Samsung Galaxy Note 8 testas av 99

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Visst stora klumpar båda 2st, men Galaxy Note8 är mycket större och det är problem med att få plats den i byxfickor och liknande:

Galaxy Note8
Dimensions: 162.5 x 74.8 x 8.6 mm
Weight: 195 g

iPhoneX
Dimensions: 143.6 x 70.9 x 7.7 mm
Weight 174 g

Bortser vi från detta så är Galaxy Note8 utrustad med en stylespinne för att kunna göra finlir, nästan alla användarna på en iPhoneX skulle inte ens vilja ha en sådan penna i deras telefon.
Det är alltså telefoner för lite olika målgrupper precis som stadsjeepar och sedaner, det innebär dock inte att folk ibland inte har båda eller byter ibland.

För mig är Galaxy Note8 någon som har sin mobil som en portabel dator, man kan fjärrstyra sin egen dator på denna och göra allt som att rita i cad om man vill. (ja, det fungerar också på min 3000kr telefon, men större skärm + penna gör mycket)

Och ja det finns fina sedaner, som Tesla Model S som passar bra ihop med image för de som köper en iPhoneX.

Var på väg att trycka "gilla" på ditt inlägg, men sen läste jag sista stycket. Vem fan köper en telefon eller en bil för "image"? Kan inte tänka mig att det är en så stor del av alla konsumenter. Eller finns det ordentliga belägg för att jag har fel?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

@loevet: Tjena. ja om det laggar vid strömsparläget har jag ingen aning om det gör det säkert. Men märkligt, jag har 3 sidor med appar, när jag swipar "upp" för appar kan jag inte hur många gånger jag ens försöker framkalla något lagg. varken vid "öppna appskärmarna" eller höger och vänster inne på appskärmarna?

Skummt, kanske har du ett måndagsex. Dock så har jag läst liknande av någon annan recensent heller, verkar bara vara vissa som kan upprepa det dock?

min note är det snabbaste jag sett mobilväg. Om någon kan visa hur jag skall framkalla lagg så berätta gärna.

PS: "edge" fördelarna i note8 är helt amazing. har alla hemautomationsappar där så ett swipe och du kontrollerar ditt hem. (istället för att leta upp appen osv).

PS. vilken app för fjärrstyrning av telen skall man köra för att få stylusen att funka bra?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

@spikfavoriten: Jag märker också av lagget,men bara när jag kör Samsungs launcher. Sen jag installerade Nova Launcher har jag inte märkt av lagg en enda gång, och då är jag ändå rätt känslig. har kört Nova i fyra år nu, och det enda som är synd är att man blir av med en del av Samsungs widgets.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

@Sgt. Stinger: berätta exakt hur jag skall göra för att uppleva lagget xD

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Spelar nog ingen roll hur länge 99 har bytt inriktning
Bland oss som fortfarande minns mac fansiten, så blir det väldigt svårt att ta något på allvar som skrivs där.

Även om de inte alls är samma sida.

Fattar inte varför de har EDGE på telefonerna. Vad är fördelen med det? Finns ingen?

Visa signatur
Permalänk

@The_Fatrix:

1. Snyggt
2. Extra space för kortkommandon och kantpaneler

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

@spikfavoriten: Jag får framedrops när jag tar fram app drawer eller bixby home 90% av gångerna. Bekräftat med GPU rendering profile i developer options (vet inte vad det heter på svenska då min telefon är inställd på engelska)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5