Sony lanserar nytt Playstation VR-headset med uppdaterad design

Permalänk
Melding Plague

Sony lanserar nytt Playstation VR-headset med uppdaterad design

Cirka ett år efter lanseringen släpper nu Sony en ny version av Playsation VR, där de största nyheterna är inbyggda in-ear-hörlurar och stöd för HDR passthrough.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Jag hade hoppats på bättre upplösning och uppdateringsfrekvens om man använder det i samband med PS4 pro.
Då hade jag nog slagit till och inhandlat en, men nu skiter jag i det.
Det ska vara rätt dålig upplevelse om man inte är en neandertalare som de flesta konsumenter

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Sony tar små steg i rätt riktning iaf, men det är ett tag kvar tills jag personligen överväger ett köp iaf.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Bra! Väntar nu med spänning på att Occulus & HTC också uppgraderar sina. De verkar inte ha lika snabba upgraderingscykler, förhoppningsvis betyder det att det är mer rejäla uppgraderingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Jag hade hoppats på bättre upplösning och uppdateringsfrekvens om man använder det i samband med PS4 pro.
Då hade jag nog slagit till och inhandlat en, men nu skiter jag i det.
Det ska vara rätt dålig upplevelse om man inte är en neandertalare som de flesta konsumenter

Skulle säga att upplevelsen redan är rätt så bra med PSVR rent optiskt, flaskhalsen ligger definitivt i PS4-hårdvaran i sig. Ligger nästan i klass med min Oculus Rift CV1.

Skrivet av deltascu:

Bra! Väntar nu med spänning på att Occulus & HTC också uppgraderar sina. De verkar inte ha lika snabba upgraderingscykler, förhoppningsvis betyder det att det är mer rejäla uppgraderingar.

De uppdateras ständigt men inte den optiska delen (Skärmupplösning, uppdateringsfrekvens, linser) eftersom det helt enkelt är svårt att ta vara på det. Faktum är att väldigt få personer sitter på löjligt snabba grafikprocessorer, vi är ju alla datorentusiater här.

Oculus Rift CV1 uppdaterades två månader sedan med en ny facial interface som är avsevärt skönare än den tidigare, och HTC Vive uppdaterades med nya lighthouses tidigare under sommaren. Så, små steg är det som gäller inom VR!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Inaktiv

Så länge VR säljer över huvud taget är jag nöjd. Tekniken behöver förfinas, och det sker bara om det säljer tillräckligt across the board.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jämfört med den nuvarande modellen har den nya en uppdaterad design, där in-ear-hörlurar nu kommer inbyggda direkt i headsetet.

Kul om andra vill testa att alla får dela samma in-ear-hörlurar.
Sharing earwax is caring ?

Permalänk

@GuessWho: då tar man ju självklart vanligt headset som man delar?
sony's egna headset är trådlöst exempelvis.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

är det 400 kr kemikalieskatt på denna också?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jag vill helst ha trådlöst, men det lär nog dröja.

Tycker inte det finns så många bra titlar än i VR på PS4 och VR brillor är dyrare än konsolen!

Tycker det är väldigt låg upplösning på PS4 VR ser typ ut som Xbox 360

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB