekkies har helt enkelt bara bestämt sig för att hata på denna serien sedan den först nämndes. Är det inte gnäll över könskvotering så är det gnäll över raskvotering, eller så gnäller man över att teknologin i serien är mer high-tech än orginalserien trots att den utspelar sig 10 år före. Kom igen, vem fan vill se en serie gjord 2017 som ser ut som den är inspelad med scensättning (och brist på cgi) anno 1960?

Hittills, baserat på två avsnitt, tycker jag serien verkar lovande. Effekterna håller hög kvalitet för att vara en serie. Har inga större problem med karaktärerna/skådisarna, trots lite stelt levererade repliker här och där. Något jag tror försvinner om skådisarna får tid att växa in i sina roller.
Därmed kvarstår frågan om handlingen i serien kan hålla kvar tittare, vilket är omöjligt att säga efter enbart två avsnitt, i synnerhet då det mer eller mindre är ett dubbelpilotavsnitt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Dr.Mabuse:

Verkligheten har kommit ikapp manusförfattarna.

star trek har speglat samtiden.
admiralen direkt kopia av donald trump, så det gick ju bra.
Klassisk kultur krock och ingen som lyssnar på den som vet och fattar nåt så går det åt helsike med.

Klockren start på serien i en modern tappning.
star trek nördar har inget liv ändå

Kvinnor är bättre astronauter då de tål stress bättre och tar bättre beslut.

Träna bort dyslexin. Ryzen 1600 - asus B350plus - sapphire 390 - Acer XG270HU 1440p 144hz - Samsung 850Pro 256gb - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb Kingston 3ghz - atcs 840 - Vattenkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av keyser:

Jag tror det är lite "Ju förr desto bättre" över det hela.

Fast grejen med Star Trek är att det var en utopi. Det utspelade sig i en framtid där pengar inte längre spelade någon roll (eftersom vemsomhelst kunde framställa vadsomhelst med en replikator) och där vetenskap, medicin och psykologi gått fram så mycket att alla allvarliga personlighetsproblem kunde fixas. Det fanns inga onda människor i federationen, federationen anföll aldrig andra, och allt drama kom från interaktion med andra, mindre välanpassade, civilisationer.
Det här började knaka i fogarna med Deep Space 9, och sen slängde prequels det helt över bord, t.ex. Kirk blev en självmordsbenägen jättebebis med daddy issues.
Jag menar, jag förstår varför man fimpade utopin - det är svårt att få till bra drama med välanpassade glada människor som inte bryr sig om pengar, men samtidigt var det det som skilde Star Trek från ett dussin andra sci-fi.
Varför ska man titta på Star Trek istället för The Expanse eller Firefly eller Star Wars när Star Trek bara är en ostigare version av Star Wars?
Det var den enda sci-fi utopin, man tycker den kunde ha fått fortsätta vara det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av elBenko:

Ingen hatar Star Trek mer än Star Trek-fans. (citerat från en review på imdb)
Tycker detta summerar läget rätt bra. Trekkies har helt enkelt bara bestämt sig för att hata på denna serien sedan den först nämndes. Är det inte gnäll över könskvotering så är det gnäll över raskvotering, eller så gnäller man över att teknologin i serien är mer high-tech än orginalserien trots att den utspelar sig 10 år före. Kom igen, vem fan vill se en serie gjord 2017 som ser ut som den är inspelad med scensättning (och brist på cgi) anno 1960?

De får använda vilken CGI de vill, bara det ser bra ut, men om en serie/film etablerar något så kan man väl hålla/förhålla sig till det om man vill göra en prequell. Annars kunde de väl bara ha gjort en eterföljare till tng/voyager då hade de ju haft fria(re) händer. Vissa av seriens teknik spelar ju en central roll, som "transporters".
Menar inte att den borde vara filmad så att den ser ut som TOS, bara den inte har teknik som inte "fanns" innan TOS.

Som sagt, gillar inte prequells som inte förhåller sig till källmaterialet, då kan de ju lika gärna fabulera något fritt än att försöka berätta en historia utifrån en given kontext.

Skrivet av Awakeruad:

Jag menar, jag förstår varför man fimpade utopin - det är svårt att få till bra drama med välanpassade glada människor som inte bryr sig om pengar, men samtidigt var det det som skilde Star Trek från ett dussin andra sci-fi.
Varför ska man titta på Star Trek istället för The Expanse eller Firefly eller Star Wars när Star Trek bara är en ostigare version av Star Wars?
Det var den enda sci-fi utopin, man tycker den kunde ha fått fortsätta vara det.

Håller helt med här, utopin var det som skilde Star Trek från resten. Nu är det bara en SF serie i bruset....

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Sep 2010

Hehe rätt fränt att man kan ha klingonska som subtitle.
https://imgur.com/a/Oeynp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Första avsnittet var iaf riktigt bra, produktionsmässigt känns de som filmer i kvalité. Kul!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2010

Såg precis de första två avsnitten. Jag tycker de verkar ok, men fy vad fel det känns att inte kunna se igenom hela säsongen i ett sträck

Dock så undrar jag, var dom tvungna att designa om Klingonernas utseende igen? Jag menar deras utseende gjordes ju om en gång och förklarades med ett virus. Nu ska ju denna serie utspela sig 10 år innan ST ToS, men dom ser då inte ut som i ToS. Undrar hur dom tänker "förklara" det.

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Såg första avsnittet idag. Är neutral än så länge, verkar ok men behöver se mer för att bilda en uppfattning.

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4,5Ghz | Asus GTX 970 black | 2x Intel 520 180gb, 2x WD blue 5tb | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Jumper ezbook 3 pro
Mobil: Xiaomi Redmi Note 3 pro SE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Har nu sett de två första avsnitten nu. Jag tyckte de var bra. Ljusår bättre än prequels.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Kan nog hålla med, jag tycker också den verkar helt OK.
Och jämnfört med Expanse så är ju detta rena rama paradiset när det gäller skådespelarinsatser, om man nu skall jämnföra.

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060