Spel kraschar av internet samt msi afterburner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Spel kraschar av internet samt msi afterburner

Tjena. Vet inte om jag placerat tråden rätt men jag har problem med både TheHunter samt Playerunkown.

Playerunkown har funkat utan problem fram tills några dagar sen, då kraschar det vid uppstart, via Steam och spelet vill att man ska skicka in kraschreport. Men drar jag ut internetsladden så funkar det klockrent som vanligt. Så lösningen jag gjort är att dra ut internetsladden, starta spelet och sen i med sladden igen så kan jag spela.

Med The Hunter så kraschar spelet direkt vid uppstart med kraschreport om jag har Msi Afterburner igång.
Jag kan sedan starta Msi Afterburner efter jag startat spelet men overlayen syns ej, jag vill ju se min gpu och cpu användning och temp som jag alltid haft.

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2011

Att PUBG crashar vid uppstart händer för alla, ibland händer det 4 ggr i rad och ibland aldrig.

Dator: Intel I7 8700k | GTX 1080 | MSI KraitGaming | Corsair 16GB | 500GB SSD | R4 Fönster | Evga SuperNova G2 750 |
Skärmar: BenQ 24 120Hz | Asus 24 144Hz |
Tangentbord/Mus/Lurar: Ducky SHINE 3 TKL MX Red | Sensei | Sennheiser PC373D |
Tillbehör: Ducky Wrist Rest | SteelSeries QcK+ | Telefon: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Relive:

Att PUBG crashar vid uppstart händer för alla, ibland händer det 4 ggr i rad och ibland aldrig.

Men det konstiga är att de uppstod helt plötsligt, det går ej att öppna öht med internetsladden inkopplad men så fort jag drar ut den så startar det direkt..

Skickades från m.sweclockers.com

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix