Permalänk
Medlem

Belysning bakom skärmen.

Hej kan nog ge något bra exempel på belysning jag kan ha bakom min skärm som hjälp mot att mina ögon blir irriterande i vissa spel såsom rocket league där ljuset är väldigt starkt för mina ögon.

Visa signatur

8700k 4,9ghz ~ 6900xt ~ 16gb ram 3200mhz ~ Corsair RM850X

Permalänk
Medlem

@Sibbe90:
En liten bords lampa som man ställer bakom skärmen, fungerar utmärkt.
Eller en vägglampa som sitter bakom skärmen, kan sitta lite högre upp, men inte alltför högt eftersom effekten då går förlorad.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Sibbe90:

Hej kan nog ge något bra exempel på belysning jag kan ha bakom min skärm som hjälp mot att mina ögon blir irriterande i vissa spel såsom rocket league där ljuset är väldigt starkt för mina ögon.

Du har inte testat och sänka ljusstyrkan på skärmen?? Hjälper en hel del.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Valfri LED-slinga, finns att köpa på bl.a. IKEA för någon hundring. Edit: Se även till att spela i ett väl upplyst rum men det känns självklart. Man ser ibland bilder på folks datorhörnor här på Sweclockers och man känner nästan hur det svider i ögonen bara man ser hur de sitter där i mörkret.

Själv har jag både en skrivbordslampa bredvid skärmen samt en golvlampa i anslutning till skrivbordet men funderar trots det på att även installera en LED-list på baksidan av skrivbordet.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz