Fredagspanelen 141: Pinnacle Ridge i början av 2018 och Cannon Lake försenas igen

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 141: Pinnacle Ridge i början av 2018 och Cannon Lake försenas igen

Det är åter dags för Fredagspanelen, där Jonas och Jacob pratar om senaste processornytt från Intel, framtiden för AMD på 12 nanometer och rykten om Geforce GTX 1070 Ti.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Streamen låser sig med snurrande hjulet hela tiden för mig. Internet funkar perfekt...

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Beklagar för allt strul med streamen. Något vill inte att vi ska streama, men vi ger oss inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det här var ju tråkigt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det är strul med uppkopplingen gentemot vår leverantör. Vi försöker lösa detta och drar igång igen senare i eftermiddag!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Beklagar för allt strul med streamen. Något vill inte att vi ska streama, men vi ger oss inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör hårt

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Det är strul med uppkopplingen gentemot vår leverantör. Vi försöker lösa detta och drar igång igen senare i eftermiddag!

MRW Fredagspanelen får tekniska problem

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Nu ska problemet vara löst (bandbreddsrelaterat) och vi kör igen vid 14:00!

Ber om ursäkt för strulet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nu ska problemet vara löst (bandbreddsrelaterat) och vi kör igen vid 14:00!

Ber om ursäkt för strulet!

Ingen fara vi kan vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sitter här, ivrig som jag e med pizza i högsta hugg o väntar på att streamn ska börja.
See ya at 14.00

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

Bra med 14 hinner man göra dailies i WoW

Permalänk
Medlem

Tack! Fredagspanelen är alltid värd att vänta på.

Visa signatur

janee

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Albinfiskare:

MRW Fredagspanelen får tekniska problem

http://i66.tinypic.com/sne49j.jpg

Summerar hur jag kände. Sen gick jag iväg och köpte Lego, då lekte livet igen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Klipp videon så att videon börjar vid 1s istället för runt en minut in.

Inte för det är viktigt men I5 har visst haft HT på desktop. Gamla I5 600 serien (tror alla i den serien var 2c 4t) http://www.sweclockers.com/test/12082-core-i7-875k-och-core-i...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vad kommer det sig att Intel behandlar den Nordiska marknaden som de gör? Känner att jag har missat nått angående det. Var det nån nyhet om det? eller var det nått som hände lite under en längre tid och sen försvann intresset att ge den nordiska marknaden test produkter helt och hållet?

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Skrivet av AKA_Rappen:

Vad kommer det sig att Intel behandlar den Nordiska marknaden som de gör? Känner att jag har missat nått angående det. Var det nån nyhet om det? eller var det nått som hände lite under en längre tid och sen försvann intresset att ge den nordiska marknaden test produkter helt och hållet?

Det bor ju ganska få männsikor här jämfört med ex Tyskland, Storbritannien och Frankrike som alla 3 har fler invånare än norden . Och vi kan ju få informationen genom internet i vilket fall så det är ingen större förlust.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det bor ju ganska få männsikor här jämfört med ex Tyskland, Storbritannien och Frankrike som alla 3 har fler invånare än norden . Och vi kan ju få informationen genom internet i vilket fall så det är ingen större förlust.

Misstänkte väl att det var en anledningen till stoppet. Men tråkigt för Sweclockers att de inte kan få direkt ifrån företaget utan måste gå via moderkortstillverkare t.ex. Men så länge de får in sakerna för test så spelar det väl kanske ingen roll.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Inaktiv

Vad menar Jakob att det är värt att vänta på Cannon Lake för bärbara? Kommer inte Coffe Lake för bärbara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Summerar hur jag kände. Sen gick jag iväg och köpte Lego, då lekte livet igen.

Berätta mer, vilken modell köpte du?

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Darnatin:

Berätta mer, vilken modell köpte du?

Det blev inte roligare än Lego Classic Skaparlåda i färgerna Röd, Grön och Blå (har Orange sedan tidigare) och två gröna basplattor! Till en snart fyraårig pojke som börjat bygga med riktigt Lego istället för Duplo.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner