Forumdelen sponsras av

Relativt ny Eizo-skärm med död pixel

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Relativt ny Eizo-skärm med död pixel

Det är alltså en död vit pixel mot svart bakgrund och köptes från Dustin. Eizo tillåter bara noll pixelfel inom ett halvår från köpet men då skärmen är några månader över det så hamnar jag utanför.

Kan jag reklamera skärmen hos Dustin där den är inköpt? Den var inte billig då den som ny ligger nästan runt 8000kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Mar 2009

Kontakta Eizo direkt

i7 6700K | Asus 1080 Strix | Maximus VIII Gene | 32GB 2666mhz | 1TB SSD | RM650x | H80i | Jonsbo UMX3 | O2+ODAC | AOC Q3277PQU | Fidelio X2

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av -ronz:

Kontakta Eizo direkt

Tack! Har haft kontakt med dem förut. Fick bra intryck av dem med deras support i början men plötsligt så slutade de svara mitt i mailkonversationerna. Jag hoppas verkligen de svarar denna gång annars gör jag reklamation hos Dustin.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd flyttad -> Skärmar*

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland / Kiruna
Registrerad
Feb 2002

Så pixelgarantin gäller bara under 6 månader? Efter det så måste panelen helt och hållet haverera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Tråkigt, men stör den verkligen så mycket? Gissar på att det är en 2560*1440-skärm, 27 tum?
De har trots allt rätt små pixlar. Skulle försöka att inte tänka så mycket på det. Men det kan nog vara svårt nu när du retat upp dig på den och så väl vet var den sitter.

Finns program som UDpixel (udpix.fr) men de flesta brukar inte ha någon direkt framgång med dem.

««« »»»

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av GooGeL:

Så pixelgarantin gäller bara under 6 månader? Efter det så måste panelen helt och hållet haverera?

Enligt Eizo ja tydligen fast de tog emot min skärm ändå.

Skrivet av Jonte[YoT]:

Tråkigt, men stör den verkligen så mycket? Gissar på att det är en 2560*1440-skärm, 27 tum?
De har trots allt rätt små pixlar. Skulle försöka att inte tänka så mycket på det. Men det kan nog vara svårt nu när du retat upp dig på den och så väl vet var den sitter.

Finns program som UDpixel (udpix.fr) men de flesta brukar inte ha någon direkt framgång med dem.

Visst! Men jag har inte en enda död pixel på min gamla Dell 24-tum från 2007 så tydligen så är pixelfel ganska vanligt idag?