Star Trek: Discovery 🖖🚀🌠

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Elektroman:

Skrev detta i trÄden om Picard men hör egentligen mer hemma hÀr:

En sak mÄnga stör sig pÄ med Discovery Àr att sÄ mycket inte passar in vare sig i kontinuiteten eller i hela det Star Trek-universum som redan skapats i fem tidigare serier och mÄnga filmer. Det var som att skaparna av Disovery tÀnkte "Àh allt det dÀr tidigare kan vi bara spotta pÄ och skita i, för nu ska fan klingorna se ut som orcher och teknologin som anvÀnds ska vara mycket mer avancerad men vi ska ÀndÄ tvunget klÀmma in serien sÄ den kronologiskt utspelar sig före de andra".

De kunde LÄTT placerat serien senare i tiden, med en ANNAN ras en klingoner, sĂ„ kunde de gjort vafan de ville och de hade passat in i kontinuiteten. Men de hade uppenbarligen som syfte att Ă€ndra det som hundratals timmar tidigare serier redan etablerat sĂ„ det inte passar in.

Man mÄste ha viss förstÄelse för att Àven kuliss och kostym utvecklas. Det gÄr liksom inte att införa 80 talets klingons i en ny serie idag. Vi har ett helt annat mode och nivÄ idag Àn pÄ 80 talet. Dessutom Àr ju hela TV-serie formatet sen Star Trek sÀndes pÄ den "goda tiden" helt annorlunda. Det Àr inte heller trovÀrdig med dagens mÄtt att anvÀnda CRT skÀrmar inramade eller underbelysta glasskivor med tryck med blinkande glödlampor som kontrollpaneler. Skillnaden idag Àr vÀl som att jÀmföra TOS med TNG...

Sen tycker jag det ocksÄ Àr synd att man har valde det trÄkiga prequel spÄret. Men det fÄr vÀl bli en riktigt uppföljare med PIC sÄ fÄr vi försöka hoppas att ST utvecklas lite med nytt Ärhundrade.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av TobiasStockholm:

NĂ„gon mer som tyckte senaste Short treks var rolig? 😄
"The Trouble With Edward"

Vart hittade du denna? Hittar den inte i Netflix dÀr alla andra Short Treks finns

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Icte:

Vart hittade du denna? Hittar den inte i Netflix dÀr alla andra Short Treks finns

Ok, jag kör CBS Access via VPN

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av sunnis:

Man mÄste ha viss förstÄelse för att Àven kuliss och kostym utvecklas. Det gÄr liksom inte att införa 80 talets klingons i en ny serie idag. Vi har ett helt annat mode och nivÄ idag Àn pÄ 80 talet. Dessutom Àr ju hela TV-serie formatet sen Star Trek sÀndes pÄ den "goda tiden" helt annorlunda. Det Àr inte heller trovÀrdig med dagens mÄtt att anvÀnda CRT skÀrmar inramade eller underbelysta glasskivor med tryck med blinkande glödlampor som kontrollpaneler. Skillnaden idag Àr vÀl som att jÀmföra TOS med TNG...

Du missade poÀngen. Det som gör att folk stör sig pÄ detta Àr att det inte sakerna i sig, utan att det inte passar in i den tid och den rymd dÀr det har placerats.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

PermalÀnk
Inaktiv
●

Tittar igenom DSC igen och mÄnga hÄller vÀl inte med mig, men typ andra halvan av andra sÀsongen Àr för jÀvla bra.
Tror jag gillar andra sÀsongen av DSC mer Àn det vi sett av PIC Àn sÄ lÀnge.

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Inaktiv
●

omg!
Ser jÀkligt bra ut tycker jag. Men vi fÄr se.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Gillar verkligen den hÀr sÀsongen, ser fram emot varje avsnitt..

Ni som tycker att "det hÀr Àr inte Star Trek" osv, om vi lÀgger parallela vÀrldar och svamp-driv Ät sidan, vad tycker ni om den hÀr bilden av deras framtid?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

PermalÀnk
Medlem ★
●

Följer serien slaviskt.
Gillar den Àven om den inte alltid Àr som alla forna Startrek serier. Dock finns det ganska mÄnga olika sÄdana med olika besÀttning och olika uppbyggnad av serien.
Handlar kanske lite vÀl mycket ibland om Burnham vilket ibland kan kÀnns lite trist men allt som allt tycker jag de fÄr ihop det bra.

Ända jag alltid i dessa serier saknar Ă€r lite för lite krigande ;=)

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag tycker som mÄnga andra i trÄden att serien har fÄtt ett uppsving igen med denna sÀsongen. Det hade dock inte varit första gÄngen en sÀsong börjar starkt i STD och sedan blir sÀmre, och sÀmre för att till slut sluta kolla.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
SkÀrm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sÄn dÀr g-sync

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag tyckte de första 2 avsnitten kÀndes vÀldigt Star Wars-ish för att sedan i avsnitt 3 gÄ tillbaka till det lite mera normala. Tycker iaf att som de flesta att den börjat starkt. Men stör mig vÀldigt mkt pÄ simpla grejer som liksom aldrig störde mig i andra Star Trek serier.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

PermalÀnk
●

STD...

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

PermalÀnk
Inaktiv
●

Har du en STD bör du vÀnda dig till vÄrden, inte nÀmna det pÄ sweclockers.

Bortsett frÄn det, vad ville du sÀga med videorna?

PermalÀnk
●

Har sett sÀsong 3 nu nÄgra gÄnger. Tyckte att sÀsong 1 var okej, sÀsong 2 var mycket bÀttre. SÀsong 3 lyfte Ànnu mer!

Ska bli spÀnnande att se hur sÀsong 4 blir.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Nja, sÀmsta sÀsongen hittills. Hade sett fram emot att se Lorca igen i mirror universe men de teasade honom men skÄdisen ville vÀl inte vara med igen.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

PermalÀnk
Medlem ★
●

InstÀmmer med ovanstÄende postare. "Snyggt" och "lite spÀnnande" tycker jag Discovery varit, Àven bitvis under s3. Men nÀr vissa kÀnslomÀssiga huvudlösa beslut Àr OK och inte andra och till sist helt konstiga slutsatser dras, utan de bitvis lÀngre dialogerna om rÀtt/fel etik/moral grÄzoner som jag tycker karaktÀriserat Star Trek, sÄ kÀnns det som ..ytligt (vÀldigt PK men det Àr inte direkt störigt) popcorn. Det fanns liksom ingen vikt bakom nÄgot. TÀnker nog inte se nÄt mer.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

PermalÀnk
●
Skrivet av Karate Taco:

Nja, sÀmsta sÀsongen hittills. Hade sett fram emot att se Lorca igen i mirror universe men de teasade honom men skÄdisen ville vÀl inte vara med igen.

Skrivet av Kolsvart Katt:

InstÀmmer med ovanstÄende postare. "Snyggt" och "lite spÀnnande" tycker jag Discovery varit, Àven bitvis under s3. Men nÀr vissa kÀnslomÀssiga huvudlösa beslut Àr OK och inte andra och till sist helt konstiga slutsatser dras, utan de bitvis lÀngre dialogerna om rÀtt/fel etik/moral grÄzoner som jag tycker karaktÀriserat Star Trek, sÄ kÀnns det som ..ytligt (vÀldigt PK men det Àr inte direkt störigt) popcorn. Det fanns liksom ingen vikt bakom nÄgot. TÀnker nog inte se nÄt mer.

Är ju upp tiller vad ni tycker om serien, och huruvida ni vill titta eller inte samt huruvida ni vill kommentera i trĂ„den eller inte. Jag gillar dock Discovery Ă€n (Ă€ven om det finns saker jag kan tĂ€nak mig behöver förbĂ€ttras) och tĂ€nkte bemöta era inlĂ€gg.

Lorcas skÄdespelare har sagt att han gÀrna stÀller upp, sÄ att han inte var med kan bero pÄ COVID eller att han inte hade tid osv. HÄller med om att det blev lite antiklimax att han inte fanns med nÀr det handlade om jakten pÄ honom.

Jag tror besluten blev lite hipp som happ pÄ grund av att Burnham alltid fokuserat pÄ vad hon tror Àr bÀst, vilket Àr varför hon borde varit Kapten sedan lÀnge. Men pÄ grund av att hon inte var Kapten sÄ blev det friktion (vilket hon Àven fick skit för). Star Trek har alltid haft bekymret, och Discovery har inte riktigt hittat balansen Àn, med att ge lÄnga tal om etik osv samtidigt som de förklarar tydligt vad som Àr viktigt, eller sÄ ska det visas. Ibland förklarar serierna lite vÀl mycket för att slÄ fast vad berÀttelsen ska lÀra oss, och ibland förklaras det inte. Enligt mig hade TNG lite för mycket av "Picard ska likt en faders-figur förklara skillnaden mellan rÀtt och fel", pÄ samma sÀtt försöker Discovery sedan sÀsong 1 förklara att det Àr bÀttre att jobba ihop och inte ensam. TyvÀrr verkar det inte gÄtt hem riktigt utan det ledde till en hel sÀsong (denna nr 3) att tydliggöra detta i varje avsnitt Ànda tills ett citat visas i sista avsnittet.

Trots vissa saker jag skulle gjort annorlunda sÄ anser jag att Discovery har en tydlig Star Trek profil, och fyller en viktig funktion i vÀrlds-byggnadet just dÄ den serien Àr lite annorlunda (precis som alla andra serier ocksÄ har ett eget fokus).

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag ser mig nog som en trekkie och tyckte att Discovery började bra, men det har ju blivit hur löjligt som helst.
Just nu bestÄr storyn av att vi fÄr följa ett homosexuellt par, ett sÄ kallat icke-binÀrt par och en tjej, Tilly, som lika vÀl kunnat vara en karaktÀr i Gilmore Girls.

Är det framtiden?

Visa signatur

⚙ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
đŸ–„ïž Samsung Odyssey G8 OLED ⌚ Keychron Q4 60% đŸ–±ïž Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
đŸ“ș LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●
Skrivet av Dallen:

Jag ser mig nog som en trekkie och tyckte att Discovery började bra, men det har ju blivit hur löjligt som helst.
Just nu bestÄr storyn av att vi fÄr följa ett homosexuellt par, ett sÄ kallat icke-binÀrt par och en tjej, Tilly, som lika vÀl kunnat vara en karaktÀr i Gilmore Girls.

Är det framtiden?

Jag ser mig vÀl ocksÄ som trekkie och har faktiskt gett upp pÄ serien helt nu. Har skippat S4 helt och inte sett klart S3 heller.
Vilka Àr det icke-binÀra paret?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Thomas:

Jag ser mig vÀl ocksÄ som trekkie och har faktiskt gett upp pÄ serien helt nu. Har skippat S4 helt och inte sett klart S3 heller.
Vilka Àr det icke-binÀra paret?

Ok, lite bakgrund, den "blÄhÄriga" har dött och har inte nÄgon fysisk kropp, utan existerat som nÄgot vÀsen kopplat till den andra. Men i det senaste avsnittet lyckades nÄgon form av munk förena detta vÀsen med en artificiell kropp...

SÄ det lÀr vÀl snart bli lite mer "fysisk" romance Àven dÀr, likt det vi ser nedanför frÄn det homosexuella paret.

Nu undrar man givetvis hur dessa kÀrlekshistorier slutar. SpÀnningen Àr minst sagt olidlig.

Visa signatur

⚙ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
đŸ–„ïž Samsung Odyssey G8 OLED ⌚ Keychron Q4 60% đŸ–±ïž Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
đŸ“ș LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Thomas:

Jag ser mig vÀl ocksÄ som trekkie och har faktiskt gett upp pÄ serien helt nu. Har skippat S4 helt och inte sett klart S3 heller.
Vilka Àr det icke-binÀra paret?

Samma hÀr, Àr en sci-fi narkoman men Star Trek har dött nu. Började ok med battle of the binary stars med ganska bra upplÀgg för konflikt med Klingons, kapten Pike var helt ok ocksÄ sÄ jag gav serien en chans ett tag. Om jag ska försöka hitta nÄgonting positivt sÄ Àr det karaktÀren Saru.

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Dallen, Star Trek gone woke !

Kanske lite spoiler alert eller ?

Den hÀr sÀsongen Àr inte nÄgot vidare tycker jag. Dom besöker lite olika platser, man försöker bygga upp "the federation" igen, slÀng in Ànnu mer woke smörja och krydda med HBTQ pÄ det, sÄ blir allt bra. LÀgg till det konstiga fenomenet som förstör planeter och Àr nÄgot konstigt monster som ska bekÀmpas eller stoppas, typ ?

Nej, sÀsong ett var mycket bra och sÀsong tvÄ blev lite sÀmre men var OK. Nu med sÀsong tre tycker jag dom tappade bort sig helt, om det blir en sÀsong fyra sÄ kanske man kan ha överseende med att sÀsong tre blev dÄlig för att dom mer eller mindre fick börja om med en hel del nya trÄdar. Jag Àr lÄngt ifrÄn nÄgon nörd utan tittar mer för jag gillar fantasy och scifi men jag kan inte sÀga att sÀsong tre Àr bra, snarare att man kan ta sig igenom den utan att lida allt för mycket.

Vem vet, det kanske bli bÀttre eller sÄ kanske man förstÄr mer nÀr man fÄr se hur det hÀnger ihop lÀngre fram i sÀsongen. Eller kanske sÀsong fyra om det blir en sÄdan förklarar mer ?

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av DennisOlof:

woke smörja och krydda med HBTQ pÄ det

Ey, du beskrev nyss hela Netflix affÀrsidé i 8 ord

TyvÀrr lite för mÄnga tomtar som har lite för mycket att sÀga till om i deras produktioner fortfarande.

Tyckte S1 och 2 var helt ok, men sen gick det fort utför.

Visa signatur

Mr. Scriptman

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Lagerlöf, jaha, HAHAHA sÀger du det

Jag har inget emot HBTQ eller minoriteter men jag tycker inte detta ska finnas i allt, överallt hela tiden. S01 var otroligt bra och S02 nÄgot sÀmre, men jag förstÄr inte riktigt vad man vill uppnÄ med S03 för det Àr nÀstan som det blev en ny serie helt plötsligt dÀr det nÀstan inte finns nÄgot kvar frÄn S01 och S02 annat Àn att man har referenser till det etc.

JÀmför man med andra Star Trek som Voyager etc. DÀr var ju röda trÄden hela tiden att dom skulle ta sig hem. Eller DS9 dÀr sjÀlva basen var rymdstationen. Nu var det sÄ lÀnge sedan jag sÄg dessa sÄ jag minns inte sÄ mycket av det men serierna var lite mer linjÀra och hoppade inte allt för mycket mellan dÄtid och framtid. Men det kanske bara Àr jag som uppfattat det sÄ ?

Nu kommer jag inte sluta titta bara för det dÄ jag Àr beroende av att titta pÄ fantasy och scifi

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DennisOlof:

Vem vet, det kanske bli bÀttre eller sÄ kanske man förstÄr mer nÀr man fÄr se hur det hÀnger ihop lÀngre fram i sÀsongen. Eller kanske sÀsong fyra om det blir en sÄdan förklarar mer ?

comhem play+ har fem avsnitt av sÀsong 4 just nu av Star Trek Discovery

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Kommer Star Trek Discovery kÀnnas mer vuxet igen, eller Àr framtiden barnslighet och dÄligt skÄdespel?

Kikade pÄ avsnittet dÀr de Àr strandade, Tilly och kadetter? pÄ en snöplanet och det kÀndes verkligen som att kika pÄ Lost in Space fast betydligt mer barnsligt.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Thomas:

Jag ser mig vÀl ocksÄ som trekkie och har faktiskt gett upp pÄ serien helt nu. Har skippat S4 helt och inte sett klart S3 heller.
Vilka Àr det icke-binÀra paret?

lol.. jag Àr en trekkie till 100... har missat helt och hÄllet att det finns S4 ute... sÀger vÀldigt mycket om hur skit och icke star trek jag tycker serien Àr :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Nozomi:

Kommer Star Trek Discovery kÀnnas mer vuxet igen, eller Àr framtiden barnslighet och dÄligt skÄdespel?

Kikade pÄ avsnittet dÀr de Àr strandade, Tilly och kadetter? pÄ en snöplanet och det kÀndes verkligen som att kika pÄ Lost in Space fast betydligt mer barnsligt.

helt Àrligt sen nÀr har nÄgon del av Star Trek varit speciellt bra skÄdespel?

tycker discovery inte Àr speciellt dÄligt skÄdespeleri jÀmfört med nÄgon av de andra visserligen inte sett nÄgot mellan voyager och discovery men ÀndÄ du kan inte pÄstÄ att det delvis dÄliga skÄdespeleriet inte Àr en del av humorn i Star Trek i de fram till voyager iaf.

sÄg f.ö. s3 hÀr om veckan dÄ jag hade missat at s3 hade slÀppts redan inte börjat pÄ s4 Àn.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bÀsta gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bÀsta gratisprogrammen för Windows

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Rouge of Darkness:

helt Àrligt sen nÀr har nÄgon del av Star Trek varit speciellt bra skÄdespel?

tycker discovery inte Àr speciellt dÄligt skÄdespeleri jÀmfört med nÄgon av de andra visserligen inte sett nÄgot mellan voyager och discovery men ÀndÄ du kan inte pÄstÄ att det delvis dÄliga skÄdespeleriet inte Àr en del av humorn i Star Trek i de fram till voyager iaf.

sÄg f.ö. s3 hÀr om veckan dÄ jag hade missat at s3 hade slÀppts redan inte börjat pÄ s4 Àn.

Man jÀmför vÀl med andra serier som finns i samma Ärtionde!
The Original Series var ju cheesy men pÄ den tiden ansÄgs serien vÀl som seriös med lite humor.
The Next Generation hade halvkasst skÄdespel men ÀndÄ mer humoristisk bÄde i hur det ser ut och hur de beter sig, sÄ gick att se förbi det.

STD Àr en serie som kÀnns seriös med en mer allvarlig ton hela tiden. Inte humoristisk, nÄgonsin. SÄ gÄr inte se förbi det pÄ samma sÀtt.

Lost in Space som bestÄr av frÀmst barn och nÄgra vuxna, precis som Stranger Things, tycker jag har bÀttre skÄdespeleri Àn Discovery har med jÀmna mellanrum. En serie vars cast bestÄr av i stort sett bara vuxna. Michael Burnham har sina perioder av dÄligt skÄdespeleri men Àr för det mesta helt okej. Saru Àr faktiskt rÀtt bra likasÄ Georgiou. Resten av dem kÀnns, som att de har blivit upplockade frÄn en drop-in audition frÄn typ American Idol eller Americas Got Talent. Det Àr ju ocksÄ en serie, man vill att fler karaktÀrer Àr involverade, mer backstory m.m. STD har en bridge crew pÄ 6? personer men vi kÀnner typ bara Tilly och Burnham av dessa. SÄ det blir svÄrt att sympatisera eller ens bry sig om dem ifall de blir skadade eller sÄ.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Nozomi:

Man jÀmför vÀl med andra serier som finns i samma Ärtionde!
The Original Series var ju cheesy men pÄ den tiden ansÄgs serien vÀl som seriös med lite humor.
The Next Generation hade halvkasst skÄdespel men ÀndÄ mer humoristisk bÄde i hur det ser ut och hur de beter sig, sÄ gick att se förbi det.

STD Àr en serie som kÀnns seriös med en mer allvarlig ton hela tiden. Inte humoristisk, nÄgonsin. SÄ gÄr inte se förbi det pÄ samma sÀtt.

Det Àr mycket försök till humor, det Àr bara att det Àr den typ av humor man inte skrattar Ät. Tilly Àr nog t.ex. menad att vara rolig, men det Àr extremt jobbigt att lyssna pÄ henne dÄ det enda jag hör Àr ett nervvrak som pratar fort. Brukar bli att jag tittar pÄ telefonen nÀr det handlar om henne

Eller som i senaste avsnittet dÀr Gray har en konversation med skeppets AI, dÀr var det ocksÄ nÄgra försök till humor men inget som gick hem hos mig dÀr heller. Sen hjÀlper det inte att hen-varelsen ocksÄ Àr den sÀmsta skÄdespelaren jag nÄgonsin sett, man ser verkligen hur lost hela personen Àr i sin verkliga identitet.

Visa signatur

⚙ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
đŸ–„ïž Samsung Odyssey G8 OLED ⌚ Keychron Q4 60% đŸ–±ïž Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
đŸ“ș LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4