Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Första intryck av Sony 65XE9005

Igår sprättade jag kartongen och nu är det ingen återvändo då den är köpt på HBB.

Gick från en Samsung ue55hu8505 inköpt Juni 2014 för 24 990:- det är den jag refererar till nedan.

Har till en början ställt in bilden efter rtings rekommendationer.

Kommer uppdatera över tid men detta har jag märkt efter 3-4 timmars tittande.

Uppkopplingen är med tråd och nerfart på ca 250 Mbit

HBO har ännu inte kommit till Android TV, får casta och det funkar sådär. Tar rätt lång tid för allt att start med tv:ns inbyggda castfunktion.

Netflix funkar som det ska, inte märkt något där. Bilden är bra men inte så man trillar av stolen och tänker shit va det har hänt mycket på 3 år.

Viaplay finns att ladda ner från Appstore men bilden på vissa program är bedrövlig. På gammalt material som Fraiser eller Seinfeld är bilden kass jämfört med hur det såg ut på Samsung. Vet inte om det är Sonys uppskalning som är dålig eller appen i sig.

När jag castar Viaplay från mobilen blir det lite bättre bild men inte nära det Samsungen har. Om man testar andra filmer som är nyare eller tecknat så ser det ok ut men inte mer.

Om jag är inne på någon app och vill tillbaka till tv så hamnar den alltid på kanal 26 ( TV6 HD hos Comhem ) och inte kanalen jag var på innan, verkar också vara så att TV startar på kanal 26 när den startar efter avstängning. Kanske en inställning jag ännu inte hittat.

Det var lite av vad jag sett såhär långt. Android TV får man utforska mer men det är ingen wow såhär långt.

Har ni andra upplevt liknande eller har motsatt erfarenhet av Sonys modeller får ni gärna kommentera.

En tanke är att man skulle väntat in LG B7 65" till BF eller mellandagsrea men ibland tar köptarmen över och man handlar.

Har ni frågor på något ni vill jag ska testa med TV:n så fråga på.

/ Johan