Star Trek: Discovery 🖖🚀🌠

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Rouge of Darkness:

helt Àrligt sen nÀr har nÄgon del av Star Trek varit speciellt bra skÄdespel?

tycker discovery inte Àr speciellt dÄligt skÄdespeleri jÀmfört med nÄgon av de andra visserligen inte sett nÄgot mellan voyager och discovery men ÀndÄ du kan inte pÄstÄ att det delvis dÄliga skÄdespeleriet inte Àr en del av humorn i Star Trek i de fram till voyager iaf.

sÄg f.ö. s3 hÀr om veckan dÄ jag hade missat at s3 hade slÀppts redan inte börjat pÄ s4 Àn.

Original och next gen. var riktigt bra skÄdisar.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz đŸ“č3080Ti STRIX OC 12GB đŸ“ŒCorsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify đŸ’œSamsung 970 EVO plus 500GB/1TB đŸ“șAsus PG348Q 34"

PermalÀnk
Medlem ★
●

Efter att ha sett fram till halva S4 mÄste jag sÀga att Discovery Àr en vÀldigt ojÀmn serie som har svÄrt att hitta sitt format. Stora skillnader mellan sÀsongerna - vilket i sig inte behöver vara dÄligt. Mycket kÀnslor, frÄn alla hÄll, lÄg grad av allvarlighet.

SÄ lÄngt tycks S4 vara den sÀmsta Star Trek-sÀsong jag sett. (Och jag har sett alla, de flesta minst 2x eller mer)

Star Trek the original series hade visserligen sina svackor, hur mÄnga antikinspirerade planeter kan det finnas liksom, men dÀr fanns Ätminstone en del toppar.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har medvetet valt att inte lÀsa igenom trÄden dÄ jag inte vill rÄka ut för spoliers, finns serien att se pÄ Paramount+?

LÀste att den skulle finnas att se gratis pÄ Pluto TV som Àr reklamfinansierat men det verkar vara regionslÄst, nÄgon som fÄtt det att fungera?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | NĂ€tverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av FireFox:

Har medvetet valt att inte lÀsa igenom trÄden dÄ jag inte vill rÄka ut för spoliers, finns serien att se pÄ Paramount+?

LÀste att den skulle finnas att se gratis pÄ Pluto TV som Àr reklamfinansierat men det verkar vara regionslÄst, nÄgon som fÄtt det att fungera?

SÀsong 4 finns Àven pÄ comhem play.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

PermalÀnk
Medlem
●

Jag började se Star Trek: Discovery S4 via Telia play för nÄgon vecka sedan.
HÀromdagen försvann serien dÀrifrÄn, sÄ jag drog igÄng SkyShowtime som jag Àr ganska sÀker pÄ hade serien...
Men nu finns den inte kvar dÀr heller. Playpilot sÀger att den inte finns att se i Sverige just nu, nÄgon som vet bÀttre?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Umbriel:

Jag började se Star Trek: Discovery S4 via Telia play för nÄgon vecka sedan.
HÀromdagen försvann serien dÀrifrÄn, sÄ jag drog igÄng SkyShowtime som jag Àr ganska sÀker pÄ hade serien...
Men nu finns den inte kvar dÀr heller. Playpilot sÀger att den inte finns att se i Sverige just nu, nÄgon som vet bÀttre?

Tror den fortfarande ligger pÄ Paramount+ vilken inte finns lÀngre i Sverige, men förhoppningsvis kommer den till SkyShowtime sÄ smÄningom.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av MacAllan:

Tror den fortfarande ligger pÄ Paramount+ vilken inte finns lÀngre i Sverige, men förhoppningsvis kommer den till SkyShowtime sÄ smÄningom.

Jag Àr ganska sÀker pÄ att den lÄg pÄ SkyShowtime förra veckan, och det var sÄ jag hade tillgÄng till den genom Telia Play, men nu Àr den borta... konstigt.
Star Trek: Strange new worlds finns pÄ SkyShowtime (och Àr det enda som finns dÀr som jag vill se och inte har sett Àn) sÄ jag fÄr gÄ direkt pÄ den istÀllet, fast den borde antagligen ses efter att man sett fÀrdigt Discovery?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Umbriel:

Jag Àr ganska sÀker pÄ att den lÄg pÄ SkyShowtime förra veckan, och det var sÄ jag hade tillgÄng till den genom Telia Play, men nu Àr den borta... konstigt.
Star Trek: Strange new worlds finns pÄ SkyShowtime (och Àr det enda som finns dÀr som jag vill se och inte har sett Àn) sÄ jag fÄr gÄ direkt pÄ den istÀllet, fast den borde antagligen ses efter att man sett fÀrdigt Discovery?

Nu har jag visserligen sett alla Discovery avsnitt, men jag tycker inte det gör nÄgot att hoppa pÄ Strange New Worlds innan du Àr klar med den.

Jag vet att Discovery aldrig flyttades över i samband med att Paramount+ försvann och blev SkyShowtime, efter det har jag bara kollat lite dÄ och dÄ om den kommit över, hur tanken Àr senare vet jag inte eftersom den ligger kvar pÄ Paramount+ i de regioner dÀr den finns kvar.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Umbriel:

Jag började se Star Trek: Discovery S4 via Telia play för nÄgon vecka sedan.
HÀromdagen försvann serien dÀrifrÄn, sÄ jag drog igÄng SkyShowtime som jag Àr ganska sÀker pÄ hade serien...
Men nu finns den inte kvar dÀr heller. Playpilot sÀger att den inte finns att se i Sverige just nu, nÄgon som vet bÀttre?

Finns pÄ min Tele2 Play verkar det som. Finns "prova en mÄnad gratis"-erbjudande tror jag. Eller 2 mÄnader. Eller 3. NÄgot iaf. SÄ, det kan man ju hoppa pÄ.

Annars finns nog serien "dÀr serier brukar finnas". JÀvla stört att serier kommer och gÄr hela tiden, en orsak till att jag tecknade mig för Netflix var för serierna X och Y, sedan hoppade de till Paramount, Amazon, och vad det nu var - men barnen Àr ju fast pÄ Netflix sÄ nu "kan" jag inte sÀga upp det...

https://www.tele2play.se/program/SH027882690000/star-trek:-di...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Pirum:

Finns pÄ min Tele2 Play verkar det som. Finns "prova en mÄnad gratis"-erbjudande tror jag. Eller 2 mÄnader. Eller 3. NÄgot iaf. SÄ, det kan man ju hoppa pÄ.

Annars finns nog serien "dÀr serier brukar finnas". JÀvla stört att serier kommer och gÄr hela tiden, en orsak till att jag tecknade mig för Netflix var för serierna X och Y, sedan hoppade de till Paramount, Amazon, och vad det nu var - men barnen Àr ju fast pÄ Netflix sÄ nu "kan" jag inte sÀga upp det...

https://www.tele2play.se/program/SH027882690000/star-trek:-di...

DÀr fanns det ja, tack för tipset!
TyvÀrr blev det stopp för mig pÄ "För att köpa streamingpaket behöver du ha ett aktivt mobilabonnemang eller abonnemang för fast eller mobilt bredband hos Tele2, Comviq eller Boxer."
Jag sÄg första avsnittet av Strange new worlds igÄr, det verkar bÀttre Àn Discovery, sÄ jag överlever.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Umbriel:

DÀr fanns det ja, tack för tipset!
TyvÀrr blev det stopp för mig pÄ "För att köpa streamingpaket behöver du ha ett aktivt mobilabonnemang eller abonnemang för fast eller mobilt bredband hos Tele2, Comviq eller Boxer."
Jag sÄg första avsnittet av Strange new worlds igÄr, det verkar bÀttre Àn Discovery, sÄ jag överlever.

Det Àr vÀl Paramount+ som tagit över sÀndningen av Star Trek: Discovery
Paramount+ ingÄr numera i Tele2:s större streamingpaket och dÀrför den Àven finns dÀr

Star Trek: Discovery” flyttar till Paramount+
https://www.moviezine.se/nyheter/star-trek-discovery-flyttar-...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av sp1k3n:

Det Àr vÀl Paramount+ som tagit över sÀndningen av Star Trek: Discovery
Paramount+ ingÄr numera i Tele2:s större streamingpaket och dÀrför den Àven finns dÀr

Star Trek: Discovery” flyttar till Paramount+
https://www.moviezine.se/nyheter/star-trek-discovery-flyttar-...

Jo det Àr sant, men sen efter det har ju Paramount+ och Sky slagits samman till SkyShowtime (samtidigt har Paramount+ förvunnit) och dÄ hoppades man ju pÄ att serierna skulle vara tillgÀngliga dÀr istÀllet.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Vilket trassel. Jag har visserligen Tele2-abb (Comviq) men har tele2 play eftersom jag har kabel-TV frÄn Comhem/Tele2 (inte ens inkopplat, det ingÄr i mitt boende), trodde alla kunde teckna det bara man betalade.

Hur som helst, Discovery kommer vÀl med sÀsong 5, fÄr se hur det blir dÄ.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

PermalÀnk
Medlem ★
●
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div anvÀndningsomrÄden). Har ett "par" andra stationÀra datorer ÄxÄ. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.