Permalänk
Medlem

Nån med comhem CA modul?

Hej

Har idag en TiVobox och funderar på att skaffa CA modul. Det jag undrar är: Kommer jag fortfarande att kunna spela in program via tvguiden då ???

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Beror väl på TVn?
Jag har en Panasonic VT30 och kör CA modul och ingen box. Har kopplat in en extern hårddisk så att jag kan spela in program.
Men det är bara en mottagare så jag kan inte kolla på ett program och spela in ett annat samtidigt. Och det går inte att spela in från de analoga kanalerna.

Permalänk
Medlem

Som jag fattat det använder inte comhem CA-modulen i Tivo-boxen. När jag körde med CA-modul i en annan box samtidigt som Tivo i tivo-boxen var jag tvungen att ha syskonabonnemang för att få ett programkort att ha i CA-modulen.

Men visst då gick det att spela in som vanligt i tivo-boxen. Sedan hur det funkar att spela in i boxen som har CA-modulen beror ju på den boxens eventuella inspelningsfunktion. Numera har vi tv via fiber så jag har lagt ner användning av CA-modul men gissar det funkar på samma sätt fortfarande.

Permalänk
Medlem

Ok låter som att jag får behålla boxen då... Så smidigt att kolla tv.guiden ett par dar framåt o bara trycka rec. Sjukt att boxen ska behöva vara så förbaskat stor bara.

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

@Bosse78:
Vi har en CA modul för boxer. Det beror på TV hurvida du kan spela in. Vi har en smarttv där vi har en hdd inkopplad och vi kan pausa/spela in m h a hdd.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

@Bosse78:
Vi har en CA modul för boxer. Det beror på TV hurvida du kan spela in. Vi har en smarttv där vi har en hdd inkopplad och vi kan pausa/spela in m h a hdd.

Så du har alltså exakt samma funktioner som med boxen ?

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga att TVn i mitt fall är en Philips 55POS9002

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

@Bosse78:
Troligen japp äger dock inte just den boxen du har, ville bara informera om att det går pausa och spela in med CA modul, beroende på tvn. Jag tycker det var smidigare än att ha en extra box. Inga sladdar, tar ingen plats, mindre problem och administration. Har tyvärr inte exakta modellnr på tv men det är en Philips 3D, köpt på elgiganten för 4 år sen har jag för mig, i samband med mellandagsrean. Något buggig mjukvara dock
Vi spelar antingen in samtidigt som vi ser på ett program eller så kan man via en tv-guide välja det man vill spela in bara. Så löser det sig, direkt till en HDD. Med en 2,5" disk kan man klistra fast den med karborreband bakom tv också. Tycker det är kanon!

Edit: Ska se om jag kan rota fram modellnummret... 47PFL6678S,

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Om fler undrar så kommer här svaret från Com Hem:

"Modulen kommer inte göra så att de digitala kanalerna blir tillgängliga för inspelning via extern hårdvara. Det som kodas av är ett ev programkort som ger tillgänglighet för tvn att visa kanalerna. Inspelning via extern hårdvara kommer aldrig låsas upp.

Det blir ingen skillnad om ni har en modul i tvn eller inte om ni inte har ett abonnemang med programport just för att kunna se kanalerna"

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850